Auteur |
Bericht |
Max
|
Geplaatst: ma sep 29, 2014 10:19 pm |
|
|
Zo zie je, als je van afstellen houd is dit het blok wat je moet hebben.  Ik zou dit advies goed bewaren en in je opnemen, omdat ook menig karter ervaring heeft met warm- en vastlopers vanwege verkeerde afstelling of verkeerd gebruik van het materiaal. En nou komt dat met dit blokje net effe wat nauwer dan met een rotax bijvoorbeeld.
|
 |
MaxKosmos
|
Geplaatst: di sep 30, 2014 8:28 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 05, 2014 11:21 am Berichten: 10 Woonplaats: Waalwijk, Noord-Brabant
|
Nou hier zijn de foto's (nog bedankt voor de uitleg) jullie kunnen er vast meer over zeggen dan ik. Als ik er meer moet uploaden, laat maar weten.    Gr. Max 
|
|
Omhoog |
|
 |
MaxKosmos
|
Geplaatst: di sep 30, 2014 8:34 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 05, 2014 11:21 am Berichten: 10 Woonplaats: Waalwijk, Noord-Brabant
|
PS. op de 2e foto mist de waterpomp, maar die is gereviseerd en weer helemaal in orde. (Aangedreven door een "gekarteld snaartje")
|
|
Omhoog |
|
 |
Bask
|
Geplaatst: di sep 30, 2014 8:40 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Valt reuze mee max, als je t een beetje door hebt heb je de motor sneller afgesteld als dat jij de sproeier kunt wisselen. Max schreef: Zo zie je, als je van afstellen houd is dit het blok wat je moet hebben.  Ik zou dit advies goed bewaren en in je opnemen, omdat ook menig karter ervaring heeft met warm- en vastlopers vanwege verkeerde afstelling of verkeerd gebruik van het materiaal. En nou komt dat met dit blokje net effe wat nauwer dan met een rotax bijvoorbeeld.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: di sep 30, 2014 8:47 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: wo okt 01, 2014 7:15 am |
|
|
Leuke skelter! 
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo okt 01, 2014 8:36 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Hou er rekening meer dat je met dit type uitlaat en luchtfilter niet zomaar op iedere baan mag rijden. Weet je welke vertanding er momenteel op de kart zit?
|
|
Omhoog |
|
 |
svv
|
Geplaatst: wo okt 01, 2014 9:37 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Hou er rekening meer dat je met dit type uitlaat en luchtfilter niet zomaar op iedere baan mag rijden. Daar was hij al achter bas, zie de naam van het topic Leuke kart Als ik zo de uitlaatschaal op de foto's zie dan denk ik dat er voorheen al een dikke uitlaatpot op heeft gezeten. Misschien al duidelijk inmiddels maar zo een word bedoelt 
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Max
|
Geplaatst: wo okt 01, 2014 10:59 am |
|
|
Zou ik persoonlijk toch voor de nieuwere Elto demper gaan. Vind die dikke knalpot maar niks voor het aanzicht 
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo okt 01, 2014 3:22 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Daar was hij al achter bas, zie de naam van het topic Als ik goed lees gaat het in het eerste bericht enkel over het circuit van Veldhoven/Eindhoven. Op het circuit van bijvoorbeeld Genk mag volgens het baan regelement officieel ook niet met dit type luchtfilter gereden worden. Tip voor Max, afhankelijk per baan is verschilt het aan welke eisen je wel of niet dient te voldoen. Informeer hier van te voren na alvorens naar het circuit toe te gaan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: wo okt 01, 2014 4:23 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Mooie kart
Mocht je op de lansard er wel mee rijden
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: wo okt 01, 2014 7:11 pm |
|
|
@ Max: Over de schoonheid van zo'n grote pot valt veel te zeggen maar mooi is idd anders. Ze zijn wel tijdseigen en goedkoop en da's ook wat. Ik baalde er enorm van om de mooie -in de makkelijk te stickeren vierkante sidepod gebouwde- functionele airbox van m'n roterende schakel te verwisselen tegen een gedrocht van een luchtfilter en dat er ook nog zo'n duur stuk plastic aan de achterkant van kart moet worden meegenomen ipv een reuze functioneel chromen beugeltje. Een stukje carbon, het was toen nog niet hip dus de verplichte Elto -er zat al een pracht gepolishde Elto en die maakt niet eens veel herrie maar mocht niet meer- niet in het door anderen gewilde carbon maar gewoon de simpelste in alu. Maw: smaak is o zo persoonlijk en kost ook geld, is maar waar de prio's liggen.
Bij de weg; heel mooi Kosmos kartje hoor!
|
|
Omhoog |
|
 |
kevin birel
|
Geplaatst: zo okt 05, 2014 7:52 pm |
|
|
hallo ik heb vroeger jaren met zo een motor gereden nooit last gehad werkte altijd heel goed  . ik zou zeggen een ander luchtfilter en uitlaat en klaar . mvg
_________________ Birel KZ
|
|
Omhoog |
|
 |
MaxKosmos
|
Geplaatst: zo okt 05, 2014 7:52 pm |
|
|
Nogmaals bedankt voor al jullie nuttige informatie en uitleg. Ik ben er zeer tevreden mee en ik denk dat ik hier wel wat mee kan. Tnx allen!
Gr. Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: di okt 07, 2014 7:09 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Al vast heel veel plezier gewenst met de kart,ziet er netjes uit En nu op zoek naar banen waar je wel mag rijden,als je de Demper en het filter op orde hebt,ligt er ook aan waar je zelft Wilt rijden,en hoever voor een dag te karten,pottendijk mag Alles nog rijden,en voor zo ver ik weet in strijen ook.
Succes.
|
|
Omhoog |
|
 |