Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 25, 2015 9:19 pm 

hoi ik zal me eerst even voorstellen.
ik ben Tomas en wil begingen met karten.
ik weet nog helemaal niks van karten en sleutel niet veel.

ik ben vaak te karten en dat vind ik erg leuk alleen dacht ik om nu zelf een kart te kopen omdat zon heat best duur is en ik vind het leuk om te sleuten.
nou was mijn vraag wat is een goede kart voor de hobby. en voor een leuke prijs.
ik zat zelf aan 1000 euro te denken.
ik heb nog een Honda gx 270 blok en een varomatic koppeling. voor op een Honda of Ptm motor.
ik heb al zitten kijken op 2dehads karts alleen ik word er niks wijs uit.
gr tomas

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 5:33 am 

Tomas, ik kan je adviseren de zoekfunctie te gebruiken.
( en uiteindelijk kom je op een Rotax max uit ) :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 8:38 am 

Hallo Thomas,
Je vraag is al vaak aan bod gekomen op het forum.

Citaat:
ik weet nog helemaal niks van karten en sleutel niet veel.

Van belang is dat je eerst wat in en outs van de kartsport weet voordat je lukraak iets koopt.
Hier kom je het beste achter om het forum door te spitten, eens naar een echte outdoor kartbaan gaan, etc.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 8:55 am 

Ik sluit aan bij Bas, zeker ook is naar kartbaan gaan.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 9:06 am 

Kijk welke baan het kortste bij is en ga even navragen welke veiligheid en geluidseisen er gelden. Anders moet ja achteraf dempers, bumpers etc aanschaffen, en kan je koopje ineens een domper worden..

Vanwaar ben je ergens?

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 9:09 am 

Dag Thomas welkom op het forum.
Veel forummers vinden het leuk om je te helpen maar moet je iets meer vertellen, ik hoop dat je op het forum al hebt gestruind want deze vraag komt idd regelmatig voorbij.(leeftijd,gewicht ervaringen budget)
Zoals Bas aangaf probeer je eerst in te lezen (hier vind je veel en kartblog.info ook)(mede dankzij Bas)en ga er nooit van uit dat je het red met een budget.
Wel kan je je hobby opbouwen door steeds weer iets aan te schaffen.
Houd rekening met
-aanschaf kart (komt altijd wat bij...stoeltje olieen etc)
-gereedschap
-baanhuur
-banden
-brandstof voor auto er naar toe en kart (auto/aanhanger)
-kleding

Zo kost een dagje rijden zomaar 100€ pd als je terug berekent.
De gx270 die je nu hebt kun je gebruiken maar is vergelijkbaar met een huurkart, met een rollend chassis zou je dan al een eind komen.
Mocht je interesse hebben laat ons je helpen en stuur foto's van wat je op het oog hebt, let wel krom of vlak zie je niet op de foto's en dat wil je [-X kun je doen met bv tinypic
Succes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 10:14 am 

hoi bedankt voor juli reacties
ik heb al heel veel op het forum gekeken. ik rij af en toe met een huur kart in de binnenbaan Limmen en op Lelystad rij ik af en toe met een huur kart.
met me neef race ik af en toe op Zandvoort met een BMW e30 die we zelf in elkaar gezet hebben {dat is eigenlijk me enige sleutel ervaring}
me budget is een beetje tussen de 1000 en de 1500 in ik ben 175 maar ik groei nog en weeg 60 kilo.
deze chassis leeken me wel wat http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr

op de site van de kartbaan in lelystad is er maar een ijs en dat is dat de wielen niet geraakt kunnen worden door een andere kart en het mocht geen 125 cc 6 bak zijn.
mvg

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 10:32 am 

Wat dacht je van deze: http://link.marktplaats.nl/m939666992

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 5:50 pm 

ziet er ook goed uit en is niet zo out en is van tony dus lijkt me ook wel wat.
maar kijk nog even veder.

past mijn honda motor daar op?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 6:03 pm 

Hi Tomas,

Leuk, weer een skelteraar uit Noord Holland.

