Auteur |
Bericht |
tomas klercq
|
Geplaatst: vr jul 03, 2015 3:24 pm |
|
Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm Berichten: 33
|
wat heb ik allemaal nodig voor de benzine toevoer. het blok is nog helemaal origineel dus er zit nog een tank op het blok. ik wil de tank die op de tony zit gebruiken en die op het blok er af halen / kan dat eigenlijk. mvg
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr jul 03, 2015 4:13 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Heb je ook al een motorsteun of zijn er passende te koop voor een honda op een 30mm buis.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
tomas klercq
|
Geplaatst: vr jul 03, 2015 4:16 pm |
|
Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm Berichten: 33
|
ik heb nog geen motorsteunen maar die ga ik zelf maken. hoezo eigenlijk. mvg
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr jul 03, 2015 4:20 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Het zijn allemaal dingen waar je rekening moet houden en kosten met zich meebrengt natuurlijk. Koppeling, brandstof pomp, begrenzer en kleinig dingetjes. Heb evt een komplete rotax max senior te koop voor maar 550 euro.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr jul 03, 2015 6:29 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: somige mensen zeggen dat je met voor remmen niet kan sturen ,al trap je de rem in klopt dat De bedoeling is ook niet dat je doet remmen en sturen tegelijk. Of het nou om achter of voor gaat. Citaat: ik vond de voorremmen ook een beetje overbodig. ik ga de schijven er van af halen en er busjes tussen doen , want dan hoef ik niet de hele klauw eraf te halen en de boel weer te ontluchtten. Heb je een aparte rempomp voor voren? Zo ja, dan is het wellicht mogelijk dat je de pomp, leiding, klauwen, etc eraf haalt. Als je de boel 1 á 2 jaar stil laat staan is remvloeistof vervangen sowieso een aanrader.
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr jul 03, 2015 7:51 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als je de voorremmen niet gebruikt raad ik je ten zeerste aan deze compleet te verwijderen. Zeker als ze voetbediend zijn i.v.m. het hefboomeffect van de twee rempompen ( rem balans ). Heb je handbediende voorremmen dan kun je ze laten zitten, maar ik denk dat je een KZ chassis hebt dus dan is het voetbediend.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
tomas klercq
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 8:06 am |
|
Geregistreerd: do jun 25, 2015 4:15 pm Berichten: 33
|
ik laat de remmen er voor nu ff op kijken hoe het rijd als ik vind dat hij te hard remt dana koppel ik de slang door aan de achterrem. mvg
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 9:18 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Niet onbeleefd bedoeld, maar weet je wel wat je wil doen met de voorremmen? In je eerste post geef je aan nog zo goed als niets te weten van karten en weinig ervaring te hebben met sleutelen. De voorremmen door koppelen (wat je er ook mee bedoeld?) is niet de oplossing. Nog los van het feit of je kunt beoordelen of de voorremmen te hard remmen en je tijdverlies geven in plaats van tijdwinst, is de enige juiste manier om de voorremmen niet te gebruiken ze te demonteren!
Nogmaals, niet rot bedoeld, maar als je niet weet wat je doet is de kans op mislukking en gevaarlijke situaties niet uit te sluiten en dat wil je niet... Het is al vaker gezegd op het forum: Ga eens een aantal keren op een kartbaan kijken en praat met de rijders. Zo krijg je waardevolle informatie en wellicht kan iemand je helpen.
Veel succes en rijplezier in de toekomst.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 9:28 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Ik ben het met Wilfred eens. Haal ze er helemaal af of laat ze zitten. Het laatste wat je wilt is een rem die ineens niet werkt Zal ff een foto voor je opzoeken van waar ik de vacuüm aansluiting voor de benzinepomp gemaakt heb.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 9:45 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Ik heb de aansluiting in het inlaatkanaal gemaakt in de cilinderkop. Kijk wel uit wat je doet, als het fout gaat kan je de kop wegknikkeren Deze plaatjes zijn al van een paar jaar terug. Bij de eerste foto zit de vacuümslang aangesloten en op de tweede foto zie je de vacuümnippel zitten.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 10:45 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 11:12 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Dan is het eerder genoemde aanbod van Joost om zijn complete Rotax Max over te nemen voor 550€ wellicht toch een betere deal ! En is ook nog eens veel sneller...
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 11:21 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Klop voor een groot deel zeker Wilfred. Het is wel zo dat zo'n Honda bijna nul onderhoud heeft als het eenmaal rijd. Maar als je toch van plan bent later een 2takt te kopen is de optie van Joost misschien handiger. Sneller is het zeker
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
spacedeee
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 1:43 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am Berichten: 498
|
Die voetbediende voorremmen zijn idd overbodig met een gx270 We weten dat de honda's weinig onderhoud nodig net zoals het weinig power heeft. Gezien wat je er allemaal bij moet kopen zou ik het niet eens overwegen om daar geld aan uit te geven gezien je voor nagenoeg hetzelfde wel power hebt en je daadwerkelijk wat hebt aan je voorremmen. Gx270 verkopen en een beetje bij leggen voor de rotax die Joost je aanbied, maar Joost hoeveel uur heeft die gelopen? Succes
_________________ Sodi Kart - Rotax DD2
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: za jul 04, 2015 3:50 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Hoeveel uur dat er opstaat is het probleem want dat is niet bekend daarom ook de prijs. Zelf heb ik er maar 30min mee gereden omdat ik hem als reserve had maar hij liep gewoon goed.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|