Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 8:10 pm 
Hoi,

Ik zal me eerst ff voorstellen, ben Marko (a.ka ActiveX) 24 jaar, kom uit omgeving rotterdam,heb al jaren een zelfbouw kart waar ik mee op afgesloten industrieterreinen heb gereden, maar wil nu toch wel de start gaan maken naar een serieuzere kart.
Ik wil er ongeveer 2 keer per maand mee gaan rijden, voorlopig alleen trainen en we zien wel waar het schip strand.
Nu zullen jullie deze vraag wel vaker gehoord hebben, maar wat is een goede kart voor een starter? Ik heb deze gevonden, maar wil jullie mening nog even horen:

Het is een CRG chassis van 1998 met een Rotax 100cc lucht gekoeld blok van 1999. Door de roterende inlaat heeft hij ook bij hele hoge toeren nog veel vermogen en trekt hij dus ook goed door. Het is een totaal zwarte kart die voldoet aa alle in nederland gestelde eisen. zo heeft hij een andere goedgekeurde en verplichte uitlaat die minder lawaai maakt en heeft hij ook net een nieuw half bekleed stoeltje. (originele uitlaat + stoel nog aanwezig en allebei nog in goede staat, deze krijg je erbij voor rijden in buitenland).

Onderhoud is voor mij (ons) geen enkel probleem. We hebben vaak zat een automotor uit elkaar gehaald, dus ervaring en gereedschap genoeg.

Kijk ik weet inmiddels dat een Rotax Max motor beter is, maar op dit moment nog geen budget om meer dan 1000 euro te investeren in een kart. Het lijkt mij verstandig dat ik eerst met een kart begin van onder de 1000 euro? De revisiesets aanschaffen is geen probleem (aangezien dit afhankelijk is van hoe vaak je rijdt).
Wat is jullie mening over mijn denkwijze, en is dit een goede setup voor een beginner???

Bedankt!

Groetjes,
ActivEX


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 8:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hee ActiveX/Marko!
Welkom op het forum!
Voor wat betreft je vraag, misschien vind je in Dit Topic ook wel wat handige info.
Met 1000 euro is een Rotax Max inderdaad wat onbereikbaar, maar een nette 100cc moet wel te doen zijn lijkt me. De kart die jij beschrijft klinkt op zich best goed, als ie netjes onderhouden is, en jij er ook goed voor zorgt kan je daar best veel plezier van hebben.
Wens je veel succes in ieder geval, zodat we je misschien een keer op de baan tegen kunnen komen :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 8:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 17, 2004 10:03 pm
Berichten: 545
Welkom ActivEX,

De sky is de limit als jij zegt dat je de revisie kosten kunt betalen dan ben je in aanschag met de 100cc goedkoper uit dan met de ROTAX-MAX maar er komt meer bij kijken en dat zijn de onderhouds kosten en die zijn van een luchtgekoeld 100cc motor eenmaal meer als bij de max dus ik vraag mij af of je na een jaar karten nog wel goedkopen uit bent met de 100cc mijn advies zou zijn wacht nog eventje's totdat je budget is iets grotere is en dan voor een Rotax-Max gaan

_________________
<br>
Afbeelding

I don\\\'t suffer from insanity; I enjoy every minute of it :lol: :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 8:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heeeee ActiveX,

Uiteraard allereerst ook vanuit mijn kant welkom op dit form !

Deze vraag is duidelijk al vaker gesteld vandaar dat ik even een kopie gemaakt heb van wat ik toen beschreven heb, wellicht heb je er iets aan.

Ja, makkelijke vraag, alleen het antwoord is wat breder.
Laat ik het zo zeggen:
Je hebt reeds kennisgemaakt met karten (zij het indoor of Outdoor) daaruit is gekomen dat je het erg leuk vindt en er een hobby van wil maken. (toch ?)

Om te beginnen moet je eerst een aantal dingen bij jezelf afvragen:
- hoe vaak denk ik te gaan karten (1x/mnd. of 3x/jaar bv.) ?
- wat is mijn budget die ik te besteden heb ?
- ben ik een beetje handig of kan ik helemaal niets ?

Wanneer je antwoord op deze vragen hebt, kan je gaan uitkijken naar een leuke 2e hands Kart. Persoonlijk zou ik beginnen met een 100cc en het liefst een met een koppeling (die slaat niet direct af als je zou spinnen op de baan), echter deze zijn ook weer niet echt veel voorhanden.

Inzake Merk Frame en Motor, zou ik niet zoveel aandacht aan besteden, maar als je iets 2e hands wil kopen en niet zo duur, dan heeft het ook uiteraard al wat jaartjes.
Goed merk is dan CRG met een Rotax motor (luchtgekoeld), uiteraard zijn er ook wel anderen, maar dan ga je wellicht inboeten op kwaliteit.

Een CRG Kart van omstreeks '98-'99 heb je al voor tussen de 550 en 750 euro, is toch nog een hoop geld, maar Karten is een dure hobby.
Maar ik weet dan wel zeker dat je daar heel veel plezier mee zal hebben.

