Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 10:58 pm 

Geregistreerd: di maart 10, 2015 10:47 am
Berichten: 13
Liefhebbers!

Zal me even voorstellen ik ben 26 jaar en echte kartliefhebber (groentje)
Altijd huurkarts gereden op heel veel indoor en outdoor circuits. En 1 keer in een Birel met tm motor 6 bak gereden op Genk van een familie lid! Sindsdien ben ik helemaal verkocht en ben ik opzoek naar een eigen kart. Omdat mijn budget niet heel hoog is en echt maar 1 tot 2 keer per maand wil rijden. Zoek ik een rotax max. Weinig kosten onderhoud en leuke klasse om in terijden. Budget voor kart alleen is rond 1500 euro. Waar moet ik op letten bij aanschaf?
En hebben jullie een lijst met dingen die gedaan moeten worden om de kart goed te onderhouden? Wat er voor en na een racedagje gedaan moet worden? En kan dit gedaan worden door iemand met weinig ervaring van sleutelen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Marc


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 11:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Hey Mark welkom op het forum.
Ja waar je op moet letten is behoorlijk veel, vooral gevoel vertrouwen en diverse posts hier op het forum lezen kom je een heel eind.
Voor dat bedrag moet je iets kunnen vinden misschien hier op het forum wel, lees je eerst in want de aanschaf van de kart is het niet alleen, accessoires onderdelen banden en de overige zaken kun je gerust een meervoud bij optellen.
Succes bij het zoeken van de kart.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 11:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 25, 2015 1:45 pm
Berichten: 41
Woonplaats: dead area
Hi Marc,

We zitten in een zelfde straatje, alleen ik ben bij nr 73 en jij bent net de straat in gereden.

Aankomende maandag ga ik voor het eerst rijden.. Wie weet heb je wat aan mijn feedback?

Wat mij heel erg heb geholpen is naar een kartwinkel gaan en gewoon duidelijk stellen wat je wilt en wat je budget is.

Daarnaast kan ik het kartboek van Dennis v/d spoel aanraden, mijn kennis op het kart gebied is mede daardoor vergroot en heb aan de hand van die informatie een hele duidelijke keuze kunnen maken.
Kost een paar tientjes maar ik denk er wel een paar snippen mee te hebben bespaard.

Mijn Budget heb ik le loop van de zoektocht 3 maal aangepast en ik ga nu pas rijden.. Ik begon ook bij 1500... Maar kom nu meer richting de 5000. Maar ik heb ook echt alles moeten aanschaffen, kleding, vervoer, stalling ect.

Daarnaast is de voorpret het nu al meer dan waard, dus heb je de centen... Ga ervoor..

Grt, Mike d.

_________________
short, fast & loud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 14, 2015 11:55 pm 

Geregistreerd: di maart 10, 2015 10:47 am
Berichten: 13
Thanks voor jullie reacties! Ik woon 10 min van vd spoel af dus ik denk dat ik daar eens naar binnen wip. En het kartboek ga aanschaffen. Mike als je wil mag je mij een beetje op de hoogte houden. Hoe het bevalt etc etc. Rij je rotax max?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 12:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 25, 2015 1:45 pm
Berichten: 41
Woonplaats: dead area
Zal ik doen, en Yep rotax Max....

Samen met me broer ieder een kart gekocht en het leek ons met de rotax Max senior het handigst om mee te starten... Dd2 heeft op mij ook een flinke aantrekkingskracht, maar daar mogen we niet mee op lelystad en gezien dat voor ons het minste km's rijden is wilde we ons daar wel in aanpassen.

Grappig ik woon ook 10 minuten van v/d spoel... Wie wet zijn we buren haha

Grt, Mike d.

_________________
short, fast & loud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 1:02 am 

Geregistreerd: di maart 10, 2015 10:47 am
Berichten: 13
Aha wie weet komen we elkaar nog tegen dan. Ik woon in Hillegom. En jij dan?
Laat me maar even weten hoe het maandag was ben wel benieuwd! Heb je foto's van je max? En heb je hem particulier gekocht of bij een shop?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 8:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Gent
Hallo marc,

Ik ben vorig jaar begonnen. Ik heb er Tony kart (2011) aangeschaft met een rotax motor. Kostprijs inclusief herlakken 2100€. Daarnaast nog een mycron met de nodige sensoren: 250€. Dan nog enkele attributen zoals, diverse bougies, diverse sproeiers voor de carburator, regenbandjes, kartbok, enz.. 300€. Dan nog een bezinepompje om gemakkelijk te tanken, cherrykannen, 2-taktolie, WD-40, remreiniger, naaldlagervet, loctide, enz.... 140€. Daarnaast nog een budget vrijmaken voor sleutelgerief (hierin lopen de prijzen uiteen) Dus samen 2790€ (exclusief sleutelgerief) Voor dit bedrag ben ik begonnen. De rotax had 0 uren gereden na een grote revisie.

_________________
Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
Rotax senior: what else...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 8:40 am 

Geregistreerd: di maart 10, 2015 10:47 am
Berichten: 13
Bedamkt voor je reactie! Ik heb idd rekening gehouden extra kosten zoals onderdelen etc. Is het makkelijk om het sleutelen zelf aan te leren?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 9:38 am 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Hallo Marc

Welkom op het forum,
ook wij zitten in het zelfde schuitje (kartje)maar ben iets verder dan jij
Ga samen met mijn kleinzoon rijden en heb via dit forum een kart gekocht met rotax max
Inclusief alfano,extra setje wielen en een boel handige onderdelen
Heb een budget gesteld op €2500 voor de hardware en dat gaat lukken ,want hier houd ik mij ook aan!

Binnen het budget blijven geeft ook een goed gevoel
Kart met eerder genoemde spullen €1750
Kleding €300
Nu nog Pitskar,bandenspanningsmeter en tandwielen voor strijen(korte baan is andere tandwielverhouding)
En wat kleine spullen..........budget mag ook op!
Als alles compleet is gaan we begin april de eerste meters maken

Succes en meschien zien komen we elkaar nog tegen op de baan ,de A4 is haast klaar ben je zo in strijen

mvg Tinus


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 10:09 am 

Geregistreerd: di maart 10, 2015 10:47 am
Berichten: 13
Hoi Tinus bedankt voor je reactie!
Dus het is wel toedoen binnen 2500 euro zie ik.
Goed om thoren dat het ook lukt! Als je eenmaal alles hebt dan kun je het zo gek maken als je wil.
Dus nu lekker op zoek naar een leuke rotax. Waar heb je allemaal op gelet toen je ging kopen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 11:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 25, 2015 1:45 pm
Berichten: 41
Woonplaats: dead area
Citaat:
Aha wie weet komen we elkaar nog tegen dan. Ik woon in Hillegom. En jij dan?
Laat me maar even weten hoe het maandag was ben wel benieuwd! Heb je foto's van je max? En heb je hem particulier gekocht of bij een shop?


Zit maar 1 durp tussen, ik woon in Heemstede.

Wij hadden met onze beperkt kennis besloten bij een dealer te halen, maar gezien we twee 'gelijkwaardige' wilde van liefst zelfde (zuster)merk vielen we ook vaak weer terug met kijken op particulier markt, in ons budget knap lastig te vinden haha.
Uiteindelijk toch twee verschillende (kosmic & zanardi) in 1 koop bij schepers in België gehaald, met de extra's weet ik niet of het particulier goedkoper had uitgepakt, nu mooi de hele mik mak in 1 keer bij elkaar.

Nog belangrijk om ook mee te nemen, voor veel misschien al in het dagelijks mogelijkhedenpakket, maar voor ons niet. Vervoer en opslag. Van dat bedrag konden we zo een derde kart kopen haha.

Afbeelding

Grt, Mike d.

_________________
short, fast & loud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 11:40 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Gebruik vooral de zoekfunctie eens op het forum.
Je vraag is al tig keer aan bod gekomen.

Het scheelt dat je al weet dat het een RM wordt.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 11:50 am 

Geregistreerd: di maart 10, 2015 10:47 am
Berichten: 13
@mike wel toevallig! Jullie hebben daar 2 mooie karts staan ben jaloers! Ik ben ook beperkt met mijn kennis dus ik neem iemand mee met veel kennis als ik particulier ga kopen. Opslag kan bij mij in de schuur alleen de aanhanger moet ik ergens anders gaan plaatsen. Dus dat zijn ook weer kosten wat erbij komen. Heb je bepaalde garantie gekregen?

@basjuh ja bedankt heb hem al paar keer gebruikt. Best handig. Maar kan nergens vinden de punten waar ik op moet letten als ik ga bezichtigen. Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 12:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
@basjuh ja bedankt heb hem al paar keer gebruikt. Best handig. Maar kan nergens vinden de punten waar ik op moet letten als ik ga bezichtigen. Rotax max senior

- Vragen naar (een indicatie) van de rij uren.
- Nieuw / oud type luchtfilter?
- Nieuw / oud type koppeling?
- Nieuw / oud type uitlaat?
- Originele RM accu?
- Type powervalve?
- etc.


Bovengenoemde hoeft op het gebied van presentatie niet per definitie verschil uit te maken, maar qua waarde wel.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 12:26 pm 

Geregistreerd: di maart 10, 2015 10:47 am
Berichten: 13
En waar op moet ik opletten bij het chassis?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David