Auteur |
Bericht |
kartje
|
Geplaatst: di feb 03, 2009 9:26 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Het tabel wat er staat gaat over maten van de stoel en niet de maten waar de stoel geplaatst moet worden.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
intrepid prokart
|
Geplaatst: di feb 03, 2009 10:24 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di feb 03, 2009 10:39 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
oh ja een goed zitten is ook belangrijk maar die moet je met de pedalen stellen. Mij is ooit " fijn zitten doe je thuis maar op de bank" voor een amatuer komt het niet zo heel nauw zolang je hem maar niet heel ver naar achter of naar voren gaat zetten
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo feb 04, 2009 11:14 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
hahah, nee daar heb je gelijk in! ohh foutje van dat tabel! 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Fruitbeschuit
|
Geplaatst: do feb 05, 2009 9:18 am |
|
Geregistreerd: wo sep 03, 2008 8:39 am Berichten: 29 Woonplaats: Volkel
|
Bedankt voor de tabelletjes! Maar ik heb intussen zelf een soort constructie gemaakt. De oude gaten aan de zijkanten heb ik gewoon gebruikt (rechts met een stel ringetjes in het midden gezet). Daarnaast heb ik onderin de gaten opgemeten. Hieruit bleek dat ik één nieuw gat moest boren. Vervolgens met een beugeltje en afstandsbusjes vastgezet. Nu zit hij muurvast (zodanig dat het stoeltje niet geforceerd wordt). Nu treedt er een nieuw probleem voor me op. Ik krijg de benzine niet aangezogen. Ik heb handmatig aangezogen (benzine smaakt niet zo lekker als het ruikt...  ). Dit lukte wel, maar de benzine kreeg ik vervolgens niet de carburateur geweest. Daarom ben ik naar de Pit Stop Kartproducts geweest voor info. Hier werd me verteld om de bougie eraf te draaien, hand op de luchtinlaat, wat gas geven en aan het wiel draaien. Dit had helaas ook geen succes. Benzine aanzuigen met bougie erop lukt niet, te veel compressie. Het gaat hier om een 100cc rotax met een tillotson carburateur (type weet ik zo snel niet). Het blok heeft een flinke poos stilgestaan, misschien dat de pakkingen niet meer goed zijn? De verkoper van het blok heeft overigens wel aangegeven dat er geen pakking tussen de cilinder en uitlaat zat, kan dit het probleem veroorzaken?
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: do feb 05, 2009 10:22 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Wellicht moet je even met je caburateur naar Pitstop toe, die kunnen (als het goed is) meten of die zn druk wel vast houd. Wellicht moet je carb. een kleine revisie ondergaan omdat die al een tijd stil staat. Dit euvel had ik destijds ook en is toen verholpen door bas van Kart-Parts.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: do feb 05, 2009 10:26 am |
|
|
We hebben fruitbeschuit inderdaad ook aangeraden, als het niet lukt, even langs te komen..desnoods met de hele kart. Dan kunnen wij het probleem verhelpen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Fruitbeschuit
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 11:00 am |
|
|
Update, zie eerste post.
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 2:47 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Niet startende motor zou de ontsteking kunnen zijn die niet op tijd staat...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 5:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De carburateur heeft wel al een basisafstelling? Andere bougie zou je ook nogeens kunnen proberen, ook al vonkt de oude nog.
|
|
Omhoog |
|
 |
waldo_s
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 7:41 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
stilstaant zul je deze kart niet aan kunnen houden omdat het een motor is met directe aandrijving dus dat zal al moeilijk worden wat je kunt proberen is zoals ervoor al is gezegd zorgen dat de benzine goed is aangezogen tot bij de carburator en dan met spanband , dat zou toch wel moeten lukken en anders een langere baan zoeken om de kart aan te duwen
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 9:25 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
deze karts hoor je met een spanbandje te kunnen starten als je een heel klein beetje gas houdt moet hij [va +-1500 toeren] gewoon blijven lopen. als dit niet het geval is: staan de ontsteking niet goed of de carb. is nog niet 100% dicht [testen met een vacuumpompje minimaal 0.6 bar moet hij hebben]of de afstelling van de carb nog niet zuiver[is erg moeilijk als je geen ervaring hebt[beste gaat dit op de baan]of de cilinder en/of zuiger beschadigd. als je er niet uit komt kom er maar mee langs. 1 koffie verder weet ik wel wat er aan is.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo feb 08, 2009 11:33 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
heeft ie wel compressie ?
gewoon tegen de compressie aandrukken en dan met de hand op de band en dan rondgooien met zn 2en en dan loopt ie goed(mits motor goed afgesteld is ).
Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Fruitbeschuit
|
Geplaatst: ma feb 09, 2009 4:50 pm |
|
|
Hoe kan ik controleren of de ontsteking op tijd staat?
|
 |
bas
|
Geplaatst: ma feb 09, 2009 5:33 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
1,7 tot 2,2 voor bdp
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|