Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2015 10:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Kurt, als je de banden uit elkaar trekt moeten ze gewoon enigsinds in ronde vorm terug komen. Daarna normaal monteren en opblazen, niks mis mee. :LL

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 6:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Het is hem niet zozeer over de warmteoverdracht voor de uitlaat/remschijf, maar eerder dat je uitlaat tegen je remschijf komt te botsen tijdens het rijden.
Ik zou toch minstens 2 cm tussen remschijf en uitlaat laten.. Tijdens het tijden kan je uitlaat nog altijd heen en weer bewegen van de schokken!

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 8:58 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Begrijpelijk en ik weet niet hoeveel beweging er in een Max kronkel zit maar los is los en een centimeter op de bok lijkt mij al heel wat om geen problemen te hebben onder het rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2015 2:52 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Citaat:
maar los is los en een centimeter op de bok lijkt mij al heel wat om geen problemen te hebben onder het rijden.


Als het goed is, hangt de uitlaat in rubbers. In statische toestand een centimeter speling betekend bij een beetje stuiteren toch al snel dat de uitlaat de schijf raakt.
Stijf monteren is ook geen oplossing, dan is het wachten tot er scheuren vormen.

Ik had vaak de uitlaat niet helemaal recht op de flens zitten. Het is gewoon kiezen uit twee kwaden, ik zou er tussen in gaan zitten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2015 9:47 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
@scarto:klopt als een bus de uitlaat zit inderdaad een klein beetje scheef maar werkt wel goed en raakt de riemschijf niet..............monteren zoals het kan dan is het goed!
Vandaag een spaak van mijn stuur gebroken , voor nood kunnen repareren met tieraps en ducktape dus even een ander stuurtje besteld voor volgend weekend , dan rijdt mijn kleinzoon zijn eerste wedstrijd op circuit strijen :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 8:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
@Max: De banden lagen in een koele kelder en wilden niet meewerken. Na een uurtje in de zon gelegen te hebben kon ik ze makkelijk terug in vorm krijgen :mrgreen:

De uitlaat heb ik -zoals jullie zelf aangaven- iets schuiner op de flens gezet zodat er wat meer afstand was tussen remschijf en uitlaat, leek me wat veiliger ivm schokken.

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 26, 2015 10:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
In het weekend heb ik een vooraan een nieuw tandwiel in de drum/trommel laten steken.
Daarnet alles op de kart gemonteerd, maar ik heb de indruk dat de drum de koppeling lichtjes raakt.

Werkwijze:
Stilstaande motor, starterkrans geblokkeerd.
Zonder de ketting op het tandwiel te leggen, draaien aan de drum en je hoort (en voelt) lichtjes dat de drum een klein stukje het uiteinde van de koppeling raakt, telkens op 1 plaats.
Het tandwiel lijkt me recht in de drum te zitten, bij het draaien aan de drum lijkt er een minimale speling op te zitten.

Waarschijnlijk zit het tandwiel toch niet 100% recht in de drum?
Iemand een idee of dit normaal is en/of kwaad kan voor eventuele schade?
Ik heb geen idee of dit ook al het geval was voor het vervangen van het tandwiel.
Wanneer ik de ketting monteer en aan de achteras draai heb ik niet de indruk dat het een remmend effect geeft.

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 26, 2015 11:01 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Dit komt vaker voor en is geen probleem als het minimaal is en inderdaad nauwelijks weerstand geeft. Kan zelfs verdwenen zijn als na de eerste keer ermee te hebben gereden.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 26, 2015 11:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Ok, bedankt voor de geruststelling :wink:
M'n kart staat klaar voor morgen (alhoewel, regen...) en voor de meeting op zondag!

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David