Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 18, 2008 11:25 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
@ Joris:
Je hebt inderdaad een relais nodig om de startmotor te bedienen. Op een startmotor zit er normaal gezien wel een systeempje dat ervoor zorgt dat bij starten het tandwiel op de starterkrans ingrijpt en als je de startmotor stopt word het tandwiel ook terug wegegetrokken van de starterkrans.

@ Bob en Ben999:
Het ging hem over de vraag of je een luchtgekoelde motor kon aanpassen naar een model met een startknop op de kart dacht ik begrepen te hebben. Zo'n junior type heeft een externe starter nodig dus daar ben je niets mee want dan heb je zoals gezegd telkens iemand nodig die je kart voor je wilt starten en bij stilvallen op het circuit heb je gedaan met rijden.
Is dat wel wat je wilt dan zal je toch al minstens op zoek moeten naar een andere krukas omdat die aan de kant van het tandwiel langer moet zijn in verband met het plaatsen van de koppeling en dergelijke.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 19, 2008 9:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Topic opgeschoond, reacties waar de topicstarter sowieso niets aan heeft zijn verwijderd.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 5:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Helaas door ziekte en persoonlijke omstandigheden wat vertraging opgelopen....

Het idee was om een nieuwe motorplaat te frezen waar de steun voor de startmotor opzit.... Voor de tandwielen zou je eventueel de moer uit het midden van het tandwiel kunnen frezen... Echter als het vliegwiel vergelijkbaar is als die van mijn ICC dan kun je natuurlijk het tandwieltje met 2 boutjes op het vliegwiel bevestigen... Ik weet niet wat de kosten zijn van het frezen, maar als je met meer komt dan zal dit allicht schelen....

Zit alleen nog met de maten, maar hier is wel aan te komen denk ik....

En de vrijloop van de startmotor, iemand die weet hoe ze dat bij bijv. een rotax-max of een Suter Vampire hebben gedaan? (onder het mom: beter goed gejat dan slecht bedacht)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 7:12 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
marlon wil je starter op icc bouwen ?

zoja ik had laats een TM met eleciche starter gezien en die man had het gewoon gekocht zei hij dus meschien als je heel goed zoekt hep je heel goed voorbeeld

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 28, 2008 7:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Het idee was om hem op een willekeurige automaat te zetten, ter vervanging van een externe starter... Aangezien niemand dacht dat het kon, en ik denk dat het moet kunnen had ik er maar een soort van projectje van gemaakt...

Probeer een paar fatsoenlijke 3D-Cad tekeningen te produceren hiervoor, echter ben ik hier nog niet aan toegekomen...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 12:26 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Geen probleem Marlon, we hebben tijd. De vraag komt regelmatig terug dus zal nog wel eens gesteld worden.

Maar ik kan het niet genoeg zeggen, het gaat 'm erom of je voor een schappelijke prijs zoiets kan maken. Alles is mogelijk maar als je voor hetzelfde geld gewoon een andere motor kan kopen is het de moeite niet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 29, 2008 3:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Mee eens, ik kan natuurlijk niet garanderen dat mijn idee goedkoop is...

Niet geschoten is echter altijd mis, dus het valt allicht te proberen....

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 2:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Inmiddels een tijdje geleden, maar vanmiddag toch maar eens aan de slag gegaan omtrent dit onderwerp... Het idee is te zien op de link in dit bericht (heb ooit wel eens een plaatje op t forum gezet maar ik zou écht niet meer weten hoe dit ookal weer moet :oops: )

Voor de startmotor wilde ik misschien toch de vampire startmotor gebruiken, daarmee heb je namelijk geen last met de vrijloop van de startmotor (zit ingebouwd, weet neit precies hoe het werkt). Wellicht zit dit ook wel op een rotax starter, maar dat zou ik niet durven zeggen...

De maten en verhoudingen kloppen nog niet helemaal maar het idee zou er ongeveer zo uit moeten zien:

http://img149.imageshack.us/img149/9889 ... pegym3.jpg

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 7:13 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Ach Marlon, wilde je in de loop van volgende week (net voor de vakantie) ns polsen of je ondertussen nog wat tijd over had gehad om aan het ontwerp te werken. Je was me dus voor ;-)

Is het de bedoeling dat het tandwiel dat op het stuk gemonteerd is ingrijpt op de ketting of hoe moet ik het juist bekijken?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2008 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Het is de bedoeling dat het tandwiel aangrijpt op een starterkrans aan het vliegwiel of aan een tandwiel op de kant waar normaal gesproken de externe starter op komt....

Hier ben ik nog even voor aan het kijken, ik weet alleen niet precies hoe de maten e.d. precies zijn van een 100tje... Ik heb alleen een ICC als referentie...

Maar ik zal proberen het een beetje fatsoenlijk te tekenen nog, meer tekeningen volgen als ik de tijd kan vinden...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 12:19 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Prima, we lezen het hier wel als je wat meer kan laten zien.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 11:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik had even een vraagje, voordat ik vanalles ga tekenen wat helemaal niet kan... Hoe zit de adapter van een externe starter op de krukas bevestigd? Zit dat met schroefdraad, een conische passing, een spie, of hoe moet ik dit zien?

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 24, 2008 3:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Op de krukas zit vaak gewoon een moer (meestal 17) en op de starter zit een dop.
De starter heeft een vrijloop zodat ie de moer niet los kan draaien als de motor eenmaal loopt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David