Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 9:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 31, 2014 5:58 pm
Berichten: 20
Avond,

Dit jaar ben ik begonnen met karten. Begin februari/maart heb ik een Energy chassis met een Rotax Max Junior gekocht omtrent het jaar 2006/2007. Zelf helemaal revisie gedaan samen met me vader. Kart loopt nu goed en zijn goed aan het trainen en bezig met afstellingen en zulke zaken. Het bevalt me erg goed dus! Ik zit nu te kijken om een door groei te maken naar een hogere klasse, wat meer snelheid. Aantal opties hebben we waar we aan denken. 1: Overstappen naar Rotax Max, 2: Overstappen naar Rotax Max, daarna naar Schakel. 3: Overstappen naar Schakel. Wat is jullie mening hierin wat de beste doorgroei is? Of is dat een persoonlijke mening en gevoel bij de klasse? Uiteindelijk wil ik naar schakel (kz/kz2) gaan.

Ik wil ook wedstrijden gaan rijden. Eerst beginnen met wat clubraces om wat gevoel op te doen. Voor wedstrijd rijden wordt in alle klassen een verzegeling vereist. Maar wat is de beste keuze qua motor jaar/chassis jaar om ook nog 'leuk' mee te rijden met wedstrijden? Op marktplaats ben ik veel aan het zoeken en alles in de gaten aan het houden. Maar veel zie ik rond het jaar 2006-2009. Anders ga je richting 2012-heden. Ook graag hier jullie mening over wat een nuttige stap is. Had wel het nieuwe Type Rotax Max Evo op het oog (2015 model). Kan het ook verstandige keuze te zijn een niet verzegeld blok te kopen en vervolgens te laten verzegelen?

Wedstrijden: Moet je gelijk deelnemen aan heel seizoen of kan je ook losse wedstrijden meedoen. Dit kon ik nog niet zo makkelijk vinden op de website van Chrono.

Clubraces is daar ook verzegeling voor vereist?

Hopelijk voldoende informatie.

Dank alvast.

_________________
"By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 04, 2015 10:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am
Berichten: 405
Woonplaats: Westervoort
DD2 lijkt mij een mooie klassen tussen de Rotax max en de KZ.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2015 9:07 am 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
hoi Martijn
Ook wij zijn dit jaar begonnen,in maart een parolin chassis met rotax max gekocht voor mijn kleinzoon met de bedoeling om samen hobbymatig wat te gaan karten, dat is er door ons lengte verschil nog niet van gekomen
Ik ben nu monteur en Jesse (kleinzoon van 1.90) coureur,kart nummer 9 senioren
Lid geworden van kartclub strijen en daar gaan trainen
Eerste clubwedstrijd gemist omdat we te laat in het seizoen zijn gestart,maar nu al 2 wedstrijden gereden onder auspicien van de knaf ,dus ook met de keuring voor de wedstrijd (motorkaart en verzegeling) voor ons ook allemaal nieuw maar iedereen helpt je,dus geen reden om niet mee te doen!
Je word ingedeeld in een klasse die past bij jou kart en leeftijd ,klasse indeling staat op de site van SHW, wij rijden samen met KF2 en alle max senior motoren in de klasse senioren(vanaf het jaar dat je 15 wordt) weet niet hou oud jij bent
Als ik het goed heb mogen leden van SHW aan alle wedstrijden mee doen en zijn er ook 2 open wedstrijden te weten de Grandprix strijen die al is geweest en het Zuid-Hollands kampioenschap in september
Informatie staat op de site van SHW of anders even bellen met Pieta de Ruiter van SHW
Heb je nog meer vragen stuur gerust een PB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2015 9:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Je kunt ook een senior cilinder op je bestaande blok schroeven en clubwedstrijd bij pottendijk gaan rijden.
Heb nog een cilinder in de verkoop :roll:

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2015 12:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
1: Overstappen naar Rotax Max, 2: Overstappen naar Rotax Max, daarna naar Schakel. 3: Overstappen naar Schakel. Wat is jullie mening hierin wat de beste doorgroei is?

Ik veronderstel dat je overstappen naar Rotax Max Sr. bedoelt.
Persoonlijk zou ik dat doen. Je geeft aan pas te zijn begonnen. Je zult wellicht nog steeds nieuwe dingen leren over de motor (afstelling). Ga hier vooral mee door.

Citaat:
Eerst beginnen met wat clubraces om wat gevoel op te doen. Voor wedstrijd rijden wordt in alle klassen een verzegeling vereist.

Hoeft niet perse zo te zijn. Bij de clubraces in Kerpen is dit geen must zolang je niet vooraan mee rijd.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2015 2:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 31, 2014 5:58 pm
Berichten: 20
@DieTinus: Ja we willen ook binnenkort een clubrace mee gaan doen. Ben zelf 24:)
@Joost: Wij hadden hier al contact over via de mail:)
@Basjuh: Ja dat klopt, ik doelde op een Rotax Max Senior.

Dank voor alle advies:). Denk ook dat de keuze valt op eerst naar Rotax Max Senior te gaan.

_________________
"By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2015 1:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Als je 24 bent, dan snap ik eerlijk gezegd niet waarom je uberhaupt ooit een Junior hebt genomen! :oops:
Mijn idee is: Max Senior en dan schakel, maar vraagt wel meeste aan investering want gebruikte EVO motoren zijn er nog geen of weinig etc.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2015 2:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Kijk ook eens naar het Kart4Fun kampioenschap als je wedstrijden wilt gaan rijden. Laagdrempelig, verzegeling of licentie niet vereist en toch een hartstikke leuk, eerlijk en competitief veld. Er rijden enkelen van het forum mee waaronder ik zelf. De senior max is een prima stap naar de schakelklasse. Je zou ook direct de stap kunnen maken, qua leeftijd hoef je het niet te laten.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2015 3:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 31, 2014 5:58 pm
Berichten: 20
@Ron88: Haha, snap dat je dat denkt. Ja kart gekocht met junior erop en nog geen ervaring. Dus beetje zo gelopen. Ja kon nog niet heel veel EVO's vinden op MP.
@Deksel: Dankjewel! Zal er is naar gaan kijken, en ook misschien wat meedoen:)

_________________
"By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David