Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 11:15 am 

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm
Berichten: 112
Woonplaats: EDEGEM BELGIE
Beste 41,

Er was een tijd dat mijn zoon steeds meeging. Ondertussen is die getrouwd en hij woont iets verder af en bijgevolg ga ik de laatste jaren meestal alleen karten. Veel hierbij hangt ook af welke uitrusting die je meeneemt en wat soort kart je hebt. Vroeger toen de zoon nog meeging reed ik met een Rotax Max; nooit problemen, gewoon op de startknop duwen en rijden maar. Ik heb een aanhangwagentje om de kart op te zetten maar ik moet wel één en ander afbreken om mijn kart te kunnen vervoeren. Als ik op een circuit arriveer heb ik dan ook nog wat werk alvorens ik kan starten. Na het rijden kan ik dan ook niet direkt vertrekken !

Ik wilde wat sneller en ik ben dan gestart met versnellingen. De kart is zwaarder en die moet je dus ook aanduwen. Meestal helpt er wel iemand om aan te duwen maar als de motor niet snel start dan sta je al vlug alleen. Heb één keer meegemaakt dat de ontsteking niet erg juist stond en toen ben ik terug naar huis kunnen gaan zonder gereden te hebben. Een dag karten als je helemaal alleen bent is wel een hele inspanning; als ik ben gaan rijden en ik ben "s avonds thuis dan voel ik dat wel goed en dan heb ik het wel gehad. (ik ben ook al wel ietsje ouder... en dat is niet alleen op fysiek vlak een nadeel)

Ik heb ook wel al verschillende keren iemand mee gehad maar als er maar één kart is om mee te rijden dan drukt dat ook wel iets de pret en dan is het nog te zien hoe de kosten worden verdeeld. Met een automaat valt dat wel mee maar een kart met versnellingen is niet goedkoop om mee te rijden en als het onderhoud enz dan maar van één zijde wordt betaald.....

Ik ben van Edegem bij Antwerpen. Eventueel kunnen we wel eens afspreken als ik naar Genk of een ander circuit ga. Ik raad je trouwens wel aan om zeker op een kalm moment de eerste keren te gaan rijden ! In Genk rijden ze je gewoon van de baan als je " in de weg rijdt ".

_________________
MS26 + TM K9


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 9:41 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Op Genk moet je gewoon de lijnen volgen, ik zie daar soms bepaalde mensen dingen uithalen die ronduit gevaarlijk zijn. Als ze dan een tikje of een aanmaning krijgen van een wedstrijdrijder hebben sommigen nog het lef om "gebaren" te maken ook..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 9:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Jean,

Mee eens, maar het gebeurt helaas toch ook nog wel te vaak dat sommige rijders je er expres afduwen omdat ze er niet snel genoeg voorbij komen - ook als je je lijn netjes rijdt ! En dat vind ik dan weer niet netjes/sociaal.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 10:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Vind het sowieso niet sociaal... Je kan van mij dan ook echt wel een gebaartje verwachten. Ik ben verdomme zuinig op m'n spullen en dat zal iemand anders dan even verpesten.
Ben er niet bang voor om er even op af te stappen. Ongelukken gebeuren en zijn ook vaak lullig, maar zetjes en duwen ben je bij mij aan het verkeerde adres. Wedstrijdrijder of niet, ik zie je heus wel in m'n achteruitkijk spiegel. :roll:
Wij (doelend op de ervaren recreatieve rijders) rijden bewust niet mee in wedstrijden en de wedstrijdknaapjes ook niet op WK niveau, dus is nergens voor nodig allemaal.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 10:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Citaat:
maar zetjes en duwen ben je bij mij aan het verkeerde adres


Dan zet ik er een oude bumper op als ik jou zie Max hihi!

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 10:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
+1

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 11:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Noorderwijk
er is ook een verschil tussen een tikje geven en er af duwen..
tikje kan in principe geen kwaad maar ik probeer dit tijdens trainingen te beperken omdat ik wat zuinig ben op m'n stickerset :D mij zal je ook nooit iemand er met opzet zien afduwen op training omdat die voor me te traag is of in de weg rijd.. op wedstrijden is dit een ander verhaal :lol:
maar als je gewoon je lijn rijd en af en toe is kijkt of er iemand aankomt is er geen probleem..
er zijn er wel nog altijd sommigen die dat niet begrijpen.. In genk was er overlaatst nog iemand die over het hele rechte stuk aan het zigzaggen was voor zn banden op te warmen, ik kom langs de binnekant voorbij en ik knal er bijna langs achter over #-o

_________________
FA kart DD2 2015 + rotax max dd2
BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 11:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Citaat:
Dan zet ik er een oude bumper op als ik jou zie Max hihi!

