Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: voorkant out of control
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:32 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Vandaag ben ik wezen karten, maar ik bak er weinig van. De kart heeft voor ook remmen. Bij het remmen komt het vaak voor dat de voorkant van links naar rechts gaat en heen&weer. Alleen bij hard remmen. Het is niet prettig voor de armen. Hoort dit of zijn de remmen niet goed?

Daarnaast komt het vaak voor dat wanneer ik instuur de kart goed reageert, maar vlak erna gaat de voorkant hobbelen/stuiteren. Dat is echt een killer voor de armen en ook je lichaam. Is dit omdat mijn snelheid te hoog is in de bocht?

Bij bepaalde bochten gaat elke keer weer de achterkant hobbelen en dat vind ik erg onprettig. Vooral bij de voorkant trekken mijn armen het gewoon niet, dus kon ik alleen kort rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Het hobbelen en stuiteren aan de achterkant duidt op teveel grip, een mogelijke oplossing hiervoor is de achterwielen zover mogelijk uit elkaar te zetten (maar er zijn nog wel meer dingen mogelijk).
Meestal stuitert ie voor ook minder als ie achter minder stuitert, maar ook aan de voorkant kan je proberen te varieren met de breedte.

Wat je bedoel met het heen en weer tijdens het remmen aan de voorkant weet ik niet precies, bedoel je vibraties?
Misschien zit er lucht in de remleidingen waardoor de remkracht links en rechts niet even groot is. Kromme remschijven kunnen vibraties veroorzaken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:42 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Geen vibraties, maar de kart trekt heen&weer tijdens het remmen. Het stuur gaat dus ook heen&weer en dat probeer ik dus recht te trekken met mijn armen. Net alsof je toe-out hebt bij een auto. Ofja dat is bij een kart ook zo? Dat ga ik ff nakijken de volgende keer. Of is het iets anders?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 9:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Toe-in en Toe-out kan je instellen op een kart inderdaad. Dit kan door de spoorstangen in of uit te draaien.

Als ik je goed begrijp dan gaat de kart bij het aanremmen echt heen en weer, hij trekt dus niet 1 kant op? Als dit hij echt heen en weer gaat lijkt het mij sterk dat de remkracht links en rechts niet gelijk is, dan zou die namelijk wel naar 1 kant trekken...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 10:15 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
remdruk naar achter hijmoet achter net niet blokkeren


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 12:09 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Zorg er eerst en vooral voor dat er iemand je kart goed afstelt, zeker als je er zelf niet aan wilt/kunt sleutelen. Heb je daarna nog problemen kan je best eens (en begrijp me niet verkeerd) zorgen dat er iemand met ervaring eens komt kijken naar je rijstijl voor je teveel dingen veranderd.
Je hebt als ik me niet vergis een wankel gekocht hé? Wel dat zijn toch wel redelijk performante dingen en of je nu al ervaring hebt met snelle wagens of niet, een kart rijdt toch wel wat anders. Als er een performante motor op staat al helemaal.

Als ik een € kreeg voor elke karter die beweerde dat zijn kart rare sprongen maakte maar achteraf bleek dat hij/zij gewoon te vroeg/laat remde op/af het gas ging of gewoon verkeerd stuurde kon ik lekker incasseren en thuis blijven...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David