Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuwe Motor ???
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2004 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heren van de beste sport ter wereld ..... :D

Ik zit al geruime tijd na te denken over mijn huidige (100cc Rotax) motor om te ruilen voor een 100cc (of wellicht een 125cc) maar dan met waterkoeling.
Volgens insite information zijn de motoren met waterkoeling een stuk betrouwbaarder en gaan langer mee omdat ze veel beter gekoeld worden.

Ik zit uiteraard ieder keer weer met de bekende Choke moment... vergeet ik er een, dan ben ik als de dood dat ik mijn motor vast laat lopen. :x

Wie o wie heeft er een goed advies ? :idea:

Alvast bedankt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2004 10:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Watergekoelde motoren zijn inderdaad betrouwbaarder dan de luchtgekoelde. Ze zijn minder gevoelig voor vastlopers, en wat ook weleens handig is ze maken (meestal) iets minder herrie. Nadeel is alleen wel dat ze ingewikkelder zijn.

Overigens moet je ook met deze motoren choken, dus daarvoor hoef je geen nieuwe moter te kopen.
Maak je niet zoveel zorgen over het choken, je moter gaat meestal niet kapot als je het een keertje vergeet. Stel anders je carburateur in het begin heel veilig af, dat vermindert de kans op vastlopers ook behoorlijk.
Heb je toch een vastloper, dan is dat natuurlijk vervelend, en het zal wel geld kosten om het te repareren, maar vaak zijn het geen astronomische bedragen.
Als je begint met karten dan gaat er bijna altijd wel wat verkeerd (ik spreek uit ervaring hoor), tis een kwestie van ervan leren, zodat het niet nog een keer voorkomt. De vraag is nu of je dat met dit motertje, of met een nieuwe watergekoelde moter wilt doen ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 21, 2004 11:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ja, ik denk ook wel dat je gelijk hebt, zelf dacht ik namelijk dat je veel minder moest choken bij een watergekoelde. NOT dus...

De Rotax die ik nu erop heb zitten is net gereviseerd door Peter de Bruin ook de IBEA carburateur en dat ding gaat hard... ongeloofelijk.
Die kennis die ook altijd meegaat en zelf ook een Rotax 100cc heeft, zegt dat ie van mij veel sneller is dan die van hem en hij rijd zelf al ca. 20 jaar dus die zou het toch wel moeten weten.

Ik ga denk ik lekker verder en dan zien we wel, misschien doe ik de hele kart wel weg en koop ik gewoon een andere (gebruikte) ???? wie weet !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David