Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 3:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 06, 2013 1:47 pm
Berichten: 41
Hallo allemaal,

Omdat ik nieuw ben hier, leek het me gepast om even voor te stellen. Ik ben 32 en kart vanaf m'n 16de zo'n beetje hobbymatig (indoor) en wil na een lange tijd stil gezeten te hebben, m'n passie weer oppakken en uiteraard outdoor te gaan rijden. Ben van plan om recreatief te gaan rijden, maar misschien in de toekomst wel aan bepaalde wedstrijden mee te gaan doen.
Ben op dit moment serieus aan het kijken naar een Tonykart en twijfel tussen Max senior en DD2. Net iets meer power, koppel en toch 2 versnellingen spreekt me erg aan en denk dat ik hier minder snel op uitgekeken raak dan op een Max senior.
Heb tijdens de afgelopen paar maanden o.a. dit forum ondersteboven gelezen en ben inmiddels aardig geïnformeerd over de keuzes en overwegingen als het gaat om wat te rijden en waarom.

Ik kan een beetje sleutelen maar wil dit (als het even kan) tot het minimum beperken. Daarom wil ik alles nieuw aanschaffen. Dan heb ik er ook voorlopig geen omkijk naar. Ik moet trouwens nog alles hebben (van helm tot aanhanger).

Twee vrienden van mij waarmee ik veel gekart heb willen wel mee doen en een eigen kart kopen, maar door hun huidige situatie komt het bij beide niet goed uit om flinke investeringen (ook al is het tweedehands en ben je rond voor 2000 EUR) op dit moment te doen. Andere vrienden zijn geen karters, dus ben ik een beetje op me zelf gewezen :( en weet niet of ik dan alleen wel ga rijden.
Hier moet ik dus nog wel even goed over nadenken.

Wat vinden jullie van mijn chassis en blok keuze?

_________________
CRG Dark Rider 2013 - Rotax DD2 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 3:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
Berichten: 1160
Woonplaats: Son en Breugel
Welkom! Ik vind persoonlijk een DD2 saai, je gaat schakelen of niet! Maar hoe dan ook een Max of DD2 zijn wat betreft betrouwbaarheid gewoon goed. Succes met je keuze.

_________________
DR J97 2013 + Rotax max 2013
Birel S5 2013 + Tm K9C special
Exprit 2012 + Rotax Max 2010


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 4:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Wat ik denk over de dd2 en de senior is dat er niet zoveel verschil inzit. Met een Senior kan je even snel zijn als een DD2. En zoals tonnymontana zei. Of je pakt een automaat of je pakt een echte schakel :) Maar de Rotax maxxen hebben idd niet zo veel onderhoud als je een goed blok koopt en geen troep.
Je keuze van je chassis ? Waarom een tony kart ? Ik zou eerst eens kijken waar de onderdelen verkrijgbaar zijn en waar zitten de dealers ? Je kan natuurlijk het meeste wel online bestellen maar het is wel eens makkelijk als er een shop dicht bij je zit.

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 4:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Welkom op het forum en veel plezier met het karten! :D

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 5:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Welkom op het Kartforum!

Tonykart en DD2 is m.i. niks mis mee. Of je met een gewone Max een DD2 bij kunt houden hangt ook van de baan af en het talent van degene die in de DD2 aan het sturen is ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 5:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 31, 2013 8:15 pm
Berichten: 106
Woonplaats: De Steeg
Welkom op het forum. Voordat je iets aanschaft kijk dan waar je het vaakst ga rijden en wat voor karts daar mogen rijden! Succes

_________________
Zanardi -------- Swissauto spec. 1


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 5:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 06, 2013 1:47 pm
Berichten: 41
@bjornschuddings, ik woon in Harderwijk, en er is geen leverancier/kartshop heel dichtbij. Met bestellen kom je natuurlijk ook een heel eind. En verder waarom Tony? Ben er erg van gecharmeerd (van het bedrijf/merk) en hoor er goede dingen over.
Daarnaast - minder belangrijk, maar toch - vind ik ze een mooie uitstraling hebben. Ik werk momenteel in Hooddorp, dus Koene en Torenvliet zijn prima te doen.

Ben overigens wel verbaast over de opmerking dat je met een Max senior even snel als een DD2 kunt zijn. Natuurlijk is de rijkunst het belangrijkste element in deze, maar op papier of met de zelfde rijder zou een DD2 bijna hoe dan ook sneller moeten zijn lijkt mij.
De reden waarom ik niet gelijk voor een "echte schakel" ga is omdat ik A) niet de fysieke conditie heb op dit moment voor een schakel (veel sturen met 1 hand), B) Onvoldoende ervaring heb in een 100 + CC kart als het om het rijden zelf gaat, C)
de stuk hogere kosten die dat met zich mee brengt en natuurlijk ook omdat ik niet nu gelijk in wil stromen in de top klasse kart, maar dat liever op wil bouwen. Dus daarom denk ik dat een DD2 misschien toch wel een aardige middenweg is. Een beetje schakelen en 5 PK meer dan een Max senior zou ik minder snel op uitgekeken raken denk ik . . . maarja, of dat ook zo zal zijn . . . .

_________________
CRG Dark Rider 2013 - Rotax DD2 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 6:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Niks mis mee hoor met een DD2!
Geen kettingen, dus geen viezigheid van kettingspray, kapotten kettingen kromme support enz.
Als je in Hoofddorp werk kun je een naar Vd spoel gaan die zit daar ook en is crg dealer, mocht je een kart bij een dealer kopen zul je er wel meer voor betalen vrees ik.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 6:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Welkom hier.
ik heb zelf al van alles gehad, behalve ICC/KZ. Een goed coureur is met een DD2 echt wel sneller als dat hij met een Max Sr.
is hoor. Heb zelf senior gehad, en rijd sinds dit seizoen DD2.
Erg betrouwbare en snelle motor.
Tony kart erg mooi, vind ze alleen zo duur.

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 7:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 06, 2013 1:47 pm
Berichten: 41
@Joost en Bask, dat is inderdaad ook een reden waarom ik zo gecharmeerd ben van DD2. Steeds ketting spannen, smeren en tandwielverhoudingen geen last van met een DD2. Lijkt me een stuk relaxter rijden.
En ja, Tony is duur, maar dan heb je ook wat denk ik dan maar. Ik koop alles nieuw (zowel chassis als blok), dus flink betalen de ik sowieso :wink:

@Bask, dus de DD2 bevalt goed begrijp ik? Waar rijd je vaak? Als ik alles heb zal ik laten weten

_________________
CRG Dark Rider 2013 - Rotax DD2 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: wo aug 07, 2013 7:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Schoonmaken is idd veeeel minder, ketting spannen ed mis ik ook niet haha.
Mijn frame is splinternieuw, motor is van 2010.
Ik ben voornamelijk op Emsburen en de Landsard te vinden,
En met de meetingen op Genk. :)
voor de rest, zie je pb :D

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 7:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
tandwielverhoudingen

Bij een DD2 heb je ook met tandwielen in de motor te maken :wink:

Als je een paar keer per jaar lekker voor de fun wilt 'trappen' op een kartbaan zou ik persoonlijk voor een Rotax Max kiezen.
Neem afgelopen zondag op Hahn, 10 maxxen op de baan en geen enkele DD2.
Ofwel: met een Rotax Max Senior heb je veel meer 'tegenstanders' op de baan.

Zowel aan Senior als DD2 heb je niet veel motorisch onderhoud.
Mocht je problemen hebben; met een Rotax Max Sr. ben je zeker snel geholpen op de baan.
Simpelweg omdat er tig van rondrijden en dus ook veel informatie 'aanwezig' is.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 7:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 06, 2013 1:47 pm
Berichten: 41
@Basjuh, Hoop dat ik wat vaker dan een paar keer per jaar ga rijden. En je hebt gelijk als het gaat om tegenstanders op de baan met een Senior.
Die kom je gewoon veel meer tegen dan een DD2. Ik ben er ook nog niet over uit. Ga volgende week vrijdag voor het eerst rijden met een DD2. Met een Senior heb ik al eens gereden.
Dus eerst maar eens kijken wat ik daarvan ga vinden.

Ik blijf wel het gevoel houden dat ik minder snel uitgekeken zal raken op een DD2 dan op een Senior. Maarja, beide hebben zo hun voor en nadelen.
Dank voor je reactie in ieder geval!

_________________
CRG Dark Rider 2013 - Rotax DD2 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: do aug 08, 2013 7:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Het is natuurlijk ook afhankelijk met welke intentie je gaat rijden.
Als je de uitdaging zoekt in de optimale afstelling van het chassis of de motor.
Of simpel weg wilt instappen en verder nergens na om kijken.

Als dat laatste zo het geval is kun je ook overwegen om een 4takt aan te schaffen.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Voorstellen!
BerichtGeplaatst: vr aug 09, 2013 9:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 06, 2013 1:47 pm
Berichten: 41
Ik wil ook zeker wel met de afstelling (vooral van chassis) bezig zijn. Vind ik juist een van de charmes van karten.
De reden waarom ik 4takt niet als een optie zie, is vooral vanwege de hoge aanschafkosten, de power (wil rustig mijn rijkwaliteit verbeteren en wellicht steeds naar een hogere klasse)
en persoonlijk vind ik een 2takt veel meer een gepaste motor voor een kart. Heeft vooral veel met het geluid te maken denk ik, en is vooral dus een gevoelsmatige mening :wink: met alle respect dus voor de 4takt rijders!

Dus een goede balans tussen weinig hoeven te sleutelen (hoe minder hoe beter) maar wel met wat afstellingsopties bezig kunnen (pas in een later stadium) vind ik wel belangrijk.

_________________
CRG Dark Rider 2013 - Rotax DD2 2013


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David