Kartforum https://www.megakart.nl/phpBB2/ |
|
banden verbranden https://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=17&t=165 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | Gert-Jan [ za nov 06, 2004 3:01 pm ] |
Berichttitel: | banden verbranden |
Hoi wie kan me helpen met mijn banden probleem ik kan maar een uur rijden met de banden en dan zijn deze helemaal weg het maakt niet uit welk merk ze gaan er allemaal aan ik heb al veel geprobeerd met de druk de kart staat achter op 138,5 cm help!!!!!!!!!!!!!! |
Auteur: | peter [ za nov 06, 2004 3:05 pm ] |
Berichttitel: | |
hmm ik zal eens even zoeken voor je ik heb hier het een en ander over gelezen |
Auteur: | peter [ za nov 06, 2004 3:10 pm ] |
Berichttitel: | |
gaat het om voor of achter ? ik heb gevonden (even snel) voor te smal resulteerd in verbranden of achter te smal maar achter is denk ik niet te smal dus zou dit voor moeten zijn ook te hoge bandenspanning kan een oorzaak zijn van verbranden met wat voor spanning rij je rond en welk type banden ? zo zie je dat het aan heel veel factoren kan liggen |
Auteur: | Gert-Jan [ za nov 06, 2004 3:27 pm ] |
Berichttitel: | |
met hg 3 koud 0.6 heidenaus (rks) koud 1 le cont 0.7 koud |
Auteur: | peter [ za nov 06, 2004 3:47 pm ] |
Berichttitel: | |
het ligt zeker niet aan de spanning ![]() maar verbranden je voor of je achterbanden ? of allemaal ![]() |
Auteur: | Gast [ za nov 06, 2004 4:45 pm ] |
Berichttitel: | |
Het is te gek maar voor en achter ik hoop dar ik wel een oplossing kan vinden anders kan ik 24 uur per dag gaan werken |
Auteur: | peter [ za nov 06, 2004 4:54 pm ] |
Berichttitel: | |
heey gert jan ![]() ![]() ik ken het probleem ik moet nieuwe achterbanden hebben maar ja het huis gaat voor het kan zijn dat je de camber moet afstellen ik weet niet of dat bij jou kan (ik weet ook niet hoe ![]() het kan zijn dat je een te klein raakvlak hebt waardoor je veel meer kracht op een klein stukje band hebt dan kan de hele boel veel te heet worden en verbranden ik heb er nog niet veel verstand van maar dit heb ik allemaal gelezen heb je misschien een klappertje gemaakt ? misschien is het frame wel krom daardoor kan je ook hele rare slijtpatronen krijgen dit soort dingen zijn heel moeilijk waar verbranden de banden en dan bedoel ik de binnenkant of de buitenkant ? |
Auteur: | Gert-Jan [ za nov 06, 2004 5:43 pm ] |
Berichttitel: | |
hoi peter ik heb geen klappertje gemaakt want ik drink nooit als ik ga karten,maar de banden slijten aan de binnen zijde. |
Auteur: | Paulo27 [ za nov 06, 2004 6:09 pm ] |
Berichttitel: | |
Hoi Gert-Jan, Als je jou info goed lees en de vragen van Peter ook meenneem in de analyse, Kan het haast niet anders dan dat je Fusees of krom of helemaal verkeerd afgesteld staan. Je Caster (Toe-Spor) moet bijna neutraal staan, met een beetje neiging naar negatief. (Huuuuhhh) Je kan dat meten door: - zet aan de binnenkant van je voorbanden een streepje met een stift; - dit streepje moet je daar zetten waar precies het loopvlak v.d band begint; (tussen zijwang band en loopvlak, als je het maar aan beide zijde gelijk houd) - en aan beide kanten gelijk, bv, kart op de grond en dan een loodrechte lijn naar de grond. - kart op de bok. - beide wielen eerst met de streepjes naar de achterkant (dus naar de rijdersstoel toe) - dan meet je de afstand tussen de binnenkant van beide wielen (mm. nauwkeurig) opschrijven. - dan wielen draaien zodat de streepjes aan de voorkant van de kart staan; - wederom opmeten binnenkant van de wielen. Als het goed is moeten beide maten nagenoeg identiek zijn, het mag dat de maat (met streepje aan voorzijde) iets kleiner is. Dat betekend dat ie iets negatief staat, en dat is goed ! Iets is max. 5 mm. Zo niet, dan eerst de fusees even afstellen zodat je dit resultaat wel krijgt. - Dan moet je ook nog even checken of je Frame aan de voorzijde niet anders staat dan aan de achterzijde, ik bedoel hier de hoogte. - voor droog weer, moet de achteras helemaal naar boven staan (lees Frame zo laag mogelijk) - aan de voorzijde (om geen problemen te krijgen) zou ik de fuseehoogte in het midden zetten, dus net zoveel ringen boven als onder de fusee. Ga dit eerst even checken c.q. wijzigen en dan verder kijken wat ie doet. Nooit te veel in een keer wijzigen anders weet je niet wat de oplossing was. Heel veel suc6 |
Auteur: | joris [ za nov 06, 2004 6:40 pm ] |
Berichttitel: | |
Citaat: Als het goed is moeten beide maten nagenoeg identiek zijn, het mag dat de maat (met streepje aan voorzijde) iets kleiner is.
Dat betekend dat ie iets negatief staat, en dat is goed ! als ik jou goed begrijp zet jij je kart op iets toe spoor naar mijn weten moet dat niet maar moet je juist iets uit spoor hebben 0 tot 3 mm |
Auteur: | peter [ za nov 06, 2004 6:46 pm ] |
Berichttitel: | |
volgens mij is uit spoor alleen nodig om comfortabel rechtdoor te kunnen rijden ![]() volgens mij moet je helemaal geen toe of uit spoor hebben gewoon wielen recht je wilt een kart zo neutraal sturende kart hebben bij allebij de situaties gaat je kart wringen en dat wil je niet hebben of heb ik het mis ? |
Auteur: | Gast [ za nov 06, 2004 7:46 pm ] |
Berichttitel: | |
wat ze bij een auto doen is toe spoor de voor kant van de wielen staan dan smaller dan de achter kant voor / \ dit is toe spoor achter voor \ / dit is uit spoor achter als je toe spoor geeft heeft je kart de neigeing om alleen recht uit te gaan maar je wilt graag dat die makkelijk in stuurt dus zou je een tikkie uit spoor moeten geven als het regent zou je nog meer uitspoor moeten geven |
Auteur: | rotaxmax11 [ za nov 06, 2004 7:47 pm ] |
Berichttitel: | |
Paulo27 schreef: Hoi Gert-Jan,
Als je jou info goed lees en de vragen van Peter ook meenneem in de analyse, Kan het haast niet anders dan dat je Fusees of krom of helemaal verkeerd afgesteld staan. Je Caster (Toe-Spor) moet bijna neutraal staan, met een beetje neiging naar negatief. (Huuuuhhh) Je kan dat meten door: - zet aan de binnenkant van je voorbanden een streepje met een stift; - dit streepje moet je daar zetten waar precies het loopvlak v.d band begint; (tussen zijwang band en loopvlak, als je het maar aan beide zijde gelijk houd) - en aan beide kanten gelijk, bv, kart op de grond en dan een loodrechte lijn naar de grond. - kart op de bok. - beide wielen eerst met de streepjes naar de achterkant (dus naar de rijdersstoel toe) - dan meet je de afstand tussen de binnenkant van beide wielen (mm. nauwkeurig) opschrijven. - dan wielen draaien zodat de streepjes aan de voorkant van de kart staan; - wederom opmeten binnenkant van de wielen. Als het goed is moeten beide maten nagenoeg identiek zijn, het mag dat de maat (met streepje aan voorzijde) iets kleiner is. Dat betekend dat ie iets negatief staat, en dat is goed ! Iets is max. 5 mm. Zo niet, dan eerst de fusees even afstellen zodat je dit resultaat wel krijgt. - Dan moet je ook nog even checken of je Frame aan de voorzijde niet anders staat dan aan de achterzijde, ik bedoel hier de hoogte. - voor droog weer, moet de achteras helemaal naar boven staan (lees Frame zo laag mogelijk) - aan de voorzijde (om geen problemen te krijgen) zou ik de fuseehoogte in het midden zetten, dus net zoveel ringen boven als onder de fusee. Ga dit eerst even checken c.q. wijzigen en dan verder kijken wat ie doet. Nooit te veel in een keer wijzigen anders weet je niet wat de oplossing was. Heel veel suc6 je kunt ipv streepjes op je banden zetten, ook ronde schrijven, die precies er op passen en het beste zo groot mogelijk zijn, gebruiken (wel de velgen eraf halen). Ik denk dat dat preciezer is, maar ja, moet je wel zo schrijven hebben ![]() |
Auteur: | Paulo27 [ za nov 06, 2004 8:54 pm ] |
Berichttitel: | |
Hren, Als je mijn verhaal goed lees, dan adviseer ik ook op een zo neutraal mogelijk wielstand. Maar mocht ie toch iets afwijken, dan liever iets negatiever (toe-spoor) dan positief (uitspoor). Daarnaast moet ik ook even kwijt dat Toe-Spoor echt niet alleen is voor het rechtuit rijden, voor snelle bochten heb je dat ook nodig. Maar een ieder steld zijn Kart zo af als hij/zij wil, dus dit was alleen mijn advies. (met de beetje kennis die ik heb) Kortom: het blijft een moeilijk onderdeel... het goed afstellen van de Camber/Caster - Toe- en Uit Spoor. Suc6 |
Auteur: | roy [ zo nov 07, 2004 9:32 am ] |
Berichttitel: | |
misschien erg lullig maar als je rijstijl niet goed is verknoei je je bandje's ook , maar een beetje uitspoor \ / kan ook een oplossing zijn als je bandje's aan de binnen kant verbranden |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |