Kartforum https://www.megakart.nl/phpBB2/ |
|
goed of niet? https://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=17&t=476 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | kege [ ma mei 09, 2005 12:17 pm ] |
Berichttitel: | goed of niet? |
wat voor motortje is dit?100cc dat weet ik maar is het oud?? http://tinypic.com/50p3b5 |
Auteur: | SkeurijzeR [ ma mei 09, 2005 12:39 pm ] |
Berichttitel: | |
is een vrij oude Ik weet niet waar jij al die foto;s vandaan haalt, maar als je een advertentie van een kart zit, dan kun je beter de adverteerder emailen om te vragen hoe en wat, ipv ons elke keer weer een kart te laten zien. Wat je even over moet nadenken is het volgende: Je laat telkens karts zien die onder (of rond) de 500 euro zullen kosten, allemaal luchtgekoelde 100cctjes, maar die zijn al zo oud, dat je heel veel kosten eraan krijgt. (Zowiezo met 100cc heb je hoge onderhoudskosten, maar met zo'n oude helemaal natuurlijk ivm ouderdom) reken erop dat je na een paar keer gereden te hebben, torenhoge kosten hebt aan onderhoud. Dus als jij maar een paar keer ermee gaat rijden, prima. Maar als jij toch vaker wilt rijden, en ook minder kosten eraan wilt hebben, zal ik als ik jou was toch gaan voor een 125cc automaat. En als ik zo zie in wat voor prijsklasse jij zit (omdat je telkens met goedkope 100cc aan komt) is denk ik een promo95 kart geschikt voor jou. Deze worden ook regelmatig aangeboden. Zijn wel iets duurder als een 100cc, maar je hebt er veel langer plezier van! |
Auteur: | kege [ ma mei 09, 2005 12:42 pm ] |
Berichttitel: | |
thx voor de info, kwil zeker nie lastig doen. ma ben intensief op zoek als je begrijpt wat ik bedoel. Mochten jullie ergens een 125cc weten staan die doenbaar is van prijs en waarvan jullie denken dat het een goeie is laat het me weten. groeten |
Auteur: | M.Jansen [ ma mei 09, 2005 12:54 pm ] |
Berichttitel: | |
Hoi Kege, Of denk eens aan een 4-takt gemotoriseerde kart. Deze hebben dezelfde voordelen als een 125cc automaat, alleen dan nog sterker. Kies je voor bijvoorbeeld een world formula of een honda 390cc, dan heb je GEEN onderhoudskosten, ook niet een klein beetje, maar GEEN kosten aan de motor. groeten! Maarten Jansen |
Auteur: | SkeurijzeR [ ma mei 09, 2005 1:20 pm ] |
Berichttitel: | |
nadeel van de 4takt is alleen de hogere aanschaf. En aangezien hij telkens met vrij goedkope karts komt, ga ik er vanuit dat hij geen dure kart aan kan schaffen (geen 4-takt en ook geen rotax max) Want na de aanschaf begint het pas! banden, benzine, baanhuur, vervoer, enz enz Op internet heb ik net even gekeken, en er zijn al promo kart vanaf 800 euro, tot 1650 euro. Vanaf 1800 begint rotax max, en vanaf 2000 de goede honda 4takt. Gewoon even goed internet afzoeken, en bij kartdealers in de buurt vragen. Echter moet je er wel rekening mee houden, dat bij de goedkope karts, een hoger risico is op extra kosten. (kijk even op marktplaats. zoeken 125cc kart. Staat een tibi kart voor 975, en een CRG voor 800(met wat werk) Dat waren de goedkoopste die ik zo gauw kon vinden. Ik denk dat je beter naar dat soort karts kunt kijken.) Maar als je het geld hebt, en toch regelmatig wilt rijden, en op ten duur wedstrijden, dan zal ik gaan voor honda 4takt, of rotax max. Maar dan kom je wel in een andere prijsklasse terecht. (mischien toch doorsparen dan??) |
Auteur: | mats [ ma mei 09, 2005 1:37 pm ] |
Berichttitel: | |
kijk HIER ff, nieuwe motor, en goedkoop.. leuk om te beginnen |
Auteur: | M.Jansen [ ma mei 09, 2005 1:56 pm ] |
Berichttitel: | |
