Auteur |
Bericht |
Michello
|
Geplaatst: ma aug 05, 2013 2:14 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 8:15 pm Berichten: 106 Woonplaats: De Steeg
|
IK rij inderdaad met de airbox. Ga vanavond alles schoonmaken en bekijken. Momenteel ben ik nog op het werk dus kan alleen een mega kort filmpje linken van gister http://youtu.be/BwgcrYnCpi0. Zal vanavond een foto erop zetten van het slangentje wat gesmolten is. Daarnaast zag ik nog wat aanpassingen die de kart kan gebruiken. Ik had de Alfano wel op één meetpunt ingesteld, meer dan die instelling ben ik trouwens niet gekomen. Ik heb net een gebruikershandleiding gedownload zodat ik de volgende keer van alle functies gebruik kan maken. De tandwielen ga ik deze week bestellen. Moet eerst kijken welk motortandwiel erop zit.
_________________ Zanardi -------- Swissauto spec. 1
|
|
Omhoog |
|
 |
Michello
|
Geplaatst: ma aug 05, 2013 7:59 pm |
|
|
Zie hier het slangentje wat gesmolten is. Of dit al zo was of tijdens het rijden gebeurd is kan ik niet zeggen.  
|
|
Omhoog |
|
 |
Michello
|
Geplaatst: ma aug 05, 2013 8:14 pm |
|
|
Wilfred, weet jij misschien waarvoor de afstelmogelijkheden A, B en C van de foto`s voor zijn? Tot hoever kan ik de carburateur demonteren om deze te reinigen?   
|
|
Omhoog |
|
 |
Michello
|
Geplaatst: ma aug 05, 2013 8:22 pm |
|
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma aug 05, 2013 8:53 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hallo Michael,
Mooie kart hoor, ziet er netjes uit zo op het eerste gezicht! Is in grote lijnen gelijk aan de mijne; Zanardi is submerk van CRG, maar dat wist je wellicht al. Ga je veel plezier van hebben denk ik.
Slangetje dat je bedoeld is vacuum slang; en als je met smelten doelt op het gaatje dat in het midden bovenaan zit: dat hoort zo, niets aan doen! Ik zie dat je er schroeven in hebt gedaan om af te dichten; gewoon weer in oude staat terug aanbrengen !
Stelschroef A = stationair toerental afregelen, draai er maar aan als de motor loopt; je zult zien dat hij hiermee sneller/langzamer stationair gaat lopen. Rechts naast A = luchtschroef; zoals gezegd 1,5 - 2,0 omwentelingen open zetten.
Schroef B en C hoef je niets mee te doen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Michello
|
Geplaatst: ma aug 05, 2013 9:03 pm |
|
|
Bedankt voor de reactie en feedback. Ik wist niet dat Zanardi een sub merk is van CRG. Ik heb nog een aantal trainings- dagen nodig om de kart te leren kennen en dan moeten wij toch echt eens wat afspreken. Ik hoop dat de week van 20-08 gaat lukken! In het weekend kan ik gemakkelijk een busje van mijn werk meenemen. Door de weeks wordt dat wat moeilijker. Oei.....ik heb het slangentje al in stukjes geknipt zodat ik tijdelijk de twee nippels kan afdichten tegen het binnen komen van vuil en/of vocht. Heb gelukkig op mijn werk nog wel slang liggen. Wist niet dat hier een stukje uit hoort te zijn. Ik dacht dat het open geschroeid was!! Weer wat geleerd.
Ik ga zodra de carburateur weer gemonteerd zit de motor afstellen met de luchtschroef. Weet jij wat ik allemaal nog moet los maken om de carburateur grondig te reinigen? Moet ik ook het dekseltje verwijderen waar mijn gaskabel ingaat?
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma aug 05, 2013 9:51 pm |
|
|
Geen probleem met dat vacuumslangetje, gewoon een nieuwe terugzetten (benzineslang of iets dergelijks voldoet) en weer eenzelfde gaatje erin en klaar!
Bij carb alles loshalen waar mogelijk en alle sproeiers eruit en goed schoonmaken en doorblazen. Pas wel op bij de vlotter dat je de bevestiging niet ongemerkt verbuigt, want daarmee verander je de benzinetoevoer/hoeveelheid in de vlotterbak en kan leiden tot niet goed lopen van de motor. Let er gewoon op hoe alles zit als je het loshaalt, scheelt veel bij het juist terugzetten en voorkomt problemen later.
Stel eerst luchtschroef in op circa 1,75 omwentelingen open, daarna motor starten en warm laten worden. Dan stationair afstellen op circa 2.000rpm. Daarna met de luchtschroef zoeken naar optimaal toerental (open/dicht draaien totdat rpm niet meer stijgt). Daarna indien nodig stationair opnieuw afstellen op circa 2.000rpm.
Hoofdsproeier 112 of 115 er weer in in ieder geval als je met de airbox rijdt.
Succes en hopelijk kun je doordeweeks een dagje vrijmaken en kunnen we snel afspreken, lijkt me gezellig.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Michello
|
Geplaatst: wo aug 07, 2013 12:02 pm |
|
|
Hoi Wilfred,
Ik ga nu een pakking setje voor de carburateur bestellen en motor en achter tandwielen. Heb jij nog tips voor reserve delen die ik moet hebben? Ik las bijvoorbeeld in een forum dat jij een keer een spietje van de koppeling nodig had omdat deze gebroken was.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo aug 07, 2013 12:46 pm |
|
|
Als reserve onderdelen zou ik zorgen voor: - kettingen - rubber tussen carb en motor - bougie tot 20gr en bougie vanaf 20gr (PMR8B en PMR9B zo uit mijn hoofd) - tandwielen achter - complete extra drum+tandwiel voor op motor - tandwielen voor 12 en 13 tands - benzineslang - allerlei schroefjes/moeren/bouten (er trilt wel eens iets los...) - ventieltjes - extra setje velgen+banden - olie Motorex FS-X 0/w40 - gedestileerd water - kettingspray - remmenreiniger - remblokken - WD40 - batterij voor je laptimer - lagervet voor naaldlager drum - sproeiers - tape om je radiateur af te plakken - indien nodig - tie-wraps - spoorstangen+kogels - gaskabel (- (standaard) luchtfilter; kun je ook rijden mocht er iets met de airbox gebeuren) (- reserve accu) (- achteras) (- spietje kan inderdaad; gaat eigenlijk nooit kapot maar ik kon toen na 2 ronden reeds inpakken  ) Ik ben vast nog wel iets vergeten dat ik standaard bij me heb, maar dit zijn wel de meest gebruikelijke items. En niet vergeten je gereedsschap (doppenset/ratel/steeksleutels/etc.), bandenspanningsmeter, pompje, kartbok en benzine ! Maar dat spreekt voor zich... 
|
|
Omhoog |
|
 |
goovaerts racing
|
Geplaatst: do aug 08, 2013 8:29 am |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Nodroz
|
Geplaatst: do aug 08, 2013 9:36 am |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am Berichten: 545 Woonplaats: Gent
|
Ik sluit me hierbij aan! ^^ Erg mooie kart, en véél plezier ermee!
_________________ Birel RY31 met Rotax Max SR.
|
|
Omhoog |
|
 |
Michello
|
Geplaatst: do aug 08, 2013 5:37 pm |
|
|
Bedankt voor de leuke reacties. Mocht je deze kart tegenkomen met mij erbij natuurlijk, schroom dan niet om een babbeltje te maken. Altijd gezellig!
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do aug 08, 2013 7:01 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Ik ben vast nog wel iets vergeten dat ik standaard bij me heb, maar dit zijn wel de meest gebruikelijke items. Vrij complete lijst! Denk ook aan bv: - benzinefilter - tandwiel achter - spacers (mocht het nog geen zelf stellend remsysteem zijn)
|
|
Omhoog |
|
 |
Michello
|
Geplaatst: do aug 08, 2013 7:29 pm |
|
|
Het is een erg complete lijst. Bijna alles heb ik al, van slangklemmen tot benzineslang. Gereedschap heb ik altijd teveel van! Gister een bestelling gedaan voor tandwielen maar ook twee spietjes en een bobine kabel en het rubber wat tussen motor en caburateur zit. Misschien dat ik in de toekomst ook een bobine voor reserve ga aanschaffen. Ik heb ook een banden drukker. Hier ga ik eerst nog even mee oefenen voordat ik op de baan sta te stunten. Wou ik er gister twee andere velgen aan de voorkant opzetten blijkt dat de naaf diameter van de velg te klein is. Komt waarschijnlijk doordat er voorremmen op gezet zijn. Als er iemand wilt ruilen geef maar een pb!
Laatst bijgewerkt door Michello op do aug 08, 2013 7:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do aug 08, 2013 7:32 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Wou ik er gister twee andere velgen aan de voorkant opzetten blijkt dat de naaf diameter van de velg te kleinassis kleiner Enkele merken (bv CRG of OTK) hanteren een eigen steek maat, dus geen universele. Ik weet dat Damien van Vici Motorsports diverse gebruikte sets heeft liggen (van bv. CRG of OTK), daar anders eens informeren.
|
|
Omhoog |
|
 |