Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 11, 2004 7:43 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Beste Kartfanaten,
Ook ik ben weer even een klein kind, heb toch besloten om over te gaan tot aanschaf van een Rotax Max 125cc....
En...... dit is 'm dan:
- CRG Road Rebel (2002)
- Rotax Max 125cc (2002)
- Automaat en Starter op stuur (jawel)
- Alfano Pro (on steeringwheel)
- org. indentiteitspas (historie v.d onderhoudsbeurten)
- de rest weten jullie beter als ik.

Laatst bijgewerkt door Paulo27 op ma okt 11, 2004 7:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 11, 2004 7:45 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Heb nog even problems met m'n website, daarom zie je het plaatje waarschijnlijk niet.
Maar dat is zo opgelost.
Excuus !
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma okt 11, 2004 7:56 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
hmmm ik heb geen wachtwoord 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma okt 11, 2004 8:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hee Paulo!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Dat je er veel kartplezier mee moge hebben 
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma okt 11, 2004 9:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Als het goed is zouden iedereen het plaatje moeten kunnen zien vanaf nu.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma okt 11, 2004 10:16 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
die heb ik op markt plaats gezien ja is een mooi kartje
|
|
Omhoog |
|
 |
rotaxmax11
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 7:45 am |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
wow, te gek!
ik hoop dat je er veel plezier met hebt, maar dat zal wel lukken want :
Rotax MAx Ruleszzzzzz!!!
maar als je toch problemen met de motor krijgt, kun je het altijd vragen he!
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 8:11 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
R-max11,
Heeee Bedankt ook ik ben er tros op. Om het uit te proberen kan ik dat gewoon bij mij op de oprit doen (is toch nog 32 mtr lang)
Heb op de belgische Rotax Max website, hele goede Rotax documentatie gevonden. Installation Manual, Repair Manuel, Parts List Manual en Technical Specifications. Heb het uiteraad al her en der gelezen, maar zo blijven er altijd wel praktijkvragen openstaan.
Heb uiteraard gelijk een vraag.......
- Wat is beter, radiateur aan de motorzijde of aan de andere zijde ?
- accu is nu onder de stuurstang op het bodemplaat bevestigd, kan dat geen kwaad ? ik zie ze namelijk meestal schuin links achter stoel.
- rijden die dingen standaard gewoon goed voor de recreatie ? ik bedoel zonder maar een wijziging gehad te hebben (sproeier, carburateur staafje wat je op pos. 1 t/m 4 kan zetten, ect.)
- na hoeveel uur moet de motor en carburatuer gereviseerd worden ?
- hoeveel kost dat dan ongeveer ?
sorry voor de overlast, maar je stelde het zelf voor.
Thanks already,
Paulo 
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 9:16 am |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
ik denk persoonlijk dat de radiateur nu ook alle warmte opvangt van het blokje
de andere kant heb je daar geen last van
maar je waterpomp moet het wel aankunnen (moet geen probleem zijn lijkt mij)
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 9:28 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Peter,
Bedankt voor de tip, daar zat ik zelf ook aan te denken.
Op de foto's zie je de meeste links v.d bestuurder zitten, vandaar de vraag.
Gewoon en stukje slang kopen, bevestigen aan achterkant stoel, expantievatje ook naar de andere kant verplaatsen.
Ik denk maar zo, hoe beter het gewicht verdeeld is, hoe stabieler de Kart is ! (of niet)
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 4:13 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik geloof dat ze dat ook alleen om de gewichtsverdeling doen maar het grote voordeel van op de motor is dat je je motor kan wisselen zonde het water er af te halen maar als je toch maar 1 motor hebt ....
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 4:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Ja dat klop Joris, maar ze geven het meeste aan dat het beter is voor de gewichtsverdeling.
Radiateurtje eraf/ erop is ook zo gebeurd, dus daar zal het wel niet aan liggen.
Thanks
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 4:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: - rijden die dingen standaard gewoon goed voor de recreatie ? ik bedoel zonder maar een wijziging gehad te hebben
De Rotax Max is ooit begonnen als pure recreatie moter, in het begin bestond er nog geeneens een raceklasse voor. Hij is afgeleid van een Aprillia moterfietsblokje (die ik toevallig ook al een keer op een kart heb zien zitten).
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 5:02 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
R-Max11,
Ben jij in staat om mijn vragen wellicht nog te beantwoorden aub ??
wederom bedankt.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
rotaxmax11
|
Geplaatst: di okt 12, 2004 5:07 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am Berichten: 897 Woonplaats: Wijchen
|
Ik heb de radiateur aan de motor kant en ik denk dat dat het beste is.
Teneerste weegt de radiateur niet veel, en maakt het voor het gewicht dus niet veel uit.
Ten tweede, als je de motor zou moeten wisselen, heb je alles aan elkaar en ten derde, hoe meer slangen je hebt, hoe meer er stuk kan gaan
reviseren moet je de motor ongeveer elke 50 uur.. en ik kan je zeggen,
dat is niet vaak! Ik rijd nu al een heel seizoen met mijn motor en die is nog niet gereviseerd! Hoe veel een revisie kost, weet ik niet, want daar heb ik (gelukkig) nog geen ervaring mee. Na het reviseren wel ff goed inrijden he, want anders kan hij meteen weer gereviseerd worden
Als hobbykarter hoef je niet zo veel aan de motorafstelling doen, je moet gewoon een basis afstelling hebben en daar kun je gewoon altijd mee rijden. De motor zal gaan knallen als hij te arm staat, dan moet je alleen even een grotere sproeier erin doen  , maar echt vastlopen zal hj waarschijnlijk niet. Af en toe je bougie kijken of de motor te vet staat..
De naald zou ik al helemaal niet veranderen, da's echt een minimaal verschil.
Voor de rest af en toe wat dingen schoonmaken:
Benzine pomp, luchtfilter, uitlaat..
Ja en voor de rest.. met de tandwielen moet je gewoon een klein beetje proberen, maar dat is niet zo moeilijk. Ik zou wel aan de motor een 13er tandwiel nemen, want die slijt minder hard.
Ik hoop dat ik je goed heb kunnen informeren, maar anders vraag je maar gewoon! (daar is dit forum voor he  )
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |