Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 1:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
uit de tubantia:

Boekelo. Een 15-jarige jongen uit Boekelo is gisteren met een professionele indoor kart verongelukt. Hij reed met de skelter op de Windmolenweg en is door onbekende oorzaak tegen een boom gebotst. De jongen is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed daar een uur later aan zijn verwondingen. De politie zegt geen aanleiding te zien om nader onderzoek te doen naar het ongeval. Er mag met een kart niet op de openbare weg worden gereden.


De vraag rest natuurlijk wie dit is geweest?

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 2:03 pm 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
ik denk dat het iemand is geweest die een huurkart ergens heeft gekocht en mee op straat is gaan rijden.

jongens vergeet niet dat dit ons ook kan overkomen op gewone kartbanen want onze snelheden liggen vele malen hoger dan een huurkart.

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 2:32 pm 

Geregistreerd: zo apr 02, 2006 7:39 pm
Berichten: 40
Woonplaats: Voerendaal
Mischien deedt hij het wel omdat hij stoer wou zijn maar ja wie weet het? :cry:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 3:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 11, 2005 10:39 am
Berichten: 1168
Woonplaats: Harmelen
Las het vanochtend ook in het AD.

Wil toch nog even iets zeggen
Karten is een heel veilige sport... ik durf te wedden dat er procentueel minder ongelukken bij het karten als bij andere sporten als voetbal of wielrennen (by wielrennen zal het dodenaantal ook veel hoger zijn) en ander soort sporten.

Deze jongen reed op een openbare weg en dat is bij voorbaat al niet slim. Verder lees ik ook nergens dat hij beschermende kleding droeg o.i.d. dus dat weet je ook niet.

_________________
Kartnieuws.com journalist
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 3:33 pm 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
ja als je met je hoofd tegen een boom aan knalt dan veert die boom echt niet mee als je geen helm op hebt.

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 3:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Ik heb zes jaar lang paard gereden en in die tijd waren er zeker 15 dodelijke ongevallen te betreuren. En aangezien dit het eerste is wat ik qua karten hoor is karten een echt veilige sport.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 3:47 pm 

Geregistreerd: wo maart 22, 2006 2:52 am
Berichten: 21
Woonplaats: Den Haag
Je hoort niet op de openbare weg te rijden een normaal denkend mens zal dat ook wel begrijpen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 4:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Of het mag of niet, het blijft natuurlijk erg triest voor die jongen en vooral zijn familie :(

Citaat:
jongens vergeet niet dat dit ons ook kan overkomen op gewone kartbanen want onze snelheden liggen vele malen hoger dan een huurkart


Het is inderdaad verstandig om zo nu en dan te bedenken dat wij zelf ook hard in de rondte gaan, niet alleen voor onszelf, maar ook om het risico van de collega karters te beperken. Hoe meer rondjes je draait des te meer wordt het een gewoonte.

Gelukkig staan er op kartbanen doorgaans geen bomen, en is in ieder geval een helm verplicht. Wat de snelheid betreft denk ik dat onze gemiddelde snelheid hetzelfde is als de topsnelheid van een huurkart. Op de openbare weg zal die meestal ook wel op topsnelheid rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 6:52 pm 

Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm
Berichten: 134
Woonplaats: Enschede
Hallo allemaal!

Ik woon er nog geen 5 km vanaf, en heb wat gedetailleerdere informatie.

De krant heeft het niet geheel goed. Het was een professionele outdoorkart. Deze jongen had een Icc kart van zijn moeder gekregen, om een beetje voor de lol rond te rijden. Vorige week was hij door de politie gepakt en had een laatste waarschuwing gekregen.

Gisteren is het dus echt goed mis gegaan. Voor zover ik heb gehoord droeg hij wel een helm. Waarschijnlijk heeft zich een onverwachte situatie voortgedaan waarbij hij moest uitwijken. Wij weten allemaal hoe belangrijk het is om temperatuur in de bandjes te krijgen, en op een openbare weg lukt je dat niet zo snel!

Bij deze onverwachte situatie zal de jongen er dus wel zijn achter gekomen dat ie geen grip had, en is het gruwelijk mis gegaan. Hij is (bij horen zeggen) uit de kart geslingerd tegen een boom aan.



Mocht er iets wat hierboven staat niet kloppen, ik heb het maar gehoord he! Dat is in ieder geval hoe het hier rond gaat.

Het is natuurlijk ontzettend dom om met zo'n kart rond te rijden op de openbare weg maar het blijft natuurlijk heeeeel erg!

Groeten!

_________________
http://www.wesleyprinsen.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 7:09 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2005 5:26 pm
Berichten: 185
triest hoor zeker voor z'n familie en zeker voor z'n moeder


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 7:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 11, 2004 8:40 am
Berichten: 897
Woonplaats: Wijchen
hm.. echt dom om met een kart de openbare weg op te gaan :S
Ik denk dat karten idd wel een gevaarlijke sport is, maarjah.. welke sport is niet gevaarlijk?? Als je sommige wielrenners ziet, die rijden met bijna 100 (tenminste dat dacht ik ergens gehoord te hebben) een berg af... en die hebben alleen maar een fietshelmpje op..
Ik denk dat alles wat leuk is wel gevaarlijk is en je dat risico moet nemen. Maar je moet gewoon geen rare dingen doen.. en dan hopen dat t goed gaat ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 7:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 04, 2005 7:49 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Haarlem
Tsja, een icc gaat zeker behoorlijk hard. Ik weet natuurlijk niet hoe hard hij reed, maar als je met 100+ tegen een boom aan rijd dan overleef je dat in veel gevallen niet. Zelfs in een auto met een kooiconstructie en airbags overleven veel mensen een aanraking met een boom niet, laat staan in een kart. Zelf ben ik ook met een auto frontaal tegen een boom aangeklapt met een snelheid van rond de 60 km/u, gelukkig had ik helemaal niks maar het was een flinke klap. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik in een kart zat en met die snelheid die boom zou raken.

Sterkte aan de familie en aan zijn vrienden!

_________________
CRG Road rebel (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 7:36 pm 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
kijk dit maakt het verhaal even wat anders, ik ben ook met de kart een keer met ongeveer 60km tegen een boom op gegaan, had alleen mijn enkel kapot.

heel veel sterkte aan de Familie!

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 8:46 pm 

Geregistreerd: wo maart 22, 2006 2:52 am
Berichten: 21
Woonplaats: Den Haag
Het is ook heel lullig voor de familie maar ik vind het wel een beetje raar dat de jongen op de weg mocht rijden of dat daar niet opgelet werd.
Als je weet dat die op de openbare weg rijd geef je toch geen icc aan die jongen kom op.
Als ik alleen al met het idee zou komen slaat me vader al me kop eraf.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 03, 2006 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
Mm ik heb het ook 1 x gedaan.. met de kart over de weg.. Puur omdat het de laatste keer was dat ik in mn kart kon rijden.. omdat er een nieuwe kwam. Moet zeggen dat het wel heel leuk is :oops: MAAR het was wel super link.. ik reed soms achter/naast een auto.. en die zien je gewoon NIET.. dus na 5 minuutjes stopte ik er maar mee..
maar met een icc kart zou ik al helemaal nooit de weg op gaan.. (ALS je al gewaarschuwd bent door de politie).. maarja sommigen mensen zien dit anders (kartvader etc. 8-[ )

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David