Haha volgende keer als ik je zie rij ik wel bumper-loos :mrgreen:

Citaat:
In genk was er overlaatst nog iemand die over het hele rechte stuk aan het zigzaggen was voor zn banden op te warmen

Je hebt inderdaad clowns die alleen aan zichzelf denken. Daarbij wordt natuurlijk nog onderscheid gemaakt in de beginner-clown en de profi-clown. Met de beroepsclown ga ik alweer anders om. =P~

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 20, 2015 11:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Clowns horen in het ziekenhuis ( clini-clowns, voordat ik rare verwijten krijg :mrgreen: ) of in het circus; niet op de baan.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 21, 2015 12:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
@ Max, als je netjes je lijnen rijdt en geen domme dingen doet die je niet moet doen kom je bovenstaande feiten zelden tegen imo. Akkoord, soms heb je wel eens "iets" voor.. Maar dat is niet eigen aan Genk. Ik zie vaker domme dingen op Mariembourg dan op Genk. En dan zijn het geen wedstrijdrijders maar eerder recreanten met karts van 500€.. (de soort die hun kart parkeert op het circuit, liefst binnenkant bocht. Je kent dat type wel :mrgreen:).

Als ik iemand opmerk die echt beduidend vlugger is laat ik ze sowieso mooi voor met een gebaar.. Er zijn gewoon veel mensen die met oogkleppen oprijden, als je er vlak naast hangt merken ze je nog niet op. Dit gezegd zijnde, voor je allereerste keer outdoor met een snellere machine zou ik eerder richting Ostricourt trekken. 7/10 keer zit je daar alleen of max 10 karts... Al moet je er ook niet gaan voor de vriendelijkheid of voorzieningen :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2015 11:22 pm 

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm
Berichten: 112
Woonplaats: EDEGEM BELGIE
Geachte forummers

Wil nog even terugkomen op mijn laatste zin in mijn eerdere reactie. Ikzelf heb nog geen al te slechte ervaringen gehad op eender welk circuit. Je moet echter steeds wel uitkijken wat je doet en op drukkere circuits is dat zeker zo. Het voorval dat ik wel gehad heb in Genk vond ik toch niet zo fijn. Een collega van op het werk had al verschillende keren interesse getoond en uiteindelijk had ik hem maar eens meegenomen. Hij wou ook eens rijden en......

De collega had echter helemaal geen beetje haast en reed echt op sommige momenten in de weg. Ik keek ernaar en was al een beetje misnoegd maar dan vond iemand het nodig verschillende keren achteraan tegen mijn kart te rijden. De collega begreep er niets van en is dan een tijdje later binnengereden. 't was toen al later in de namiddag, heb dan nog zelf eventjes gereden en dan was het tijd om huiswaarts te gaan. Ik heb daarna meer dan drie uur werk gehad (thuis) om de bumpersteunen achteraan terug in hun normale vorm te krijgen. Heb ooit nog een half jaar smeden gehad op school en dat heeft me zeker geholpen toen; bij velen zouden de steunen in de afvalbak gevlogen zijn. Moraal van het verhaal; ik laat nooit nog iemand rijden met mijn spullen zolang ik niet weet of hij wel de nodige capaciteiten en durf heeft. Anderzijds zoiets hoort niet te gebeuren, als je vindt dat iemand hindert op de baan dan kan dat nog altijd wel op andere manieren duidelijk gemaakt worden. Als beginner is het ook beter te starten op kalmere momenten en circuits MAAR je moet dat ook niet te lang doen want dan leer je ook niet erg veel !

Op de meer zuidelijke circuits in Belgie (Wallonië) heb ik nooit zoiets gezien of meegemaakt. Daar heb ik in't verleden wel gemakkelijker vrienden gemaakt. Er is hier iemand die over Strijen iets vertelde, wel op de circuits in Wallonie is de sfeer ook veel vriendschappelijker en als je dan al eens een beetje moeite doet om Frans te spreken.... Tot zover, 'k hoop dat ik nu niemand op zijn tenen heb getrapt.

_________________
MS26 + TM K9


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2015 12:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Tja, als geld (en onderdelen vervangen) geen probleem is dan zullen sommigen al eens sneller een tik uitdelen zeker?
Maar de meesten onder ons rijden puur recreatief, voor de fun. Met onze zuurverdiende centen proberen we onze hobby zo goed mogelijk uit te bouwen. In het budget is rekening gehouden met schade. Maar onder schade versta ik niet 'met opzet van de baan geduwd en nu x-aantal tijd aan de kant om de schade te herstellen (betalen)' [-X

Trouwens, als die pro-rijders dan toch zo goed zijn dan is het toch geen probleem om een beginner voorbij te steken?
Spreek de beginnende piloot nadien vriendelijk aan in de pits en wijs hem/haar op de fouten die ze maken.
De beginners gaan er hopelijk uit leren en je gaat ze makkelijker voorbij kunnen, win-win lijkt me.
In de F1 (en andere autosportklasses) rijden ze de achterblijvers toch ook niet van de baan... .

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2015 12:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Soms is de plaat voor de kop zóóóóóó dik, en niet alleen bij de rijder, maar vaak van ook die van de "begeleider" op de baan.
Anekdote:
Vroeger had Amsterdam een eigen kartbaan, wij hebben daar wedstrijden gereden met de Honda Cadet en World Formula.
Op een mooie zondag een paar weken voor de wedstrijd zijn Simone en ik daar gaan trainen, er waren niet veel rijders, een rustig dagje.
Opvallend was wel een coureurtje in de dop met een tweetaktje, geen Rotax Max, redelijk snel, en aan de hele uitstraling en entourage te zien een wedstrijd rijdertje ik praat nu over 14-16 jaar.
Het gevolg van het mannetje bestond uit de totale bevolking van een bij justitie bekend woonwagenkamp die hun, laten we hem Giovanni noemen, kwamen ondersteunen.
Helaas maakte mijn rijdertje (en nog een meisje ook) met haar trage World Formula 4 takt gehakt van Giovanni op de baan, ze haalde hem op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen op de baan in.
Dat was niet naar de zin van de aanhang van Giovanni, en de coureur werd na een pittige uiteenzetting wat zij ervan vonden terug de baan opgestuurd, met de boodschap: "rij dat wijf er vanaf" !!!
Voordat ik Simone kon binnenhalen stond ze achterstevoren in het gras, met verkreukelde sidepod, en kromme achteras.
De lol was er toen snel vanaf, dus inladen en naar huis.
Moraal van het verhaal: soms neem je je verlies, en ben je de verstandigste om er maar niks op uit te doen.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 03, 2015 1:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Dat zulke mensen überhaupt bestaan :roll:. Ongelofelijk triest.
Ik heb heel vroeger NK´s gereden met de GX160 maar daar werden we ook niet vrolijk van... De mentaliteit van de rijdertjes wordt zó beïnvloed door vooral papa.
Ik ontwijk dan ook de drukke dagen en vooral trainingen van NK rijders.
Een forumdag kan er mee door, daar dit allemaal fanatiekelingen zijn die zoals ik zuinig omgaan met het materiaal :mrgreen: .

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di maart 03, 2015 3:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm
Berichten: 351
Woonplaats: Tiel
@kurtvdv,
Citaat:
Trouwens, als die pro-rijders dan toch zo goed zijn dan is het toch geen probleem om een beginner voorbij te steken?
het zijn ook niet altijd de wedstrijdrijders die alles kapot rijden hoor.
Ik ben absoluut geen ontzettend goede wedstrijdrijder, sterker nog ik ben pas net begonnen. In de race wil ik qua inhalen nog wel wat gevaarlijks proberen, maar met trainen haal ik alleen veilig in. Wat me dan opvalt is dat de desbetreffende rijders die je inhaald je af en toe niet zien waardoor er wat tikjes plaatsvinden. (Nu heb ik het over sidepods tegen elkaar) zo heb ik er ook eens een mini vanaf gereden. Ookal was het mijn schuld niet, wel even naar m toe gelopen en excuses aangeboden.
Moraal van t verhaal: het is niet altijd de wedstrijdrijder die in de fout zit.
Al twijfelen ze meestal wel minder op gevaarlijke momenten, met als gevolg een ongelukje. :P

_________________
~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009).
~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David