Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 12:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm
Berichten: 351
Woonplaats: Tiel
ik ook niet, wordt mn eerste serieuze seizoen haha.
wel jammer dat Genk er niet tussen zit...
CRG :D

_________________
~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009).
~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 1:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
CRG => Heel goed !! Gefeliciteerd.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 4:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2011 8:14 pm
Berichten: 280
Woonplaats: Noorderwijk
BOOEEEE [-X :D

_________________
FA kart DD2 2015 + rotax max dd2
BNL & BMC 2015 voor Vici motorsports


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 6:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 05, 2013 5:20 pm
Berichten: 351
Woonplaats: Tiel
Pas op je woorden maxime! :lol:

_________________
~ Birel CRX32 (2006) + Swissauto SA250 (2009).
~ CRG Darkrider (2015) + Rotax evo DD2 (2015).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Anders komt de CRG gang je even verbouwen :mrgreen: B:B

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 8:26 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
@petrolhead, betreft wat je schrijft over die wankelmotoren. Dat is appels met peren vergelijken. Een racemotor kun je niet vergelijken met een personenautomotor.
Een 2 takt motor op een bladblazer is ook betrouwbaarder dan een 100cc kartje.
Om de vergelijkingen met een vt250 maar niet te noemen , volgens mij is namelijk bijna iedere andere viertaktmachine betrouwbaarder :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 9:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Betrouwbaarheid bij een VT250 wordt vaak genoemd als groot issue. Ik weet dat ik me nu op glad ijs begeef, maar dat valt best mee denk ik. Je moet je wel realiseren dat elke hoogtoerige racemotor onderhevig is aan grote belasting; extreem zelfs in vergelijk met niet racemotoren ! In dat licht moet je dit punt bekijken vind ik. Wil je een betrouwbare kartmotor die redelijk snel is, dan moet je voor de Rotax Max gaan. Deze is bijna foulproof en gaat best hard.

Om een vergelijking te maken met een andere 4takt motor welke nogal eens als onbetrouwbaar werd/wordt gezien, wil ik de TKM K4S noemen. 200cc 4takt, 11.950 rpm, circa 20pk. Ook bij deze motor riepen veel mensen dat hij erg kwetsbaar en onbetrouwbaar zou zijn. Onzin, ligt er helemaal aan hoe je er mee omgaat - en dan bedoel ik niet dat je er rustig mee rijdt. Hetzelfde geldt voor de VT250's; de eerste generatie had zo z'n kinderziektes maar dat is nu opgelost en komt vaker voor bij nieuw ontwikkelde motoren. Er is een periode geweest dat er wel wat motoren (met name bij wedstrijdgebruik) kapot zijn gegaan, maar dat kwam voornamelijk door verkeerd gebruik en/of overtoeren.

Kortom, een snelle race-motor is nooit 100% betrouwbaar en dat weet je als gebruiker van tevoren als je je goed laat informeren en logisch nadenkt. En ja je kunt eens pech hebben, maar dat is het risico van gemotoriseerde sport. En veel wordt er gesproken over kapotte VT's, maar vergeet niet dat er heel wat vastlopers voorkomen bij 2takt motoren.... met name bij de racy KF motoren moet je goed weten wat je doet om het spul heel te houden.

Aan de andere kant heeft Maarten natuurlijk gelijk dat je een straatmotor niet kunt vergelijken met een racemotor.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 11:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Wilfred ik denk dat een oude tm cross met de 5 kopbouten de meest onverwoestbare motor is.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 11:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Edwin,

