Auteur |
Bericht |
karter
|
Geplaatst: di aug 25, 2015 5:11 pm |
|
|
Ik ga een schakelkart aanschaffen, maar wat kan ik het beste nemen qua motor? Over de motoren ken ik bitter weinig, en vind er ook niet zo heel veel van terug op het www.
Ik ga in de loop van de week eens kijken naar een aantal karts, deze hebben een tm motor of pavesi. Wat raden jullie mij aan? hoe kan ik zien welk type motor het is, bouwjaar? slijtage kenmerken?
Onderhoud van de motor kan ik zelf doen.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di aug 25, 2015 6:16 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Wat is je budget? Wat wil je cross of icc?
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
karter
|
Geplaatst: di aug 25, 2015 6:20 pm |
|
|
Wat is het verschil tussen cross en icc ? aantal pk's en slijtage gevoeliger? Heb niet echt een budget, als het mij aanstaat ga ik overwegen om te kopen. Maar ik ga er natuurlijk ook geen 6000 euro aan uitgeven ofzo..
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di aug 25, 2015 6:21 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Cross kun je rustig 30 uur met een zuiger doen icc 6uur. Cross is ook makkelijker rijden heeft een veel bredere powerband.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
karter
|
Geplaatst: di aug 25, 2015 6:24 pm |
|
|
dan zal het cross worden waarschijnlijk.. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat er te koop wordt aangeboden 
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: di aug 25, 2015 8:54 pm |
|
|
Koop bij voorkeur een vrij gangbare motor, bijv. een TM, die zie je ook wat vaker als cross. Pavesi s zijn leuke motoren (heb er zelf ook 1) maar Pavesi als merk bestaat niet meer en dat is dus lastig met onderdelen. Terecht stelt Kartje dat een cross met z'n wat simpeler maar hufterproove veel minder onderhoud behoeft dan een ICC en zeker dan een roterend blok. Kijk wel wat de staat van onderhoud is want omdat ze al redelijk op leeftijd zijn kunnen ze een hoop meegemaakt hebben, er zijn ook nog hele nette, goed onderhouden/ bewaarde exemplaren te vinden met een beetje aandacht en geduld. Groot voordeel van een cross dat ie een redelijk makkelijk te gebruiken powerband heeft waardoor je met een beetje feeling er al redelijk snel mee uit de voeten zal kunnen, daarnaast dat je voor onderdelen niet speciaal naar een kart zaak maar ook naar een motorcross zaak kan. Ook voor het chassis geldt, het hoeft bepaald geen nwe te zijn maar zoek een nette die niet krom en geen platte of versleten onderzijde heeft. By the weg, ivm het rijden, waar kom je ongeveer vandaan.
|
|
Omhoog |
|
 |
karter
|
Geplaatst: di aug 25, 2015 9:06 pm |
|
|
Zo een tm spreekt me wel aan : ik kan er zelf aan sleutelen en onderdelen zijn gemakkelijk te vinden. Ik ga deze week bij Schepers Racing kijken, hij heeft nog 3 karts staan, 2 met een tm, en eentje met een pavesi. Daarom dat ik ook vroeg hoe ik kan zien van welk bouwjaar de motor is en wat de aandachtspunten zijn. De motoren zijn wel volledig gereviseerd. Tip top in orde dus. Wat chassis betreft gaan het waarschijnlijk om wedstrijd chassis gaan.
|
|
Omhoog |
|
 |
karter
|
Geplaatst: di aug 25, 2015 9:09 pm |
|
|
Afkomstig uit Belgisch Limburg, Genk is 15 minuten rijden voor mij 
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo aug 26, 2015 7:57 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Als je bedoelt dat je voor een ex-wedstrijd chassis wilt gaan, let dan zeker op de staat van het betreffende chassis ! Een wedstrijdrijder wil nog wel eens anders ( ruwer ) omgaan met het materiaal dan een recreatieve rijder die zuinig is op zijn spullen.... Dus zoals Petrolhead al aangeeft: controleer de buis aan de onderkant en kijk of het chassis niet gelast is na schade. Het mooiste is als je het chassis kunt laten nameten op een richtbank, dan weet je zeker of hij recht is of niet.
Succes bij de aankoop en veel plezier gewenst.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: wo aug 26, 2015 7:59 am |
|
|
Ik haal alles bij Schepers  Goede zaak, goed van prijs en Ingo heeft verstand van zaken.
_________________ -- Zanardi Rotax DD2 -- 
|
|
Omhoog |
|
 |
karter
|
Geplaatst: wo aug 26, 2015 11:09 am |
|
|
Ik ga er vanuit dat het een wedstrijd chassis gaat zijn, omdat ik ga kijken naar een paar karts van race team.
|
|
Omhoog |
|
 |
DidiDex
|
Geplaatst: wo aug 26, 2015 2:51 pm |
|
|
Hij heeft ze allebei staan.. Zowel recreatief als race. Maakt in principe allemaal niet veel uit, Ingo verkoopt geen brol.
_________________ -- Zanardi Rotax DD2 -- 
|
|
Omhoog |
|
 |
Dominique
|
Geplaatst: wo aug 26, 2015 5:02 pm |
|
Geregistreerd: do sep 30, 2010 7:39 pm Berichten: 119 Woonplaats: Nieuw-Namen (zeeland)
|
Bij Pavesi staat rechts achter (kant vd uitlaat) 6 cijfers, nu meende ik dat de eerste 2 het bouwjaar van de motor zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
karter
|
Geplaatst: wo aug 26, 2015 5:33 pm |
|
|
Vandaag eens gaan kijken, er staat een kart met een gillard chassis en een TM k9 B motor op.. Ik heb nog nooit met gillard chassis gereden, iemand die daar ervaring mee heeft?
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo aug 26, 2015 6:16 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Gillard is gewoon een goed chassis. Maar gebruik de zoek functie maar eens, er is veel geschreven over wat een "goed" chassis is.... Het komt er in de basis op neer dat het een persoonlijke keuze is; wat jij fijn vindt rijden is het belangrijkste!
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |