Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 5:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 01, 2005 9:44 pm
Berichten: 103
Vandaag was D-day: Micha en Fart zouden onze kart naar Berghem brengen en dan zouden we onze eerste rondjes in de eigen kart rijden.

Spannend, natuurlijk. We kwamen hen op de snelweg al tegen, dat was dus wel makkelijk, want we waren nog nooit op Berghem geweest.

Errug rustig was het er, zo rond de klok van 12u. Vaderdag, tropendag, het zal er wel aan meegeholpen hebben.

We hadden zelf een luchtfilter meegenomen, maar dat bleek niet te passen. Was wel een gehomologeerd filter, maar eerder voor een 100cc motor. Gelukkig hadden Micha en Fart daar rekening mee gehouden en hadden zij wel het goede luchtfilter bij. Onze filter heb ik even later aan iemand anders verkocht die hem wel kon gebruiken.

Toen we de kart probeerden te starten was ie meteen verzopen. "Te rijk". Micha had dat bewust gedaan want een 15 jarige jongen die voor het eerst in zo'n ding gaat rijden, daar doe je wat voorzichtig mee.

Ook 1 of 2x "vet geslagen" en 2x stilgevallen omdat de bougiekop met de elleboog eraf gestoten was. Wel balen, maar okee, daar is mee te leven en die probleempjes werden ook opgelost.

Vervelender was het toen de remdruk 2x wegviel. Kennelijk toch ergens een lek. Maar deskundig door Micha en Fart 2x gevuld en ontlucht.

Het ergste probleem vandaag was toen het linkerachterwiel opeens de kart voorbijsnelde. Oorzaak mogelijk toch het pitlane boordje waar Bo overheen gereden was. Mogelijk ook wat te dunne schroefjes zonder platte moer.
Micha deed alles wat redelijkerwijs mogelijk was om Bo op de baan te houden, want sturen kon ie wel! Dus werd er naar Wijchen gereden en 2 wielen plus klossen van een andere kart gehaald.
Bo heeft alles bij elkaar zo'n 10 rondjes zonder problemen kunnen rijden. Eigenlijk vond ik dat tegenvallen, maar wat niet tegenviel was de service van Fart en Micha. Zij hebben de kart weer mee terug genomen.
We zullen het op een andere keer nogmaals proberen.

Wat ik wel geleerd heb is dat karten vooral sleutelen is, veel sleutelen, en af en toe lekker karten. En dat sleutelen, helaas, dat moeten we allemaal nog leren. Maar het kartvirus heeft ons wel te pakken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 5:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 04, 2005 2:50 pm
Berichten: 236
Woonplaats: sint maria lierde
nice, ja maar dit is wel uitzonderlijk veel gesleutel :-)

_________________
Karten is een besmettelijke ziekte in de positieve zin


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 6:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
hoort erbij he!

als je niet aan het sleutelen bent met kleine motordingen, dan wel met afstelling van het chassis!

it's part of the job!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 8:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 01, 2005 9:44 pm
Berichten: 103
Als ik zou mogen kiezen: dan sleutelen aan de afstelling van het chassis, dan kan je tenminste nog rijden :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 9:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Sjonnie,

hee geweldig man.... wees blij.. de allereerste keer dat ik reed was max. 10 minuten
en toen had ik al een vastloper te pakken. Dingen die nu gebeurd zijn, gebeuren
daarna niet meer, je gaat er steeds meer op letten en dat blijft echte het
afstellen van de kart over en dat is leuk......

Fart en Micha zijn geweldenaren..... sleutelen kunnen ze zeker en de support
die zij geven, geeft even hun visitiekaartje aan als je bij hun een Kart koopt.

Weet zeker dat het de volgende keer beter gaat.

Heel veel suc6 alvast.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 9:18 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ja de service van de heren was netjes als je normaal een kartje koopt kun je het gewoon zelf uit zoeken en dan ben je nog wel ff bezig (ps ik was vandaag ook op berghem dus dat jullie niet denk dat ik uit mijn nek staa te zeveren)

je moet maar zo denk alle begin is moeilijk en de meeste dingen lossen z'n eige wel op door wat ervaring te krijgen en wat feeling voor de motor maar ik vond het nog niet zo slecht gaan voor een eerste keer :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 9:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 01, 2005 9:44 pm
Berichten: 103
Hoi Paulo, bedankt voor de vriendelijke woorden. We waren wel een beetje down vandaag natuurlijk. Fart en Micha zijn inderdaad hele fijne karters/mecaniciens, laat daar geen misverstand over bestaan. Ook zij hebben natuurlijk een redelijke baaldag gehad. Gelukkig reed Bo wel al behoorlijk goed als de kart het deed, en ik denk dat zij daar ook wel lol in hadden.
Zelf heb ik nog niet gereden. Ach, ik heb zelf een lekkere auto elke dag onder mijn kont, en Bo mag/kan het voorlopig alleen met de kart doen he.

Jammer, maar het lukt me niet om een sfeerbeeld (foto) hier te plaatsen :(


Laatst bijgewerkt door Sjonnie op zo jun 19, 2005 9:57 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Sjonnie...

Geen toegang tot deze link ???

Jou beurt komt vast wel..... (wellicht ruil je dan de porsche nog in ??)

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 01, 2005 9:44 pm
Berichten: 103
Je moet je registreren om de foto te zien, maar waarom pakt ie hier niet meteen de foto? Het is een jpeg van 1280-963. Moet het een gif zijn ofzo? Is al eens aan de orde geweest, maar ik ben het weer kwijt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 10:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hee Sjonnie. Toch leuk om te lezen dat je het kartvirus te pakken hebt (niet dat ik anders verwacht had hoor).
Jammer van die paar probleempjes, maar goed die horen er nu eenmaal bij. Denk dat iedereen hier wel vergelijkbare verhalen heeft over de eerste keer (of keren) dat ze zijn wezen karten.
Inderdaad prima service van Fart en Micha, wat zelfs bij gemiddelde kartshops nieteens vanzelfsprekend is :LL
Wat betreft die foto, dat mag zowel .jpg als .gif zijn. Er is een topic hoe je ze kan plaatsen (ff zoekfunctie gebruiken, heb het nu even niet bij de hand). Mocht het niet lukken mag je ze ook naar mij mailen dan zet ik ze erop voor je.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2005 11:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Yo,

Ja helaas verliep het niet al te soepel vandaag, zoals hierboven beschreven, maar Mies en ik gaan er alles aan doen om dit op te lossen, wat betreft Bo en Marc, voor hen was alles natuurlijk helemaal nieuw en beide hebben een goed luisterend oor en gelukkig ook begrip, Bo deed het voor een allereerste keer en dan ook nog op een op een schakelkart zeer netjes, reed nette rondjes en heeft zeker gevoel voor het karten, een snelle leerling!! Na alle pech die we vandaag gehad hebben kan het alleen maar beter gaan. Tevens kwamen we Joris nog tegen , altijd leuk, en hebben we robbert van Heidenau ontmoet en later ook nog Rik van Beek tussen de bedrijven door.

En we moesten ook nog om 4 uur weer weg omdat we vaderdag afspraken hadden met mama's. Ik ben overigens wel benieuwd naar de foto's.

Greetz fart

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2005 7:56 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
2 sjonnie>> blauwe overall??

Heb jullie wel gezien dan :D


Wat was het warm.....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2005 11:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 01, 2005 9:44 pm
Berichten: 103
Bo had inderdaag een blauwe overall aan.
Ik mail strax de foto's naar David. Jammer dat het zo moeilijk gaat (trouwens ook in het draadje over foto's plaatsen zijn er problemen).
Een foto vertelt vaak 100x meer dan wat text, plus het vrolijkt de boel wat op.
Is er nou echt niemand te vinden die dit forum wil sponsoren zodat de foto's in een album op deze site geplaatst kunnen worden? Daar horen wel wat regeltjes bij (beperking aantal, beperking grootte van de foto's enz.), maar het zou dit forum nog veel leuker maken.
Kijk eens naar www.porscheforum.nl (om de duizenden foto's te kunnen zien moet je wel geregistreerd zijn).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2005 11:31 am 

Geregistreerd: ma jun 06, 2005 9:21 am
Berichten: 252
Woonplaats: Uden
Birel kart, beetje stotterend?? lage toeren.. (sorry)

Welke was jij dan?? Beige korte broek??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2005 11:49 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Haha, het herkennen was idd een probleem!

K heb Fart nog ffies kort gesproken. Maar iedereen was lekker druk met zn eigen ding en daarbij was het ook nog es onnoemelijk heet. Wel een goede testdag met een 1.00.26 op de lange baan. Netjes voor een prokart dacht ik zo.

Enne bo, heb je zien rijden en zei ook al tegen Fart dat het er niet verkeerd uitzag voor iemand die voor het eerst rijdt! Je weet het gaspedaal goed te vinden :-)

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Laatst bijgewerkt door RJ op ma jun 20, 2005 12:02 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David