Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 10:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Citaat:
Hey steef nee over de filter geen problemen ... met onze tijd hebben we nog niet bezig geweest ...


Goed te horen dat het open filter geen probleem is :)
Kan ik ook eens kijken wat ik daarmee nog kan winnen :wink:
Wat voor toerental haal je nu einde rechte stuk?
Achtertandwiel hangt idd ook van je gewicht af.
20/75 is mooi om mee te beginnen en dan van daar uit kijken of je groter of kleiner moet.
Bij ons 20/75 tot 20/77 maar Joop heeft weer 20/74 las ik net.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 10:40 am 

Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am
Berichten: 26
Hallo ik rij nu 16/68 .
En op het rechte stuk haal ik 6200 maar dan los ik , dacht dat de max rond 6000 was .
Grts stefan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2015 9:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
16/68 :shock: Dat is 1 op 4,25. Ik heb op mijn kart 1 op 3.85 en Nick heeft 1 op 3.8.
Met jouw verhouding kom je denk ik behoorlijk topsnelheid tekort.
Is de 6200rpm aan einde rechte stuk of al eerder?
En is de fut er uit bij dat toerental of wil hij nog makkelijk verder de toeren in?
Maximum toerental zou ik met wat er aan jouw blokje gedaan is toch rond de 7000rpm verwachten.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 05, 2015 12:25 pm 

Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am
Berichten: 26
Ja ga nu vooraan 20 steken en nog wa testen achteraan , komt nog iets te traag op toeren .
Die 6200 haal ik aan het stuk waar je de baan op komt en dan loste ik .
Grts..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2015 10:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Hey Stefke,
Met de overbrenging die je er nu op hebt zitten moet hij trekken als een lier.
Ik heb even terug zitten lezen wat er aan je blokje is aangepast en heb wel een vermoeden waarom hij niet lekker op toeren komt :idea:
Is de cilinderkop ook aangepast? Ik doel dan met name op de kleppen, zijn die nog de standaard maat of groter?
De standaard inlaat klepzitting is zo uit mijn hoofd 22mm. Als je daar een 26mm carburateur voor hangt zal hij op lagere toeren niet lekker werken.
Met andere woorden de carburateur is te groot ben ik bang.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 7:55 pm 

Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am
Berichten: 26
Hey svv,
Nee inderdaad de cilinderkop is nog niet onderhanden genomen :cry:
De in / uitlaat kleppen zijn die zo te vervangen of moet je dan ook cilinderkop iets wijzigen .

Grts Stefan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 10:46 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
:roll: Kan me zo voorstellen dat grotere klepschotels moeten rusten op grotere klepzetels en dat de in en uitlaat kanalen incl klepgeleiders bewerkt moeten worden voor genoeg en nette flow.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 11:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Hoi Stefan,

Even grotere kleppen er in zetten gaat niet. Er moeten dan ook grotere klepzittingen in en dat is specialisten werk.
Een ander punt is de beperkte ruimte die er is om wat groters te monteren. En dan nog iemand vinden die de kop voor je kan/wil aanpassen.
Als er nog helemaal niks aan de kop gedaan is kan je beter de kop wat laten vlakken en het inlaat kanaal laten bewerken/poorten. (uitlaat heeft niet zoveel effect)
Ik weet niet of je de originele carburateur nog hebt maar je zou eens kunnen proberen hoe hij daar mee loopt.
Het zou zomaar zo kunnen zijn dat je dan veel meer trekkracht onderuit hebt.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2015 11:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Petrolhead was me voor zie ik net :) :oops:

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 11:20 am 

Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am
Berichten: 26
hey is het niet eenvoudiger om een aangepaste cilinder te kopen op een van tuning webwinkels eventueel


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2015 2:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Een aangepaste cilinderkop bedoel je denk ik. Ja dat kan.
Als je dat doet informeer dan ook of je de kleptuimelaars en stoterstangen mee moet vervangen. (hangt af van wat je koopt)
Grotere kleppen zijn ook weer zwaarder en hebben dus weer sterkere klepveren nodig.
De standaard gestanste tuimelaars en stalen stoterstangen kunnen die grotere belasting dan niet meer aan.
Als je het een aanpast heeft dat vaak weer gevolgen voor het volgende onderdeel.

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2016 9:59 am 

Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am
Berichten: 26
Hallo iedereen tijdens de winterstop wat nagedacht welke richting we gingen met de motor ....... cilinderkop enz .
Maaaaar daar mijn zoon ook wat klaagde dat het te traag ging met de gx200 :shock: .
Ben ik op twee rk1 motoren gebotst van de laatste generatie :lol: .
Nu vorig week na wat gesleuteld al eens kunnen testen op een industrieterrein :D gingen mooi vlot en onderin ook meer power ..
Benieuwd voor deze zomer ........


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2016 12:20 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Hey Stefan

Mooi om te horen,ook andere frame,s neem ik aan,veel plezier ermee.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2016 1:01 pm 

Geregistreerd: do jul 23, 2015 9:04 am
Berichten: 26
Nee hoor gelukt op deze frame's enkel bij se zoon zijn kart wa geklooi


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2016 1:13 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Kijk aan mooi dat het gelukt is we zien
Elkaar tzt wel weer een keer.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David