Robert,
Leuk om te zien dat je een projectje bent begonnen. Hoe oud is je zoon?
Zo te zien is de kart al wat ouder. Dit is te zien aan de bevestiging van de zijbakken aan het chassis, de bodemplaat en de structuur van het frame.
Daarnaast lijkt het erop dat het frame gescheurd of zelfs compleet afgebroken is geweest. Gezien vanaf de achterkant van de kart, de rechter stoel steun, lijkt alsof deze opnieuw op het chassis is gelast.
De 50mm as hoort volgens mij niet thuis op dit frame. Ik denk eerder dat er een 40mm as op hoort te zitten met bijbehorende lagers. Weet niet of dit op dit moment verder invloed zou hebben.
Één van de zijbakken heeft een uitsparing. Dit is waar het luchtfilter heeft gezeten (mits dit de bakken zijn die bij de kart horen). Dit kan betekenen dat er een 125cc automaat blok op heeft gezeten met roterende inlaat (spreek niet met 100% zekerheid).
Er heeft een luchtgekoeld blok op gezeten. Dit neem ik aan omdat er geen waterpomp op het frame zit of waterpompring op de as is bevestigd.
Over de lagers, kan inderdaad zijn dat de vorige eigenaar dit verkeerd bevestigd heeft. Dit verklaard weer de switch van 40mm naar 50mm. Normaal zitten de lagers inderdaad ín het frame, en niet om de lagersteunen heen. In hoeverre dit waar is durf ik niet te zeggen.
Het type en merk frame kun je normaal gesproken hier zien:

Je kunt de kart even kantelen om te kijken hoe de staat van het frame is. Zoek naar scheuren of gaten, of hij niet 'vlak' is. Mijn schatting is dat het frame behoorlijk gehavend zal zijn gezien de leeftijd en staat. Des al niet te min kun je er nog wat moois van maken.
Zie wel dat de remschijf mist, het tandwiel, en wellicht ook de remblokken en remcilinders (plus daarbij behorende remolie).
Hoop dat je nu wat meer weet over dit frame.