Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 12:25 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Je zit op de goede weg Overtaker. Maar eerlijke zegegd vraag ik me regelmatig af of de meesten echt wel weten hoe een kart "werkt".
Als je als basisbegrip al weet dat je kart eigenlijk het best stuurt als er maar 3 wielen de grond raken, net omdat zoals jij zegt het binnenwiel een kleinere afstand moet afleggen dan het buitenste kom je al een heel eind.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 1:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Beire, doe eens effe rustig. Aico wil duidelijk leren sneller de bocht door te gaan, dus hij lijkt me niet direct het type Duitse rijders dat je schetst. Niet iedereen heeft op dit forum evenveel ervaring, laten we elkaar helpen zoveel mogelijk plezier te halen uit het karten.

Als Aico doorheeft hoe het werkt, dan zal hij ook heus wel steeds een tiende sneller willen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 2:31 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Matthijs, je hebt duidelijk niet de hele historiek hier gevolgd en dus kan ik best begrijpen dat ik voor jou wat bot overkom.
Anders moet de verschillende postings en reacties eens even nalezen...

Ik wil Aico helemaal niet vergelijken met die Duitsers maar het herhalen van de ervaring met die snelle auto's doet totaal niet terzake. Karten kan je enkel met autorijden vergelijken zo lang je op een recht stuk zit. Eens je aan een bocht komt wordt het een heel ander verhaal en is er tussen de 2 totaal geen vergelijking.

Het is gewoon zo dat je pas na veel rijden/trainen deftig met een kart kan om gaan. En je zal ook meer leren door in het begin met een iets minder krachtige kart te rijden dan met een "bom".

Als je raad vraagt moet je er ook wat mee willen doen en het niet beter willen weten...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 4:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Misschien noemt Aico het voorbeeld van de snelle auto's om te illustreren dat hij wat anders gewend is, en daarom zoveel moeite heeft zich aan te passen aan het karten.
Probeer maar eens met links te schrijven als je jarenlang met rechts geschreven heb.
Citaat:
Matthijs, je hebt duidelijk niet de hele historiek hier gevolgd

Citaat:
Als je raad vraagt moet je er ook wat mee willen doen en het niet beter willen weten...

Ik heb de historiek wel gevolgd, en weet wat je bedoelt, ik heb niet zozeer de indruk dat er in dit topic ook sprake van is.
Wel kunnen we ondertussen stellen dat het tijd wordt onze raad ter harte te nemen, en gewoon veel rondjes te gaan rijden op de baan :P

Ik begrijp het standpunt Rotax Max-Wankel wel, al heeft Aico dat niet al te subtiel verwoord wellicht. Het rijplezier met een wankel is groter, ook als de rondetijden lager zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Vught
Ik denk dat Aico met zijn rotax-wankel verhaal probeert te zeggen dat hij gewoon voor de lol rijdt maar wel een snelle kart wil omdat hij het anders niet leuk vindt omdat hij snelle auto's gewend is zoals hij zegt. Wel snap ik niet waarom iemand een wankel koopt als hij hier eerst op het forum moet gaan vragen hoe hij gas moet geven en hoe hij moet remmen. Ik zou toch echt zeggen begin met een Rotax. Het is misschien niet zo snel maar wel de beste manier om te beginnen met karten. Om even terug te komen op zijn vragen. 1. Je moet in principe klaar zijn met remmen als je de bocht in stuurt. Anders rem je gewoon te laat/hard. 2.Gewoon je eigen rempunt vinden. 3. Gewoon zoweinig mogelijk en rustig proberen te sturen. Elke stuurbeweging teveel kost alleen maar tijd. 4. Eigenlijk moet je als je je rem loslaat meteen weer licht op het gas zitten. En als je op de apex zit moet je eigenlijk al weer volgas hebben. Bouw het gas wel goed op!

_________________
LenzoKart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 09, 2008 11:13 am 

Geregistreerd: do aug 10, 2006 10:45 am
Berichten: 29
Aico,

Vooraan stuiteren kan wijzen op een teveel aan grip.
verder niet kijken naar de stuuruitslag, gewoon insturen, je achterwiel lift vanzelf wel als je snel genoeg gaat.
wat pijnlijke armen betreft: veel rijden en het gaat over.

_________________
http://www.jlracingevents.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David