Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2015 1:31 pm 

Klopt ik vind de prijs ook iets te hoog je hebt dan nog een laptimer nodig, de bowman is gereserveerd...afspraakje gemaakt?
De wildkart vind ik er op het eerste oog beter (lees veel beter) uit zien en is ook nog nieuwer met laptimer en pitkar denk dat als je 1000/110 bied dat hij wel overstag gaat.
Zag deze op een belgische site maar ook in duitsland heb je nog 2e hands sites bv Quoka waar veel karts op staan.

http://www.2dehands.be/sport-fitness/ov ... 32682.html

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 04, 2015 3:54 pm 

Dank Daniel en Wilfred! De Bowman is inderdaad gereserveerd, maar niet voor mij. Ik krijg vanavond nog een paar foto´s van die gele en zo zoek ik rustig door... Als het budget inderdaad richting de 1000 euro gaat zal ik nog even moeten wachten met de aanschaf, maargoed, beter later en meteen goed dan nu snel, snel, snel en dan straks spijt :)

Ik hou inderdaad ook de Duitse sites in de gaten, maar Quoka kende ik nog niet, dus goede tip!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 9:02 am 

Hallo weer :)

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr

Zie er volgens mij ook netjes uit of niet? De gele kart is verkocht en de groene (van € 999,-) wordt me echt te duur....

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 9:04 am 

Volgens mij is het deze: https://www.youtube.com/watch?v=yh0ZmllWLt8

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 10:24 am 

Ziet er leuk uit, zeker incl. aanhangwagen!

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 11:09 am 

Pieter, make up you mind.
Als je racet en auto rijd weet je dat elke vorm van gemotoriseerd rijden een spaarpot zonder bodem is. Zoals al snel in het topic gezegd is, je budget is aan de krappe kant en mi voor een gewenste goede 390 gewoon te krap. Voor een leuke bruikbare kart kan je beter wat meer uitgeven of doorsparen.
Ik was half jaren 90 een van de eerste 390 rijders en toen was er geen gebruikt aanbod dus er werd een nwe gekocht die omgerekend nu op een kleine 5000 euro zou komen. Ik heb ooit maar 3x geld geleend en 1x was daarvoor, is maar hoe graag je iets wil.
Voor je neus verkocht is gewoon te laat toegehapt.
Die 999 euro voor die groene lijkt me nog steeds een buitenkansje voor een op het oog vertroeteld ding. Als het blok en koppeling/ ketting/ tandwielen net zo goed zijn zou ik zeggen doen. Dat het frame wat ouder is boeit niet als nog geen volleerd karter bent, ook dit kan je prima afstellen en prima tijden mee rijden. Check even de onderzijde van het chassis op versheid, liever 1 van 15 jaar die netjes bereden is dan 1 van een paar keer rijden met snijden en bottemen plat of door is.
Ga eens kijken en ga niet op voorhand iets afwijzen op een prijs, wellicht is er zelfs nog over de prijs te praten, zeker nu ie al even te koop staat. Zo niet, kijk of ie het je waard is en sla je slag. Beter iets meer betaald voor een goede dan achteraf nog veel meer betaald voor een goedkopere in een slechtere staat.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 11:49 am 

Op het eeste oog ziet hij er redelijk uit en zit er aardig wat bij....maar ja het gaat om de onderkant.
Op de foto zie je een laptimer zitten maar staat niet in de tekst of hij er bij zit...en ja dat is hem op het youtube videotje.

Aangezien je vol in het seizoen zit blijf ik zeggen heb geduld ocktober november komen er veel leukere bij.
Misschien eens wat huren hier of daar op landsard verhuren ze ook rotax max, je hebt ook een bedrijfje (dacht hugo sports) die je kan inhuren, kun je de hele dag rijden voor ik meen 200€..arrive and drive heet dat.
Hierna kun je echt afwegen wat je precies wilt hebben, persoonlijk denk ik dat je met jou ervaring snel bent uitgeken op 4takt......mits het een vt250 oid zijn :wink:
Wat ik al eerder aangaf het zijn de staat en de extra onderdelen, laptimer etc wat hem interessant maakt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 11:58 am 

Bij Schepers kan je een DD2 huren voor 250 euro, dan heb je tenminste iets meegemaakt :)

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 12:10 pm 

Zeker leuk Didi maar eenmaal dd2 en hij moet zeker zijn budget omhoog schroeven, vandaar dat ik nog ff wacht met een Tm of modena te rijden... :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 1:29 pm 

Ik heb een Birel RX32 uit 2011 met een PTM GX390 blok erop (imitatie Honda maar rijdt net zo snel (zo niet sneller) dan de Honda blokken). Vorig jaar en dit jaar wedstrijden mee gereden op Eefde en die mag weg. Op Oldenzaal wordt er ook mee geracet.

Frame uit 2011, vorige winter lagers en achteras vervangen en helemaal uit elkaar geweest, blok uit 2013 en loopt super, koppeling is slechts een jaar oud. Volledig wedstrijdklaar en legaal.

Stuur me een PB als je interesse hebt en bereid bent je budget iets te verhogen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 1:39 pm 

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips en wijsheden allemaal weer! Ik ga ze ter harte nemen en stop even met zoeken... Even doorsparen en dan in oktober verder kijken. Tot dan! :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 2:06 pm 

Hoi Pieter

Lijkt mij een zeer wijs besluit,voor het geld dat je eerst
In je hoofd had,koop je voor 90 procent de ellende van
Een ander,en zoals al meer aangeven ga eerst eens op
Een baan kijken,wordt nooit dommer van.

Succes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 5:04 pm 

200 cc is idd genoeg...als het een 2takt is..voor een volwassen persoon (ook afhankelijk gewicht) wel weinig.
Ook dit soort zinnen "Loop goed allen rem achter lek moet even nieuw rubbertje in" heb ik het niet zo mee, want dan doe je dat toch mits je lui bent.

Die wildkart wat Wilfred aangaf blijft voor wat er nu staat het meest recent en mooist, ik snap dat hij meer wil maar de biedingen staan al lang net als de advertentie, moet je kunnen scoren voor 950/1000.
Ja een stap meer maar dan heb je ook iets veel beters maar zoals je aangaf lekker zoeken kijken op banen komt nog zat voorbij.
Je weet het he...het begeren is soms leuker dan beheren.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3