Auteur |
Bericht |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo apr 15, 2009 8:35 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Volgens mij houd het ontstekingstijdstip optimaliseren bij de honda 390 in dat ze het spietje van het vliegwiel iets afvijlen en op deze manier het daadwerkelijke tijdstip van ontsteking veranderen. Als je het nokkenastanwiel verdraait zit je aan de kleptiming, en dat is niet toegestaan.
Ik weet ook wel dat er meer gedaan word, heb ik toen der tijd bij de vkct zelf ook gezien, maar volgens de reglementen zou de kleptiming dus standaard moeten zijn...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: wo apr 15, 2009 9:06 am |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
ik zal voor een 390cc gaan is leuk niet veel onderhoud en je gaat redelijk hard
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: wo apr 15, 2009 9:02 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@marlon, de noktiming mag je ook aanpassen. Dit omdat geen van de honda motoren af fabriek het zelfde is.
Einde discussie, kom eens rijden.
|
|
Omhoog |
|
 |