Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bescherming en overall
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 10:38 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
1 Moet je een andere maat overall hebben als je bepaalde beschermers eronder draagt? Hoe zit het met de maat van de stoel?

2 Welke bescherming moet je hebben ivm een crash? Ik zie ribben beschermers, maar ook met borstbescherming. Heeft het zin om voor het laatste te gaan? Ook zie ik elleboogbeschermers en ook voor de knieen. Heeft dit wel zin?

3 Bij het zoeken zie ik 4 merken voor de ribben. Sparco, OMP, Tillet en Fraam. Ik ben redelijk breed, 25, 70kg en zo'n 170cm. Welke zou het beste passen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2008 10:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik denk dat je het beste gewoon kunt passen, en dan ook vooral een keer in en uit een kart stappen, hierbij trekt de overall vaak strak...

Wat de ribprotectors e.d. betreft zou ik het echt niet weten....

Succes

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 9:11 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Dit is eigenlijk wat iedereen zo wat voor zichzelf moet uitmaken.

Zal even voor mezelf spreken, misschien komen er nog andere meningen/ervaringen naar boven.

1. Je moet al echt een speciaal type bescheming dragen vooraleer je een grotere overall nodig hebt. Voor zover ik me kan voorstellen is het dus niet nodig om een andere overall aan te schaffen naargelang je bescherming. Ik gebruik al jaren tot grote tevredenheid deze:
Afbeelding

Héél tevreden over, enige minpunt is dat die al eens durft verschuiven als je zelf overdreven veel beweegt in je kart. Ik heb daar persoonlijk geen last van omdat ik persoonlijk graag redelijk "vast" in mijn stoeltje zit. Vind dat je dan beter je kart aanvoelt en kan "werken". Anderen zitten dan graag weer los.
Als je een overall past dan moet je niet zoals sommigen zien of je er mooi mee staat maar wel of die lekker zit. En met "zit" bedoel ik echt ook dat -> Als je een overall gaat passen doe dan tenminste de moeite om te gaan zitten want het is dan dat hij goed moet passen, niet als je recht staat/rondloopt.

2. Is al gedeeltelijk hierboven beantwoord. Ik heb destijds toen ik nog met 1 van mijn eerste karts reed met kniebeschermers gereden omdat ik me eens behoorlijk bezeerd had aan de stuursteun maar toen ik eens noodgedwongen zonder reed (was ze thuis vergeten) had ik er geen last meer van en sindsdien rij ik dus terug zonder. En dat is al ettelijke jaren zo. Ik zou die dus nog niet op voorhand kopen of je moest merken dat je het toch nodig hebt.
3. Zie hierboven.

Eigenlijk is het met bescherming gewoon als volgt: Je kiest graag wat waar je je zelf goed bij voelt. Ik reed in mijn beginjaren zelfs zonder ribbescherming outdoor tot ik eens tijdens een indoorrace mijn rib gekneusd had en ik de rest van mijn outdoorseizoen met die gekneusde rib moest afwerken. Sindsdien stap ik niet meer in een kart zonder.

Het moet natuurlijk ook allemaal nog lekker zitten. Maar: zoals altijd, als ik morgen wat voor heb en mijn elleboog bezeer tijdens een crash zal ik wensen dat ik toen wél met elleboogbescherming rondreed.
Net hetzelfde als een nekbeschermer, niet leuk om dragen maar de dag dat je overkop gaat en op je hoofd terecht komt zal je wensen dat je er 1 aan had of blij zijn dat je er wel 1 droeg op dat moment.

Er is trouwens een nekbescherming op de markt, Google maar eens op "leatt brace". Je bent er voor of je bent er tegen maar de dag dat je hem kon gebruiken zal je er aan denken.

Zoals gezegd, mijn persoonlijke menning. Kan me best voorstellen dat er andere meningen zijn dus zie die hier graag verschijnen. ;-)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 11:49 am 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Van Sparco zie ik er 1 die ook borstbescherming heeft. Heeft borstbescherming wel zin? Is het voor een klap tegen het stuur of wanneer je uit de kart vliegt?

Bij ribbeschermers zie ik zachte en versies met harde zijplaten. Zijn de zachte versies al goed genoeg of moet je echt gelijk voor de harde versie gaan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 1:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Ik heb de bodyprotector van Sparco (die getest is met Davide Fore). Deze is zeer goed en beschermt ook goed. Ik denk als je een echt goede wilt hebben deze zeker een van de kanshebbers. is...

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 2:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Vught
Je kunt het beste een nemen met harde zijkanten! En ik spreek uit ervaring. Eerst had ik een zachte een paar jaar terug en kneusde mijn ribben. Nu heb ik sinds 2 jaar een harde beschermer en dat is echt top! persoonlijk vind ik die van Bullit het beste. Deze is bijna hetzelde als de tillet alleen heeft deze nog bandjes zodat hij niet omhoog kan kruipen.

_________________
LenzoKart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 3:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Ik heb de zelfde waar wat Seb noemde,
heb er ook geen klachten over

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 4:15 pm 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
Gewoon hogere stoel aanschaffen, dan heb je geen ribbeschermer nodig :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 5:17 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Is dat waar wat je zegt? Maarja dan ben je niet beschermd bij een crash. Dat heb ik liever wel. 75 Euro voor zo'n Sparco ding is ook niet veel. Vandaag ben ik bij Biesheuvel geweest om te passen. Ze hebben daar weinig op voorraad, maar ze hadden nog een Imola en de Sparco beschermer. Als ik ging zitten zat de beschermer wel aan de onderkant van mijn borsten een beetje in mijn vlees te steken. Is dit normaal? Misschien kan ik anders de bovenste riem wat losser zetten. Dit realiseer ik me nu pas.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 10:13 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Ik denk dat Lammie een grapje maakt want anders zou er geen smilie bij staan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 7:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
bij een goed passende stoel heb je ook niet perse een ribbewschermer nodig

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 5:36 pm 

Geregistreerd: za maart 15, 2008 12:02 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Dordrecht
Donderdag ga ik het passen. Ik heb net die van Sparco gekocht. Als het niet goed past dan kan ik mijn geld terug krijgen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David