Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo mei 13, 2015 7:02 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
kartje has spoken, en hij heeft gelijk  Dit is in iedergeval een systeem met reservoir, dus remklauw nippel open, pedaal indrukken en vasthouden. nippel dicht. rempedaal los. Komt er geen lucht of bubbels uit je nippel (waar je nu dat buisje op hebt zitten) dan is ie "luchtledig".
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
ma_RC_el
|
Geplaatst: do mei 14, 2015 7:58 am |
|
Geregistreerd: ma dec 22, 2014 3:25 pm Berichten: 18
|
Wat ik nog niet goed snap is waarom ik zon remontluchter nodig heb als ik ook een reservoir in de rempomp heb. Dan kan ik in principe ook vanuit dat reservoir vullen? Of is dat gewoon minder handig?
|
|
Omhoog |
|
 |
RaVer
|
Geplaatst: do mei 14, 2015 8:27 am |
|
Geregistreerd: do nov 10, 2011 11:28 am Berichten: 405 Woonplaats: Westervoort
|
Remontluchter niet nodig.
|
|
Omhoog |
|
 |
ma_RC_el
|
Geplaatst: do mei 14, 2015 8:37 am |
|
Geregistreerd: ma dec 22, 2014 3:25 pm Berichten: 18
|
Moet ik dan de kart aan de voorkant hoger zetten, zodat het reservoir boven de nippel op de remklauw zit?
|
|
Omhoog |
|
 |
Scarto
|
Geplaatst: do mei 14, 2015 8:52 am |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Citaat: Wat ik nog niet goed snap is waarom ik zon remontluchter nodig heb als ik ook een reservoir in de rempomp heb. Heb je ook niet nodig. Reservoir netjes afvullen, kart met de neus omhoog zodat rempomp hoger staat dan de klauw. Ontluchten kan d.m.v. de door IncX2 beschreven methode. De methode met een slangetje werkt vaak nog sneller en minder rommelig dan de omschreven methode: stukje brandstofleiding aan de ontluchtingsnippel maken, andere uiteinde in een potje met verse remvloeistof. Zodra je de lucht uit het slangetje hebt gepompt, zuigt ie vanaf de achterzijde ook alleen maar vloeistof aan. Zoek maar eens op YouTube naar 'bleeding brakes'. Echter, ik zie een grote afstand tussen je remblokken en -schijf. Is dit niet de oorzaak waarom je denkt dat je moet ontluchten? De eerste slag van je pedaal zal geen kracht overbrengen, ook al zit er geen lucht in je systeem. Stel de blokken maar eens iets dichter naar de schijf, vaak lost dit het probleem op.
|
|
Omhoog |
|
 |
ma_RC_el
|
Geplaatst: do mei 14, 2015 9:22 am |
|
Geregistreerd: ma dec 22, 2014 3:25 pm Berichten: 18
|
Dat is inderdaad het probleem, de klauw beweegt wel, maar klemt de schijf niet. Hoe stel ik de schoen dichterbij? Met die twee grote bouten aan de zijkant van de klem?
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: do mei 14, 2015 10:30 am |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Meestal met vulplaatjes kun je hem stellen, in ieder geval kun je er voor zorgen dat de schijf in het midden van de klauw zit
|
|
Omhoog |
|
 |
ma_RC_el
|
Geplaatst: do mei 14, 2015 12:55 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 22, 2014 3:25 pm Berichten: 18
|
Thnx mannen! Met alle tips is het gelukt, heb nu 1mm speling tussen schijf en blokken en hij remt weer goed! Morgen maar eens op de baan testen.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za mei 16, 2015 11:19 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
De remontluchter heeft een reservoir dat ongeveer 30 cm hoger staat. Door de druk stroomt de remvloeistof door het systeem heen. dus niks rem vast of pompen gewoon de vloeistof door laten lopen totdat er geen luchtbellen meer te zien zijn. Dan nippels dicht draaien en her reservoir van rempomp dicht en klaar!!!! 
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
ma_RC_el
|
Geplaatst: ma mei 18, 2015 8:51 am |
|
Geregistreerd: ma dec 22, 2014 3:25 pm Berichten: 18
|
Oke, dat klinkt ook wel eenvoudig. Zet hem op mijn verlanglijstje 
|
|
Omhoog |
|
 |