Gisteravond 21.45u thuisgekomen na een enerverende en inspannende dag..
Meteen maar met de deur in huis vallen: NET niet...
2e dus, met een miniem verschil tussen nrs 1 t/m 3, dus da's ff balen.
Maar wel erg tevreden met de eigen prestatie!
Ff korte samenvatting van de dag:
In gruwelijk K** weer naar Zandvoort. We vroegen ons al af of het hele programma (mountainbiken, quadrijden) wel door zou gaan.
Maar alles is dus gewoon doorgegaan ondanks dat het de hele dag regende en soms was er zelfs sprake van een echte hoosbui.
Enfin, wederom ingedeeld in groepjes (4 groepjes van een man of 6).
We begonnen met z'n allen aan het 1e onderdeel: het circuit rijden.
Vantevoren al een waarschuwing dat het tricky was ivm natte baan. (overigens de hele baan mogen rijden, dus niet het interim circuit), en we mochten rijden in de BMW's (E36 volgens mij) van Molenaar Racing.
Van de mensen die voor mij waren (was zelf als laatste aan de beurt, omdat 1 auto werd afgeschreven bij opkomen rechte stuk, en er dus 1 wagen minder was), gingen er toch her en der wat achterstevoren.
Ik had een wat oudere man als instructeur (helaas is de naam mij even ontschoten, Post heete hij geloof ik van achteren) en na een rustige 1e ronde ging het elke ronde beter en sneller. Na 4 rondjes had hij al genoeg gezien en kon ik de pits in. Met het positieve commentaar dat hij wel wat met mij kon, en dat ik alles snel oppikte en alles wat hij zei daarna ook meteen toepaste
Toen lunchpauze.
Na de lunch was het tijd voor de presentaties.
Ik had een goed gesprek met de jury en was daar goed tevreden over.
Mijn persmap/sponsormap natuurlijk meegenomen, en de laptop zodat ik mijn interview nog even kon laten zien.
Daarna even snel omgekleed voor de laatste 3 onderdelen.
Eerst quadrijden. Erg leuk, maar erg vermoeiend omdat je alle spieren gebruikt. 3e tijd gereden van mijn groepje. Mijn groepje was trouwens erg goed, heb uit betrouwbare bron gehoord dat bij de overall besten uit de stand er meerdere uit onze groep zaten.
Daarna mountainbiken. Het was op zich geen lang parcours maar wel een pittig traject, met een paar steile klimmetjes erin. Vooraf de versnellingen goed ingesteld voor de start, en was uiteindelijk veruit de snelste van mijn groep.
Daarna driften. Dit was geheel nieuw voor mij. Uiteindelijk had ik het goed door en kreeg ik een drift van 3/4 rondje voor elkaar. Ik denk dat ik nog iets meer tijd nodig had gehad, en dan was het gelukt om meer dan 1 rondje te driften.
Uiteindelijk de uitslag en prijsuitreiking, en daar dus 2e geworden.
Volgens de jury was het niveau erg hoog, hoger dan voorgaande jaren, en was het erg moeilijk om een keuze te maken.
Dus net 2e geworden en een set Dunlop Sportmaxx banden gewonnen.
Nog even met Jeroen Bleekemolen gepraat en met Ed van Proosdij van Dunlop en ik mag zaterdag naar de Zandvoort 500 als gast van BRL team Fanzonely. Dus daar ga ik zeker heen om wat contacten op te doen.
Verder ga ik kijken of ik op eigen kosten mijn licentie kan halen, want dit smaakt echt naar meer!!
Als het goed is verschijnen er nog wel wat foto's her en der in Autoweek en op internet.