Wat ik me herinner wil Lelystad niet meer dan 32 pk. en valt daardoor alle schakel direct af. Je moet dat daar denk ik ook niet willen?

Denk ook aan vervoer en stalling van de skelter.. het eerste linkje wat je stuurt.. staat bij "lekker breed voor betere wegligging.." maar onthoud dat het dan vaak lastiger te vervoeren is (ikea parkeerplaats momentjes!?)

September vorig jaar begon ik ook met een 1000 a 1500 budget... ik tik nu bijna de 5000 aan.. voor 1500 had ik rond kunnen zijn.. maar had ik lang niet zoveel gereden (zonder problemen) en plezier gehad dan dat ik nu al heb kunnen doen.
Ik ben erg blij dat ik wat heb doorgespaard. Dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn in jouw situatie.

succes met ontdekken...

grt, mike d.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 6:49 pm 

@Mike,

Dat lekker breed heeft betrekking op de buis (chassis), niet op de totale breedte van de kart want conform homologatie mag een kart niet breder zijn dan 140cm ! Dus dat maakt niet uit voor het vervoer.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 7:23 pm 

@ mike ik vind het kinderachtig dat we niet op lelystad mogen rijden door te zeggen max 32pk terwijl de dd2 32.6 pk is en toch redelijk veel rond rijd.
Wat ik inmiddels heb gemerkt is dat een budget stellen schattig bedacht is om iemand of jezelf van iets te overtuigen......bij karten is het minimaalx2 en net als jou dacht ik nou 1500/2000 pakkie beetje gereedschap [-X maar ben toch ietsjes meer kwijt...

@thomas wil je dit seizoen nog starten?
Als je idd al af en toe rijd op zandvoort met een m3 rijd heb je toch al wat ervaring en dan zou ik niet voor de gx270 gaan wat dit zal je snel vervelen.
Zoals maarten aangaf is de rotax een goede betrouwbare motor met veel power zeker met je 60kg en kan je als het goed is wel op lelystad.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 9:24 pm 

Citaat:
Dat lekker breed heeft betrekking op de buis (chassis), niet op de totale breedte van de kart want conform homologatie mag een kart niet breder zijn dan 140cm ! Dus dat maakt niet uit voor het vervoer.

whoops haha helemaal vergeten die uitspraak van me dan haha.

Betreft het niet willen rijden met schakel of 32 pk of meer.. Ik vond het met de rotax max wel leuk.. maar ik haalde nog geen 60% van het vermogen er uit.. ik kan me voorstellen dat als je een schakel skelter heb dat het niet te doen is.. ook met de 'midden' sector met de haarspeldjes.
Laat ik het zo zeggen.. met de minder krachtige huurkarts had ik het meer naar me zin dan met m'n eigen kart op de overigens erg leuke baan.

grt, mike d.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 9:38 pm 

hoi spaced ik rij niet met een m3 maar met een e30 dat is veel slomer!!!!!!!!! :( hoe hart zal een kart gaan met een gx 270 want 100 is voor eerste kart snel zat.
zijn er nog meer buiten banen in Noord-Holland of op de grens daar van. want ik wil niet de hele dag hoeven te rijden en dan pas karten. 1uurtje ongeveer vind ik mans zat want ik ben nog geen 18.
mvg

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2015 10:04 pm 

In noord Holland zijn helaas geen outdoor banen meer. Dichtsbijzijnde is denk ik Driebergen, maar dat is alleen 4takt tot honda gx390. Zeg maar de langzamere karts. Eerder kom je op Lelystad en dan Strijen (alleen 2takt) en Veldhoven en Berghem. Dichtbij huis zul je niks vinden helaas. Je zult de reistijd moeten accepteren of een andere hobby moeten kiezen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende