Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:14 pm 

Geregistreerd: ma aug 19, 2013 7:25 pm
Berichten: 6
Hallo,

Ik ben Daan en ben nu 13. Ik vind karten het leukste dat er is. Alleen nu wil ik dus beginnenmet karten alleen heb ik maximaal maar €300. Heeft misscien iemand een idee want ik weet niet wat ik moet doen. Is het wel mogelijk om te karten?

Ik zou dan ook graag wedstrijden in de rotax max junior willen rijden, maar is het dan niet beter om eerst veel te trainen

Daan Hoeks


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Citaat:
Ik ben Daan en ben nu 13. Ik vind karten het leukste dat er is. Alleen nu wil ik dus beginnenmet karten alleen heb ik maximaal maar €300. Heeft misscien iemand een idee want ik weet niet wat ik moet doen. Is het wel mogelijk om te karten?

Ik zou dan ook graag wedstrijden in de rotax max junior willen rijden, maar is het dan niet beter om eerst veel te trainen


Met 300 euro zal je geen Rotax max Junior gaan vinden. Hooguit een honda gx160 of gx200.
Een maat van mij heeft voor een 380 euro een kart compleet in elkaar gekregen. ( een honda gx340)
Afbeelding
Op het eerste zicht zag het frame er echt slecht uit maar na een poets beurtje zag hij er nog perfect uit en niet vlak aan de onderkant.
Motortje wat afgesteld en een nieuwe bakkenset erop en de beugeltjes wat aangepast en de remmen waren veranderd van mechanisch naar hydraulisch. Die zaten op het reserve frame en dat was erg makkelijk voor onderdelen

En tja. Ik zou zeggen probeer het eens om je vader te laten sponseren !
Niet iedereen heeft die luxe en dat begrijp ik wel :oops:

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:25 pm 

Geregistreerd: ma aug 19, 2013 7:25 pm
Berichten: 6
Dankje björn,

Voor de aanschaf zou ik wel wat meer kunnen betalen want ik heb gehoord dat rotax motors vrij lang mee gaan en relatief goedkoop zijn. Maar het probleem is dus waar kan je het beste trainen waar leer je veel over sleutelen van een kart, want daar weet ik weinig vanaf helaas...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Citaat:
Maar het probleem is dus waar kan je het beste trainen waar leer je veel over sleutelen van een kart, want daar weet ik weinig vanaf helaas...

Met een Rotax max zal je buiten moeten rijden omdat het een 2 takt is.
Ik weet niet waar je in de buurt woont maar op 1 September is er een Kartforum Meeting in Genk. Dus de mannen van het forum komen naar de baan. Als je wat meer info wil dan moet je zeker naar daar gaan ! En je kan er wat motoren vergelijken en natuurlijk... Kennis maken met de geweldige mensen hier ! haha :D

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Kopen is 1 ding maar er mee kunnen blijven rijden is 2!
Denk ook aan vervoer, kleding, baanhuur en schades en met 300 euro kom je niet ver, hoogsteends een honda kartje of wat indoor karten.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:39 pm 

Geregistreerd: ma aug 19, 2013 7:25 pm
Berichten: 6
Dankje

Is het misschien handig om eerst als een soort van hulpje mee te gaan naar wedstrijden. Zo leer ik meteen wat over sleutelen (hoop ik) en zie ik hoe het allemaal werkt. Is dat mogelijk?

Daan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 22, 2013 9:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Kart parts doet cursussen dacht ik voor te leren sleutelen

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 8:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
idd kart-parts heeft sleutel avonden leer je n hoop.
ga gewoons eens naar wedstrijden kijken. vaak als ze aan het sleutelen zijn en je vraagt netjes of je mag kijken mag t meestal wel zolang je niet in de weg loopt:).
koop desnoods een goedkope 100cc en ga daarmee sleutelen.. begin met een gaskabel erafhalen en erop, en zo steeds verder. Ik sleutelde op me 10e al aan puchjes.. als die t niet meer deed kon ik niks meer. geld om te laten maken had ik toen niet dus dan maar zelf.
gewoon proberen en foto's maken hoe het in elkaar zit. google eens hoe een motor werkt. etc etc.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 9:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ben je wel in staat om naar de circuits toe te komen? Kunnen je ouders je bv brengen/halen?

Vrees dat je met €300,- niet ver komt als je rotax wilt gaan rijden. Al helemaal geen wedstrijden. Dat geld ben je op een weekend al kwijt aan banden/benzine (bewijze van spreken).

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 9:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Om de terug te komen op de titel van dit topic:

karten en geen geld gaan niet goed samen..... helaas is de kartsport - zoals elke gemotoriseerde sport - niet goedkoop. En voor 300 euro koop je niets dat het waard is om outdoor te gaan rijden vrees ik. En dan hebben we het nog niet gehad over de running-cost en de verdere bijkomende kosten.

Heb je geen geld, dan moet je hopen op sponsoring (erg moeilijk) of een leuke ouderlijke bijdrage. Ik wil niet vervelend overkomen, maar dit is helaas zo als het is. Misschien een idee om eerst eens op een aantal banen te gaan kijken, praten met rijders en monteurs en dan beslissen of het karten je nog leuk lijkt. Zo ja, dan gaan sparen en dan gaan zoeken naar een leuke beginners kart.

Succes in ieder geval.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 11:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 31, 2013 8:15 pm
Berichten: 106
Woonplaats: De Steeg
Ik zou dan met die 300 euro 6 uurs races ofzo indoor gaan rijden. Zo zijn vele van ons ook begonnen. Bouw je meteen ervaring op. Als ik jou berichten lees zit er niet meer in. Bedenk dat een kart hebben maar fractie is van de kosten. Als je daarna wilt rijden moet je altijd een zak met geld achter de hand hebben.

_________________
Zanardi -------- Swissauto spec. 1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 23, 2013 7:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:37 pm
Berichten: 65
Kan bovenstaande reacties alleen maar bevestigen. Met 300 euro kom je niet heel ver als je outdoor wilt rijden met n eigen kart en alles wat je daarbij nodig hebt.
Met n paar vrienden zijn wij eerst begonnen met n indoor kartcursus bij Traxx. Erg leuk en leerzaam. Daarnaast ook vaker mee gedaan met n 2 uursrace of 100-rondenrace bij Circuit Park Berghem. Absoluut n aanrader. Kost rond de 180 euro. Stel je gaat met 3 vrienden, dan ben je slecht 45 euro op kwijt en krijg je wel n mooie race-ervaring en kun je met de kartsport kennis maken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David