Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 6:34 pm 

Geregistreerd: ma apr 07, 2008 6:05 pm
Berichten: 4
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een Rotax Max sr aan schaffen (budget voor de kart is ongeveer €3000,- ), om lekker mee te trainen en als doel om de laatste paar wedstrijden mee rijden, bij de chrono. Alleen ik zit met een paar vragen:

-Particulier of dealer?
-Als het een kart is van een paar jaar oud (bj. 04/05 bijv). Nog wel competatief?
-Zijn wedstrijden wel te doen zonder begeleiding van een team?
-Is er op een of andere manier begeleiding tijdens wedstijden mogelijk?

Was gisteren namelijk als toeschouwer aanwezig bij de Rotax Max challenge in Eindhoven en ik was zeer onder de indruk van de aanwezige teams en de materialen die ze allemaal ter beschikking hebben (trailers etc.) Zie mezelf al daar tussen staan met me simpele aanhanger en tentje :P

Misschien handig om erbij te vermelden, heb in het verleden 1 jaar rotax max ervaring opgedaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 7:02 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
met wedstrijd rijden moet je wel vlink in de buidel tasten hoor

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 7:34 pm 

Geregistreerd: ma apr 07, 2008 6:05 pm
Berichten: 4
Ja dat snap ik, weet waar ik aan toe ben qua kosten, budget voor die paar wedstrijden moet geen probleem zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 8:24 pm 

Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm
Berichten: 157
Woonplaats: South-Garda
Lusw,

als je maar 3000 euro voor een kart wil neer tellen, en dan wedstrijden wilt rijden, moet je zowiezo al meer kosten in je kart besteden, en voor de wedstrijden als je er 3 mee rijd ben je ook al een kleine 1500 euro kwijt;)

weet waar je het over hebt !!!

en dan heb ik die 1500 zonder schade mee geteld !!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 07, 2008 9:17 pm 

Geregistreerd: ma apr 07, 2008 6:05 pm
Berichten: 4
@BOB >> Oftewel voor 3000,- kan je geen kart aanschaffen, waarmee je zo je wedstrijden mee kunt rijden? Op marktplaats kan ik anders toch behoorlijk wat leuke (behoorlijk nieuwe) karts vinden van rond dat bedrag.

CRG rotax max

Zanardi rotax max

Birel rotax max

Gillard rotax max


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 9:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
Voor iets meer dan 3000 heb ik nog wel een Rotax Max staan met mod 2008 chassis. Maar Bob bedoelde te zeggen dat je niet moet verschieten van de bedragen als je wedstrijd wilt rijden.

Met 500 euro zal je de wedstrijd niet halen als je de training vooraf de wedstrijd etc. meetelt.

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 6:42 pm 

Geregistreerd: ma apr 07, 2008 6:05 pm
Berichten: 4
Bedankt voor de reakties.. de bedragen die hierboven genoemd worden, daar was ik al een beetje vanuit gegaan. Heb zelf 1 jaar rotax max ervaring (recreatief, puur trainen), dus weet wel waar ik het over heb, had me alleen nog nooit echt verdiept in wedstrijden. En wat betreft de aanschaf.. dealer is natuurlijk altijd verstandiger qua garantie, maar hoe zit met eventuele ondersteuning tijdens wedstrijden? Hoe doen de meeste dat? Zijn er rijders die wedstrijden rijden zonder begeleiding van een team met monteurs etc.? Zo ja, wat zijn je ervaringen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 7:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
Meestal kan je vanuit de winkel waar je de kart gekocht hebt wel ondersteuning krijgen op de wedstrijden.

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 7:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Ook kan je bij een team gaan rijden, maar dan moeten beide partijen dat wel willen. Een team is vaak het mooiste, die kunnen je goed ondersteunen en het is nog gezellig ook. Soms kun je dan ook wat sponsoring krijgen, maar dat is voor die paar races nvt.

En 2006 of later is nog wel enigsinds competatief, verwacht niet daarmee te winnen, maar je hoeft de rode lantaarn ook weer niet vast te houden, mits je een beetje kan rijden natuurlijk.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 8:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
Luws, die CRG en Zanardi karts zijn beiden van mij afkomstig.
Als je daar nog meer over wilt weten kun je me een PB of een email sturen. (dan blijft het forum een beetje schoon)

Zoals je in Eindhoven gezien hebt gaan de combinaties met een CRG of Zanardi behoorlijk hard, en zijn ze zéér competatief.

Neem even contact op, als je meer wilt weten.

mvg

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2008 11:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm
Berichten: 269
Woonplaats: Nieuwegein
Ik kan je wel voor een paar wedstrijden bij een team (Team Kroes) introduceren. Er is met Big Willem altijd wel wat af te spreken en deze mensen hebben een karrevracht aan ervaring. Alleen in je tentje zou ik zeker niet doen. Ik was ook afgelopen week op Eindhoven. De tips en trucks die die wedstrijdjongens uithalen is bijzonder indrukwekkend. Als solist ben ik bang dat je wel heel erg achter de feiten gaat aanlopen. Zoals Igot al zei lopen de kosten voor een race weekeindje zeer stevig op. Ze letten nu ook nog eens extra op goedgekeurde overalls en helmen. Vergeet ook niet dat je nog een racelicensie moet regelen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David