poe... oud beestje mats, maar wie weet doet ie het nog prima ![]() Groeten! Maarten Jansen |
Auteur: | SkeurijzeR [ ma mei 09, 2005 1:59 pm ] |
Berichttitel: | |
Nieuwe motor, dus die is zeker betrouwbaar! keertje nieuwe spoilerset erop, en hij zit er fris uit. @ Mjanssen ik neem aan dat je je een nulletje vergist hebt? ![]() |
Auteur: | mats [ ma mei 09, 2005 2:02 pm ] |
Berichttitel: | |
Oud ? motortje komt net uit de doos, nieuwe koppeling erop, moet zelfs nog ingereden worden, krijgt er nieuwe zet bakken bij rondom. en het frame is niks mis mee, en lijkt me stug voor 100 euro wat jij zegt |
Auteur: | SkeurijzeR [ ma mei 09, 2005 2:04 pm ] |
Berichttitel: | |
Mjanssen zal wel oud frame bedoelen, ivm wat roest her en der, en oud model (voor)spoiler Denk niet dat hij dat bedoeldt over de motor! en hij zal zich wel nulletje vergist hebben ![]() |
Auteur: | Paulo27 [ ma mei 09, 2005 2:09 pm ] |
Berichttitel: | |
@SkeurijzeR En of hij een 0-tje is vergeten, anders had ok ik er een in de garage staan. @Maarten, GEEN onderhoud aan een 4-takt ?????? David heeft ook een Honda 4-takt en hij heeft al behoorlijk veel geinvesteerd om dat ding goed draaiende te houden. Gisteren heeft hij alleen maar problemen gehad met o.a. de Carburateur en de ketting. Dus geen onderhoud gaat er bij mij niet helemaal in. (waarschijnlijk bedoel je revisie ?? dan ben ik het enigzins met je eens) Daarnaast is ie ook een stuk zwaarder, waar je met vervoer rekening dient te houden. L8ter |
Auteur: | SkeurijzeR [ ma mei 09, 2005 2:13 pm ] |
Berichttitel: | |
Paulo, de honda waar maarten over praat is een standaard 390cc honda, met 13pk. Het onderhoud wat daaraan gebonden is, is 2x per jaar olie verversen, en 1keer in het jaar de kleppen stellen. Verder hoef je niets aan de motor te doen. Voor de zware en snelle 4takten is het een ander verhaal (biland, eco, honda evo, yamaha enz enz) |
Auteur: | Honda360 [ ma mei 09, 2005 2:49 pm ] |
Berichttitel: | |
Ook voor de snelle viertakten valt het ontzettend mee, als je het vergelijkt met een 2takt dan. Maar dingen zoals ketting, cabrateur etc is gewoon logisch dat je daar wat aan moet doen.. |
Auteur: | M.Jansen [ ma mei 09, 2005 3:02 pm ] |
Berichttitel: | |
@ skeurijzer, ik vergat inderdaad een nulletje. ![]() @mats, ik bedoelde inderdaad niet de motor, als die nieuw is ist prima. De bakken nieuw is ook oke, alleen dat frame ziet er al wat gedatteerder en meer versleten uit, maar ik kan me uiteraard vergissen. @paulo, inderdaad bedoel ik een honda 390, zoals ik er ook bij had gezet. een honda 360 evo zal ongetwijfeld meer onderhoud vergen, maar het is allemaal nog steeds minder dan een 2-takt. tenminste, als je blokje in de basis gezond is. groeten! Maarten Jansen |
Auteur: | David [ ma mei 09, 2005 3:23 pm ] |
Berichttitel: | |
Hoe harder je gaat, des te meer onderhoud heb je. Dat geldt voor zowel tweetakt als viertakt motoren. Ik denk dat wanneer je een tweetakt maakt die slechts 13 PK levert, dat die ook eeuwig mee kan gaan. Viertakt wil niet autmatisch zeggen dat het betrouwbaar is. Die Evo van mij heeft inderdaad nogal wat kinderziektes, wat natuurlijk ook deels komt doordat ik zelf nogal onervaren ben op viertakt gebied, en dus weleens een foutje maak met afstellen enzo (carb problemen kwamen door het luchtfilter dat ik een beetje te goed schoongemaakt had, en de ketting bleef netjes heel hoor ![]() Een 390 heeft toch een stuk minder vermogen, en 30cc meer. Dat is een goed basis voor een hoge betrouwbaarheid en weinig onderhoud. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |