Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 87  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Met welke kart rijd jij op De Woerd??
GX160/200 15%  15%  [ 13 ]
Prokart 11%  11%  [ 10 ]
390 26%  26%  [ 23 ]
TKM K4S 4%  4%  [ 4 ]
Biland 6%  6%  [ 5 ]
RK1 17%  17%  [ 15 ]
B&S WF 3%  3%  [ 3 ]
Swissauto SA250 10%  10%  [ 9 ]
Vampire 8%  8%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 89
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 9:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Ik ben vanmiddag op de baan geweest om het een en ander te vragen en te bespreken ivm rondetijd competitie (of laptime competitie)
We krijgen de volledige medewerking van de baan.
Dat betekend dat we het kunnen gaan uitwerken.
We laten het zo snel mogelijk weten als er wat concreet is zodat de competitie van start kan gaan.
je moet wel begrijpen dat dit seizoen maar half is omdat we al bijna in juni zitten en het voor ons een mooie test is om te kijken of alles goed verloopt
We willen proberen om volgend jaar een compleet seizoen te draaien van 6 maanden met de start in april en het einde in september of oktober.
Sept of okt ivm met augustus omdat dan de meeste mensen met vakantie zijn is het misschien slim om die maand niet te tellen.
Verder is er ook toestemming om op de website van de baan een pagina te maken waar alle klasse en tijden op komen te staan van die maand met een puntentelling. zodat er na het seizoen een gemiddelde seizoensnelste uitkomt.
Zaterdag ben ik op de baan en Wilfred komt ook,dus als je ideeen hebt of wat wil vragen kom gerust naar ons toe.

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
citaat: Zaterdag ben ik op de baan en Wilfred komt ook,dus als je ideeen hebt of wat wil vragen kom gerust naar ons toe. (Ruud kun je herkennen, hij zit in de mini)

Het krijgt allemaal een beetje een vorm, misschien dat ik er morgen (eventjes) bij ben, als ik klaar ben met pootje baden in de keuken

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
@Jeffrey
Je hebt gelijk dat de baan niet de mooiste van Nederland is.
Het asfalt laat ook wel wat te wensen over, dat is niet de schuld van de baan, maar van de gemeente, want die zijn verandwoordelijk voor het onderhoud, alleen dat doen ze niet.
Verder is het wel de gezelligste baan van Nederland, want iedereen helpt elkaar, heeft respect voor elkaar en hun spullen, plus men houdt rekening met elkaar.
Dus als er kleintjes rijden gaat men er op een normale manier omheen.
Dat kost je misschien dan wel wat tijd, maar die kleintjes moeten het ook kunnen leren en hebben net zoveel recht als een ander.
Omdat er te weinig kleintjes zijn kan daar geen apparte tijd voor vrij gemaakt worden.
Als je dat hinderlijk vindt kan je ook op een dag door de week gaan, dan heb je de baan voor je zelf.
Daar komt bij, dat je geen baan meer hebt waar je als eigenrijder zoveel kan rijden.

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
citaat: Zaterdag ben ik op de baan en Wilfred komt ook,dus als je ideeen hebt of wat wil vragen kom gerust naar ons toe. (Ruud kun je herkennen, hij zit in de mini)

citaat: misschien dat ik er morgen (eventjes) bij ben, als ik klaar ben met pootje baden in de keuken :-k

Ik zit bij een mini, dat klopt
Als Et nog even langs komt is hij te herkennen aan zijn zwemvliezen :ddd :ddd :ddd

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 11:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Haha, ik kom mischien morgen. Het ketting probleempje wat ik heb blijkt niet in de koppeling te zitten maar waarschijnlijk toch in de achteras. Mocht ik morgen het probleem opgelost hebben dan kom ik nog rijden. Ik rijd met een honda 390 met rood plastic. Maar ik denk dat ik jullie eerder herken! :P

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 9:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Het is inderdaad allemaal niet denderend op driebergen, dit neemt niet weg dat de sfeer op driebergen wel altijd goed is. En omdat ik daar met mijn eerste kartje altijd reed (het kartje rijd er nog steeds rond, weliswaar niet meer met mij erin) blijft het toch wel leuk om af en toe nog eens langs te wippen.

Bovendien, als je er in berghem bij het korte bochtje voor het rechte stuk afgaat dan heb je ook alles aan je kart krom, dus wat dat betreft.....

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 9:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
misschien leuk om een keer af te spreken dat we allemaal tegelijk gaan. kan je de karts met elkaar vergelijke is ook leuker.
dan kan ik wel eens komen met kart.
Ik heb helaas geen klasse waar ik in val :cry:
390 zou nie eerlijk zijn denk ik.

lijkt me wel een keer leuk ( soort van meeting )

als het goed idee is zeg maar een datum :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 11:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Jeffrey,

Wat denk jij voor rondetijden te rijden op Driebergen ? Misschien kunnen we je wel in een klasse plaatsen ?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 4:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@ruud, Driebergen de gezelligste kartbaan van NL? Al eens op andere banen geweest???

Ik snap niet wat jullie toch met de snelste rondetijden hebben! Het is leuk om eens wat met elkaar te vergelijken, maar dan zullen de technische factoren aan de kart toch echt geheel gelijk moeten zijn voor een eerlijk vergelijk (banden, verzegelde motor, evt chassis)
Organiseer gewoon eens een open wedstrijd waarbij je een klasse indeling maakt, lekker met elkaar knokken op de baan is toch veel leuker dan rondetijden vergelijken? Dit kan ook met respect voor elkaar en elkaars materiaal.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 5:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
ik heb geen idee wat voor rondetijden ik reed op driebergen. aangezien ik daar de laaste keer me blok heb ingereden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 6:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
Dat idee van Roeland is misschien ook wel leuk?

En dan 3 trainingen van bijv 15 minuten waarbij 'getimed' wordt. Zo deel je bijvoorbeeld uitgaande van 30 deelnemers dat dit door drieen gedeeld wordt. Zo komen dus de 10 snelste bij elkaar in de poule.

Maar dat er wel uitzonderingen zijn voor het geval dat op P9 een Biland staat en een prokart op P10. Dat verschil zal natuurlijk heel groot zijn. Maar bij zoiets heb je als het ware als eerste zo'n rondetijd contest en ten tweede racen zoals Roeland bedoelde!

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 9:03 pm 

Geregistreerd: vr maart 07, 2008 10:30 pm
Berichten: 69
Leuk! Gewoon zelf "wedstrijden" organiseren. Vraag is alleen hoe strak/professioneel we het allemaal willen hebben, met hoeveel regels?

Maurice


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 9:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
Hoi,

Zelf wedstrijden organiseren komt meer bij kijken. Zelfs als je met open klasses gaat werken. Denk aan medisch personeel, baco's (baancommissarisen), laptiming (want het tijdwaarnemingssysteem wat Driebergen gebruikt voor de huurkarts is niet 1-2-3 voor onze eigen karts te gebruiken) en bovenal dan moet je collectief de baan afhuren van de eigenaar. Nog afgezien van verzekeringen die je moet afsluiten en aansprakelijkheden.
Overigens wil ik een ieder verzoeken om nu niet gelijk een discussie op te starten over voorgaande passage van mijn hand. Want hier zal iedereen wel een mening over hebben. Maar laten we 'on-topic' blijven en niet teveel richting 'wedstrijden' gaan.
Ik rij zelf VKTC in Oldenzaal, heb ook kontakt met het bestuur aldaar en als je hoort wat erbij wedstrijden komt kijken, nou dan kun je je beter nog een keer bedenken. Overigens kan natuurlijk altijd Kartbaan Driebergen een wedstrijddag organiseren, dat hebben ze vorig jaar ook gedaan! Maar dit terzijde.

Deze vorm van "time attack" zoals Ruud, Wilfred en 954rr voorstellen biedt voor iedereen een vorm van vrijheid. Zelf bepalen wanneer je je "time attack" doet op jou manier en op jou tijd. Zonder de verplichting een wedstrijddag te moeten hebben.

Groet,
HighFly


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 10:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Het is zoals Highfly zegt.
Er zij op driebergen heel veel personen die hun ronde tijden kunnen meten.
Maar men weet van elkaar niet wat er wordt gereden.
Dit omdat men op verschillende dagen rijdt of elkaar niet kent.
Die vrijheid willen we houden, zodat men zelf kan uitmaken wanneer je wil rijden en hoe vaak. De meeste hobbyrijders hebben een druk leven en als ze dan een gaatje hebben gaan ze karten, het is dus vaak lastig om dan op een vaste datum te komen rijden
Op deze manier is er straks op lijsten te zien hoe snel iemand anders rijdt met een soort gelijke kart
Verder kan men meedoen zonder gelijk aan allerlei verplichtingen te moeten voldoen.
Plus dat je voor jezelf kan zien of het in de loop van het seizoen beter gaat, of als je wat hebt veranderd aan je kart of het beter gaat.
Nu kan je dit natuurlijk voor je zelf bijhouden, maar nu zie je gelijk wat een ander doet en of het nog beter kan. Dit geeft je vaak ook de impuls om jezelf of je kart te willen verbeteren.
Het gaat dus ook om de eer met een kleine prijs als je die maand de snelste bent en natuurlijk een prijsje als je over het seizoen het snelst bent
Het wordt ook heel eenvoudig om mee te doen.
Het enige wat we van de mensen verwachten is dat men met een geresette meter gaat rijden en men aan het eind van de dag de juiste tijd doorgeeft, plus dat je eerlijk bent.
Daarom willen we de mensen er wel op wijzen dat wij ten allen tijde mogen vragen of we even op je meter mogen kijken of het klopt.
Dit zal steekproef gewijs uitgevoerd worden door 1 van ons of een baan medewerker.
Dit om de lijsten geloofwaardig te houden
We nemen aan dat niemand daar een probleem mee zal hebben.

Maar er komen papieren op de baan te liggen waar we dit ook op zullen vermelden.
Ook willen we proberen om bij je naam op de lijst een foto te plaatsen, zodat je weet wie die persoon is die net even sneller is.
Waarschijnlijk komt er ook iets waaraan wij kunnen zien dat jij mee doet aan de competitie
Ik weet zeker, dat als je meedoet, de strijdlust bij veel mensen omhoog zal gaan, en dat maakt het alleen maar leuker

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 9:02 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Een officiele wedstrijd organiseren zie ik niet zitten, wat wel kan is gewoon ter plaatse met een aantal liefhebbers een soort wedstrijdje doen.
even zorgen dat de start/ finisch vrij is, en zorgen dat iemand het startsein wil geven.

Verder moet alles geheel zonder verplichtingen zijn, gewoon voor de gezelligheid bezig zijn met je hobby.

p.s. Het zijn de gouden velgen geworden!!!!

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 87  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David