Zou zomaar kunnen, ken de motor niet :oops: . Maar mijn punt is duidelijk denk ik en als het om recente motoren gaat is de Rotax Max één van de meest betrouwbare racemotoren waarmee je qua snelheid niet te klagen hebt.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 12:57 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
@ Maarten:
Veel Mazda's hebben goede betrouwbare diensten bewezen in de racerij. Vanwege de complexe componenten met complexe vormen werd hierbij voor de belangrijkste componenten die de motor in gehele basis vormen uitgegaan van rotor, rotorkamers, zij-afdichtingen, eindlijsten, excenters en lagers uitgegaan van materialen die gewoon van de fabrieksband liepen. Zo ook de extreme Le Mans winnaar in de vorm van de 4 schijfs Mazda 787B, er zijn veel meer voorbeelden van overigens.
Mazda heeft door de jaren heen die motoren verregaand betrouwbaar gekregen, iets waar men voor de kartmotoren (die eigenlijk voor het overgrote deel ontworpen zijn voor industriële toepassingen en ultralights) ook op mee heeft kunnen liften, tot op zekere hoogte dan want de betrouwbaarheid die je als argument aanvoert dan schieten ze daarin nogal eens tekort, een voortvloeisel uit de niet constante hoge benodigde kwaliteit (ook van revisie-delen), dé reden waarom ik zo'n mooie unit ondanks diverse betaalbare gelegenheden daartoe uiteindelijk toch niet aangeschaft heb. Zelf ben ik een schakelliefhebber maar schaar de wankels als automaat units wel in het rijtje van de groten evenals de bullige Hirth en Rübig, als een wankel goed loopt is ie ongeëvenaard, fantastische loopcultuur en powerr.

Recent is het idd niet maar ik denk wel dat je met zo'n oude TM cross onwijs goedkoop (want degelijk en lange service-intervallen) en vrij snel (tov een Max, tegen een ICC leg je het op een langere baan af) en relatief makkelijk (want brede powerband) rond kan gaan, wij iig wel :wink: .

Maar ik denk dat er al genoeg kartmateriaal omarmd is om na info, kijken en evt proefrijden een goede keuze te kunnen maken... :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 1:21 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Alle motoren vallen of staan bij onderhoud, en kunde van de mechanicien.
Op gebied van twee takt is er een heleboel kennis en kunde.
Op gebied van vier takt ook, echter op gebied van kleine viertakt motoren met een hoog vermogen wordt het al lastiger om kennis te vergaren. De eerste rijders en monteurs van vt's zijn dan ook pioniers geweest, en hebben leergeld moeten betalen.
Op gebied van wankelmotoren is nog minder kennis aanwezig.
De motor (wankel)die ik vorig jaar heb gekocht, was volgens de verkoper ( bedrijf) helemaal goed, gelukkig heb ik een specialist gevonden die de motor geheel heeft gedemonteerd, alle onderdelen heeft nagemeten. En waar nodig onderdelen vervangen. Daarbij een goede instructie en onderhoudschema gekregen.
Hij gaf wel aan tijdens de inspectie( waar ik natuurlijk met met neus bovenop stond) dat koolvorming op de rotor duidde op een verkeerde afstelling van de carburateur., en dat er teveel speling op de excentrische as zat. En als ik er mee was gaan rijden , de boel stuk zou hebben gedraaid. Dan was mijn ervaring niet zoals nu. Ik heb het afgelopen jaar veel (20+) gereden, met veel plezier en geen motorschade.
Moraal van het verhaal, bespaar niet op onderhoud. En laat je goed voorlichten, evt. tegen betaling, dat betaald zich later dubbel en dwars terug.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 1:58 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Terecht som je een heleboel variabelen op die zeker van invloed zijn.
Vanwege m'n langdurige diepgaande interesse in wankels (iig sinds 1978) heb ik me veel recenter ook in de "kartwankels" verdiept en er is wel meer dan je resumeert.
Is een aandachtspuntje, wil echter niemand die er lol mee/van heeft deze lol bederven.
Goed iig om zo veel mogelijk risico's op voorhand uit te sluiten :LL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 2:19 pm 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Er zijn absoluut nog meer zaken, de juiste olie en smeerverhouding .waarbij koud belasten overigens ook een grote boosdoener is van schade, maar dat geldt volgens mij voor alle motoren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 8:10 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Wat je nog aanvult ligt allemaal voor de hand.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David