Na een aantal jaren en wat extra spaarcenten kan je later altijd nog besluiten om die weer weg te doen en een andere (betere / jongere) te kopen.

Lang verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mocht het zover zijn, dan kunnen we altijd nog verder praten over waar moet je op letten bij de aanschaf van een 2e hands Kart.

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 9:17 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik rijd zelf 100 cc voor 2 seizoenen wat ik kan zeggen over een 100 cc is dat die net zo snel of zelfs sneller dan een max alleen een max is een stuk makkelijker rijden niet alleen in het rijd gemak van startmotor en dergelijke maar ook technisch

een 100 cc is veel meer opgefokt hij is niet voor niks net zo snel als een 125 cc max maar dat brengt ook de nodige complicaties met zich mee
der hoeft maar iets mis te zijn en hij start niet of als die dan wel start dan loopt ie vast dit moet je meestal door schade en schande leren (ik heb een hele dag op de kart baan lopen duwen en kwam der toen achter dat ik de verkeerde olie in de benzine had zitten) daar moet je tegen kunnen

maar als zo'n ding goed loopt dan rijd het ook geweldig vind ik


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 9:54 pm 
Hoi iedereen,

Bedankt voor de enthousiaste ontvangst binnen kartforum. Dit gaat zeker bijdragen om hier vaker terug te komen!
Nog een vraagje: stel ik neem mijn kart mee naar bijv. de baan in strijen, kan ik dan direct rijden, of moet de kart nog "gekeurd" worden op een of andere manier?
Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat jan en alleman op die baan zitten met hun al dan niet zelfbouw kart?
Verder lees ik hier nog dat motoren verzegeld worden. Is dit om het vermogen van elke kart hetzelfde te laten zijn tijdens een race? Is het dus niet zo dat bijv. de ene kart met een rotax rijdt, en de andere met een rotax max?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 10:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
In Strijen mag je gewoon van start gaan, er zijn wel een paar regels (heb ergens hun regelement nog wel liggen, zou ik op kunnen zoeken) maar het komt erop neer dat als jouw kart, en je kleding in veilig zijn, je gewoon zo van start kunt gaan.
Het verzegelen van motoren is alleen van belang bij races, om te voorkomen dat de motoren getuned worden, met als achterliggende gedachte de kosten te drukken, en gelijke kansen voor iedereen te creeeren.
Als je een dagje gaat trainen dan rijdt er inderdaad van alles en nog wat rond op de baan, dus veel verschillende karts die lang niet allemaal even snel zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 10:12 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
het verzegelen is bij races om te voorkomen dat er mensen rijden met zwaar getunde blokjes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2004 8:45 am 
David schreef:
In Strijen mag je gewoon van start gaan, er zijn wel een paar regels (heb ergens hun regelement nog wel liggen, zou ik op kunnen zoeken) maar het komt erop neer dat als jouw kart, en je kleding in veilig zijn, je gewoon zo van start kunt gaan.

Hoi David,

Ik heb wel intresse in het regelement, heb je deze digitaal? Zo ja kan je deze mailen naar mij?
Bedankt!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2004 10:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
ActiveX...... Let Op !

Circuit Strijen is alleen open van begin April tot eind Oktober !

Dus daar zal je nu niet meer kunnen rijden, aangezien je uit de buurt van Rottedam komt (ook ik) zal je moeten uitwijken of naar Circuit Berghem (Oss) of naar Circuit Sloterdijk (Amsterdam).

In ieder geval heel veel succes met je eerste rondjes !

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2004 11:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
paulo dit is niet waar hoor
ze zijn alleen dan niet meer open op woesdag middag
kijk hier maar

http://www.kartclubshw.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2004 12:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Peter,

Je hebt helemaal gelijk, ik heb daar niet echt op gelet dat het alleen
de woensdag betrof.

OK, ActiveX..... karren maar dan in Strijen.

Als het mooi weer blijft zal je mij ook wellicht nog wel tegenkomen, moet effe m'n nieuwe 125 Rotax Max uitproberen.
Het moet niet echt koud zijn, want ik ben echt een warmte aanbidder.

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2004 1:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
ik ook :D
ik heb een hekel aan kou
maarja als het droog is kan je best karten
op kou kan je je wel redelijk kleden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2004 2:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
ja,
Zo zit ik ook in elkaar, ik wil uiteraard ook gaan rijden met het nieuwe beest, al het maar droog is zeg ik dan maar.

Een beetje kou, doe ik gewoon een T-shirt en sweater onder mijn overall aan, en als ik het dan nog echt koud heb, dan ga ik naar huis.

Ik moet even kijken hoe of wat.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 22, 2004 3:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Ik heb wel intresse in het regelement, heb je deze digitaal?


Ik heb dat helaas niet digitaal, en ben dit weekend waarschijnlijk ook niet thuis dus kan het even niet bekijken. Misschien dat je op de website (geloof dat Peter de URL al gegeven heeft) wel wat kunt vinden, en anders zal ik maandag (als ik het niet vergeet) nog even kijken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David