Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: klein vraagje.
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 2:19 pm 
hey luitjes,
hoi hoi ik ben frenkie en eigenlijk nieuw hier. :D
maare ik wilde graag es ff wat vragen.
ik heb gisteren m'n mini-bike geruild tegen een kart 2takt 100cc (motor merk rotax)(wat het kart voormodel is heb ik geen flauw id van) :?
nu is mijn vraag krijg ik dat hem ook alleen aan? :roll:
wat is de gemiddelde duw afstand bij het aan douwen van een kart?
(d'r van uit gegaan dat er niks mis is met het kart)
en waar moet ik ongeveer op letten bij het aan maken van een kart?
alvast bedankt en gr.
frenkie 8)


Omhoog
  
 
 Berichttitel: ps:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 2:27 pm 
PS: ik heb nog een vraagje kan ik een kart ook starten op die bout aan de zijkant met een boormachine (of dergelijk) met een dop d'r op (dop uit een doppen doos)?
gr. frenkie.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 2:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
hoi frenkie

ik zelf heb ook pas een kart (125 cc) en heb dus helemaal geen verstand van 100 cc
maar volgens mij heb je een electrisch bediende starter nodig
zo'n ding als de formule 1 alleen dan een stuk kleiner
misschien dat een boor machine wel zou kunnen werken maar daar heb je niks aan als je op de baan staat
en als het om een automaat gaat kan je aanduwen wel vergeten :D:D:D
als het een schakel is dan is de kart zo aan met duwen
als je hulp hebt is het voor hem/haar 5 meter duwen
zolang jij een klein beetje gas geeft en dan gewoon in 1 duwt dan start ie meteen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 7:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
ligt eraan wat voor 100 cc je hebt.. junior of ICA.. maar ik denk een ICa, aangezien het een rotax is. In je eentje aanduwen kan wel volgens mij (ik heb er zelf geen ervaring mee) maar je moet opletten dat je kart er niet in zijn eentje van door gaat :P.
Je kunt hem ook achter op een velg zetten, dan een soort riem (of van die dingen waarmee je een kart vast kan maken in de aanhanger <-- ik weet de naam ff niet) om de band heen draaien, eraan trekken, zodat 'ie aangaat en dan de kart van de velg doen en gasgeven. Nu moet ik wel zeggen dat ik deze manier alleen nog maar bij schakelkarts heb gezien, dus ik weet niet of dat werkt met een 100cc.
Sorry dat mijn bericht een beetje vaag is hoor, haha, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 7:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
hoi mini-zxr, als het een echte rotaxmax is dan heb je een startknop op je kart zitten en kun je hem zo starten anders heb je zo'n ding nodig http://home.planet.nl/~tktkart//images/ ... 6F_WEB.jpg s succes verder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 7:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hoi mini-zxr, allereerst welkom op het kartforum!
De meesten hebben je al antwoord gegeven en die kloppen allemaal.
Als je je kart aan moet duwen, dan kan dat in je eentje, alleen vereist dit wel enige oefening.
Als het een automaat is, dan kan je em niet aanduwen, dan heb je een starter nodig zoals die op het plaatje van roy staat.
Is het geen automaat, dan kan je de kart aantrekken door een spanband om je achterwiel te wikkelen, en die er in een ruk weer vanaf te trekken, echter dit is best moeilijk, en alleen geschikt voor proefdraaien, aangezien je er niet mee weg kan rijden.
Als de kart goed afgesteld is, dan is de aanduwafstand een meter of 5.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 8:15 pm 
ja het is een automaat en verder heb ik alleen op het blok kunnen zien (heb daar verder nog niet zo veel aandacht aan gegeven daar ik heb nog wat wil op knappen) dat er rotax op stond. @ roy (d8 ik) was die starter zelf gemaakt of kun je die kopen/ of heb je iets van een bouw tekening?
die knul waar ik hem kocht die had een andere motor met een kart band d'r op die die d'r tegen hield en hem zo aan maakte, maare meende dat ie ook met aan duwwen aan ging (maare ik zie niks hier om te schakelen)
gr. frenkie


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
Het is een kant en klare starten speciaal voor kart, en die kun je in de meeste kartshops wel kopen ( wat hij kost) dat weet ik niet ik rij zelf een schakel kart en die start ik met een trekbandje als je kart nog op de bok staat en als ik ga rijden dan wordt ik aangedrukt een metertje of 2 a 3 en de kart loopt al


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 8:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
ja het is een automaat

Let op, sommige mensen omschrijven alle karts zonder versnellingen al als een automaat. Het is eigenlijk pas een automaat als er een koppeling op zit, en dan heb je inderdaad zo'n starter nodig.
Zit er geen koppeling op, dan heb je niks aan zo'n starter, maar is het gewoon een kwestie van aanduwen.
Een boormachine als starter gaat niet lukken trouwens, die zijn gewoon niet sterk genoeg. Zo'n starter als op het plaatje zal ergens tussen de 250 en 350 euro kosten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 10:30 pm 
wat versta je onder koppelingen?
kan ik dat zo van buiten af zien? waar moet ik naar kijken?
ja sorry als dat mss blond over komt maare ben echt een leek in de kart wereld. hahaha ;o)
maare echt klasse van/voor de goede hulp hiero!!
gr. frenkie


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 19, 2004 10:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Het makkelijkste kan je dat herkennen als je het achterwiel heel gemakkelijk rond kan draaien (als de moter uit staat). Als hij geen koppeling heeft, dan draait de moter mee, en dat gaat behoorlijk zwaar.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 20, 2004 5:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 18, 2004 9:50 pm
Berichten: 80
Toen ik nog dacht dat ik mijn automaat gewoon aan kon duwen was mijn snelste rondetijd op Berghem ongeveer 7 minuten :P
Ben nog nooit zo buiten adem geweest :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2004 1:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 03, 2004 12:44 pm
Berichten: 34
Woonplaats: Almere
Remko schreef:
Toen ik nog dacht dat ik mijn automaat gewoon aan kon duwen was mijn snelste rondetijd op Berghem ongeveer 7 minuten :P
Ben nog nooit zo buiten adem geweest :D
Hoi remko,
Je ronde tijd staat genoteerd.... ;)

Zie ook: http://david.heldopsokkuh.nl/phpBB2/vie ... ?p=483#483

_________________
Sometimes, all you need is just that little bit of luck that makes all the difference...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David