Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuw op het forum
BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 6:29 am 

En daar ging de bel afgelopen week.
2 keer in een uur. :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Doos 1 vanuit Heijen

Afbeelding

Doos 2 vanuit Hoofddorp

Afbeelding Afbeelding

Onze overalls

Afbeelding

Nieuwe stappers

Afbeelding Afbeelding

Handschoenen en ketting, tandwielen (12-80), sluitschakels en kettingbreker.

Afbeelding Afbeelding

WD 40, sproeiers gaskabelklip en smeermiddelen

Afbeelding

Extra accu

Afbeelding Afbeelding

Mijn nieuwe helm.

Afbeelding

En gisteren binnen via marktplaats een setje extra velgen met (slechte) banden.

Afbeelding

Een mooi stapeltje om mee te beginnen lijkt me.
Woensdag 11 maart gaan we onze shadedown maken op Berghem.
En kijken waar we allemaal tegenaan lopen op onze 1e dag.
Zodat we daar aan kunnen gaan werken om alles verder op orde te krijgen.
Verder dank aan kart-parts en kartshop Van der Spoel voor het op tijd leveren van de bestelde spullen.

Greetz,

Ries

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 9:36 am 

Kijk aan Ries, mooie verzameling al. En neem aan dat je even hebt gecheckt of de baan open is woensdag. Alvast veel plezier en veilige meters toegewenst :LL

Laatst bijgewerkt door Max op vr apr 17, 2015 8:31 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 12:26 pm 

Lekker bezig ries
Hoe voelt het nou die ribben uit je lijf (geld) doet zeer he..
Succes met je aankoop en veel plezier

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 08, 2015 8:44 pm 

het is niet gewoon om een sluitschakel te gebruiken bij deze kettingen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2015 4:22 am 

Volgens de site is die vanaf 1 maart open op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
En de ribben valt nog mee Spacebee, ik denk donderdag dat ze misschien meer pijn doen. :lol: :lol:
En dat is nieuw voor me Joris, zoals alles trouwens. Is er een reden voor dat men dat niet gebruikt?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2015 12:21 pm 

men zegt dat ze te zwak zijn maar ik heb er geen ervaring mee toen ik met deze kettingen reed reed ik altijd gesloten kettingen

in de kz gebruiken we wel sluitschakels maar die ketting is ook veel dikker (428) wat je nu hebt is een 219 zo uit m'n hoofd

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2015 6:10 pm 

Een 219 ketting is in verhouding niet kostbaar.
Ik zelf maak geen geruik van een kettingbreker o.i.d.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2015 8:18 pm 

Nou ja laten we het houden op onwetendheid van mijn kant.
ik dacht er goed aan te doen want ik zag ze staan in een shop en dacht van dat is altijd makkelijk als er wat met je ketting gebeurt.
En zo zal ik hoogstwaarschijnlijk nog wel meer beginnersfouten maken.
lol

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2015 8:56 pm 

Een gesloten ketting is altijd te verkiezen boven een "visjesvariant" en toch zijn ze er en worden ze met reden toegepast.
Vooral als een ketting tussen de lagers zit ipv erbuiten kan het heel handig zijn dat je even snel de kart weer op weg helpt ipv de as deels uit te bouwen, dat kan later als het beter uitkomt. Vroeger zag je ook vooral op Prokarts opgespannen reservekettingen om de achteras om gedeelde kettingen te voorkomen.
Vaak is de visjesschakel idd de zwakste schakel van het geheel maar als de ketting qua oa vermogen niet tot het uiterste belast wordt zal ie vaak gewoon en langdurig stand houden. De toepassing werd met bij de motorzaak afgeraden maar om makkelijk zelf uit te voeren service-redenen zat zelfs op mijn raceauto met hoog vermogend motorfietsblok had ik een visjesschakel in de dikke 50 0-ring ketting gemonteerd zitten en deze liep niet optimaal gespannen in een bocht over een nylonblok, echt verre van ideaal. In al de jaren dat ik de auto gereden heb is de ketting nauwelijks gelengd en de visjesschakel heeft geen krimp gegeven
Let er altijd wel op dat schakel de goede breedteafmetingen heeft en het afsluitvisje met de dichte kant als een pijltje wijst in de looprichting van de ketting, andersom geeft problemen.
Idd zaten ook 428 kettingen op m'n schakelkarts en diverse motorenfietsen zonder uitzondering makkelijk deelbaar vast met een visjesschakel

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 7:44 am 

Na een tijdje mediastilte rondom ons kartgebeuren wordt het nu tijd voor een update.

Op woensdag 11 maart zijn we vol goede moed vertrokken richting Berghem om onze shakedown te maken met onze aanwinst.
Na alles check check dubbelcheck of we niks vergeten waren kwamen we rond half 12 aan op het circuit.
Ons aangemeld en een pasje gekregen gingen we met de kriebels richting kart. Op de pitkar al een beetje warm gedraaid en alles verliep soepel. Mijn maat zou als 1e gaan rijden omdat hij de man is met veel kartervaring en zo kon voelen of alles in orde was. Als het niet goed voelde zou hij na 1 of 2 rondjes weer binnen komen.
Maar hij bleef rijden en na rondje 3 begon hij iets meer gas te geven. 4e ronde weer iets sneller en in ronde 5 stopte de motor ermee. Nou had ik gelezen dat dat kon komen omdat de bougie vet was geslagen doordat je de 1e rondes niet te hoog in de toeren was geweest. Dus naar de auto gegaan om een nieuwe bougie erin te doen. Al bleek bij het uithalen van de oude bougie dat die niet vet was en mooi koffiebruin. Andere bougie erin gedaan en gestart. En het motortje begon weer te draaien, alleen wel met een vervelende zware bonk ergens in het blokje. Dus gelijk weer uit gezet en op de pitkar richting de auto geduwd. Daar stonden gelukkig al meerdere personen die verstand hadden van een rotax en die zeiden dat het niet goed klonk en waarschijnlijk de drijfstang krom was.
Ruud Schroder van RKkarting bood aan om het blokje mee te nemen en na te laten kijken. Dat vonden we een aardig gebaar van hem en hebben dus het blokje eraf gehaald een meegegeven. Maar hij was nog wel even druk met een paar weekenden NK 4 takten en dus duurde het even voordat ze met ons blokje aan de slag konden. Uiteindelijk rond eind maart telefonisch contact gehad met Ruud. De zuiger die erin zat was geen 1 uur oud zoals de verkoper had gezegd maar minimaal 15 uur. Verder was de lager in het bigend kapot en was het een zooitje in het blokje. En het beste was alles te vernieuwen. Dat was dus een beste streep door onze kartrekening. Ik heb hem nog gevraagd of het onkunde was van onze kant of domme pech. Hij was vrij duidelijk in zijn antwoord en zei dat we verkeerd zijn voorgelicht door de verkoper, wat dan wel weer een opluchting voor ons was. Ik wil niet het woord opgelicht in de mond nemen omdat ik niet weet of de verkoper weer verkeerd is ingelicht door zijn dealer. Dit heb ik de verkoper ook geschreven in een mail. Hij zou daar afgelopen woensdag 15 april op terugkomen na contact te hebben gehad met zijn dealer. Tot op de dag van vandaag niks gehoord. Dus ik denk dat ik mijn rechtsbijstand hierover maar ga inschakelen. Ik heb alle mails over wat de verkoper tegen mij heeft beweerd over de staat van de kart en motor bewaard en daar staan dus aantoonbare fouten in. Ook heb ik hier de onderdelen die vervangen zijn liggen en zal enkele foto’s bijvoegen in dit schrijven.
Uiteindelijk op 7 april het blokje bij Ruud gehaald en woensdag 8 april weer op de kart gezet. De 1e keer starten was wel weer spannend maar zonder problemen begon het motortje te draaien. We waren natuurlijk van plan om nu zo snel mogelijk een keer een hele dag te kunnen rijden. Dit zou kunnen op dinsdag 14 april in Eindhoven op de Landsard.
Zo gezegd zo gedaan op 14 april stonden we om 11.45 uur op het circuit en hebben ons inschrijfgeld betaald om de kart te kunnen gaan inrijden en daarna echt gas te gaan geven.
Aangezien ik nog geen meter in de kart had gereden zou ik die gaan inrijden en heb het volgens de regels die Ruud had gegeven gedaan. Wel hadden we achter een kleiner tandwiel gezet dan op dit forum werd aangeraden om niet te snel te hoog in de toeren te komen. Na eerst 10 minuten tot 8000 toeren te zijn gegaan en daarna zonder stop 10 minuten tot 10.000 toeren met een benzinemix van 1:50 zoals normaal ook gereden wordt met de Rotax, sproeier 168 en de IW 27 als bougie, de laatste 2 rondjes een paar keer goed gas gegeven.
Daarna de motor af laten koelen en ben ik er weer ingestapt en heb eerst 3 rondjes de motor weer op temperatuur laten komen en daarna echt gaan rijden. Ik wist niet wat me overkwam de 1e rondes en zat met een grote grijns in de helm mijn rondes te maken. Daarna ging mijn maat rijden en toen werd er dus echt gereden in de kart en ook dat ging als de brandweer.
2 stints verder begon de motor bij uitkomen bocht iets in te houden (het was een paar graden warmer geworden) en pakte toen de toeren weer op. Bij het lezen op dit forum stond me bij dat het waarschijnlijk een iets te rijke afsteling zou kunnen zijn dus sproeier 165 erin gezet. Daarna liep het motortje weer perfect en hebben we een topdag gehad. Ik schat dat we ongeveer 2 uur 15 minuten echte rijtijd hebben gehad samen. Zonder verdere problemen pakten we om 18.15 onze kart weer in en zijn we richting huis gereden met allebei een grote grijns die ik nu weer heb als ik weer aan die dag terug denk.
Mijn maat reed tijden tussen 50,2 en 51,5 secs over de ronde met die extra chicane en ik was de slak die er 56.8- 58,0 over deed. Voor mij was het de 1e keer in de rotax en minder ervaring in het karten en ik wilde niet de grenzen op zoeken de 1e dag. Heel houden en genieten was het belangrijkste. En dat hebben we gedaan. Nu op naar de volgende keer. Alleen voor mijn maat moet er wel een inlegstoeltje komen of iets dergelijks en ik zat klem in de stoel zonder ribbeschermers en had nergens last van behalve verschrikkelijke spierpijn overal, maar dat heb ik er graag weer voor over.
Tot zover deze megaupdate van onze 1e kartperikelen en een vervolg gaat er zeker komen.
Jammer genoeg kunnen we niet op de kartforummeeting aanwezig zijn ivm ons werk en we niet allebei gelijktijdig vrij kunnen nemen in het weekend.
Hieronder de foto’s van de zuiger enzo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En 2 filmpjes die niet van de beste kwaliteit zijn maar goed, er komt nog wel een camera voor op de kart tzt.
https://www.youtube.com/watch?v=haWdfGCjU0Q
https://www.youtube.com/watch?v=haWdfGCjU0Q

Verder kwamen we nog een Amsterdammer tegen met een DD2 waarvan ik de naam jammer genoeg ben vergeten maar ook een lid van dit forum. En we zouden contact houden om een volgende keer te kunnen afspreken om te gaan rijden.
Greetz,
Ries

Laatst bijgewerkt door brainwave op vr apr 17, 2015 9:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 8:40 am 

Triest en tegelijkertijd een leuk verhaal om te lezen Ries. Het is altijd tricky met het kopen van een kart van een ander. Ik ben dan ook altijd voorzichtig met aankopen. Overkomt de beste van ons maar goed dat hebben we er voor over.
De schade is beperkt gebleven, gelukkig is je cilinder niet beschadigd.
Afijn je weet nu zelf wat voor onderhoud is gepleegd en dat geeft je vast een goed gevoel voor de komende tijd. Ik rijd altijd een stuk zelfverzekerder en vertrouwder als ik weet wat er met het blok gedaan is.
Verder heb je het virus goed te pakken geloof ik. Lekker blijven rijden en afkijken van andere rijders, daar leer je een hoop van!
Veel succes en plezier :LL

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 8:51 am 

Nou ja schade beperkt gebleven is niet helemaal waar.
Rotax krukas compleet € 384,97

2 x krukaslager a € 18,13

Balansaslager € 12,11

Balansaslager € 15,22

Pakkingset compleet € 39,18

Zuiger en veer € 86,06

Pistonpen € 11,59

2x Pistonpen borgklip a € 0,71

Bovenkooi € 20,19

5 x Kopbout a € 1,19

5 x Veerring tbv kopbout a € 0,54

Waterpomp €18,85

Arbeidsloon € 170,00

Totaal € 804,50

Maar goed nu kan die er weer een hele tijd tegenaan.
En ja na een dagje karten kan ik niet wachten om weer te gaan Max. :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 9:09 am 

Tja 'beperkt', compleet nieuwe onderblokken en versnellingsbak revisies wordt je ook niet vrolijk van :mrgreen: .
Alles maar goed schoonhouden en je zult er lang plezier van hebben :LL

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 9:19 am 

Thja zuur om te lezen dat er nog mensen zijn die spullen verkopen, terwijl ze weten dat het niet 100% is. Vraag me af of je er meer werk van kunt maken met je rechtsbijstandverzekering.

Maar goed, leuk dat je een mooie dag hebt gehad, en lekker bent gaan rijden. Ik zal er overigens wel een urenteller op zetten, wel een uitgebreide! Dan weet je wat je per Run (zuigertje 10 uur bijvoorbeeld) hebt gereden, en in totaal ( 3x zuigertje is 30 uur enzovoorts).
Succes verder!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 17, 2015 12:44 pm 

Heb je een contract opgemaakt bij de verkoop? Meestal koop je zoiets in staat waarin het zich bevindt, indien er geen verborgen gebreken zijn. De motor was zoals jullie akkoord gingen bij de verkoop, de verkoper heeft niks anders gemonteerd of verborgen..

Hoe zuur je verhaal ook is, ik denk dat je het beste voorruit kan kijken. Al hoop ik dat je een deel van je geld terug kan krijgen! Wie weet maak ik ooit hetzelfde mee..

Veel succes in ieder geval en nog veel plezier met je kart!

Afbeelding

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende