Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 87  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Met welke kart rijd jij op De Woerd??
GX160/200 15%  15%  [ 13 ]
Prokart 11%  11%  [ 10 ]
390 26%  26%  [ 23 ]
TKM K4S 4%  4%  [ 4 ]
Biland 6%  6%  [ 5 ]
RK1 17%  17%  [ 15 ]
B&S WF 3%  3%  [ 3 ]
Swissauto SA250 10%  10%  [ 9 ]
Vampire 8%  8%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 89
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 10:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Rijden er toevallig ook nog mensen op driebergen rond met prokarts waar 2 200cc 6.5 pk motoren opstaan?
daar moet ook rekening mee worden gehouden

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 4:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
@pro-kart monster

Toevallig is de oude kart van Ruud voorzien van 2x200cc op driebergen gesignaleerd.
Maar je hebt wel gelijk er moet een duidelijke omschrijving komen van een bepaalde klasse, welke karts er dus wel of niet in thuis horen.

Genoeg werk te doen nog

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 8:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Ik denk dat er een paar klasse gemaakt moet worden.
Maar we kunnen natuurlijk niet voor ieder klein verschil een klasse maken.
Plus dat je dan hele kleine groepjes krijgt.
Voor de 390 moeten er wel 2 verschillend klasse komen, teneerste zijn de meeste rijders op driebergen 390 rijders, ten tweede de verschillen tussen orginele en getunde kunnen bij de 390 behoorlijk groot zijn.
Ik denk zelfs dat de zwaar getunde 390 bij de TKM en biland moet worden ingedeeld om dat ze dan ongeveer het zelfde vermogen hebben of meer. ( wel te hopen dat men eerlijk is over het vermogen, het gaat hier om de eer dus ga ik daar wel vanuit)
En je krijgt dan bij de tkm ook een leuk groepje.
Wat de pro betreft is eigenlijk ook weer het zelfde verhaal er zijn er bij met 2x 200 of hebben hun motoren getuned al komt dat op driebergen volgens mij niet zo veel voor.
Tussen 2x 160 en 2x 200 zit weinig verschil.
Ik denk 1 klasse houden, maar wie ben ik en daarom even met paar mensen om de tafel om dat te regelen. en op papier te zetten
Verder moet er iets komen om je in te schrijven en natuurlijk een tijden bord om alles op te zetten met misschien een mogelijkheid om het ook op de site van de baan bij te houden.
Dit zijn even de grove plannen, laten we eerst even horen hoe de baan er zelf overdenkt.
We zijn nu met 3 man, Wilfred, Et (954RR) en ik (Ruud zei de gek)
Wij gaan er aan werken en als we toesteming hebben gaat dat lukken
Na het weekend weten we meer, even afwachten

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Even ter informatie: een getunede 390 is niet te vergelijken met een biland, deze motoren gedragen zich heel anders....

Wij hebben toen met een biland een een getunede 390 op spa gereden en de biland was vele malen sneller...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2008 10:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
Ok billand heeft 34pk en is race blok
390 is wat lastig omdat de powerband anders loopt
maar je hebt 390 13pk 15pk 18pk 20pk sommige wel 25pk
TKM zit tussen de 18 en 20pk die gaat ook samen met de biland anders krijg je hele kleine groepjes en dus een 390 met 20 of meer bij de TKM/Biland.
390 met 15 tot en met 18 in 1 groep en de orginele in een groep( zoiets moet je je voorstellen)
PS er is tot nu toe maar 1 biland op driebergen en die jonge is alles nog druk aan het uitzoeken, Duuuus... er is nog kans, Maar als hij het door heeft Ja dat is lastig
Maar dat is dus 1 van de punten die we moeten uitzoeken voordat we wat vastleggen.
En het kan best voorkomen dat er een verkeerde indeling wordt gemaakt, maar dat moeten we eerst zien en kunnen dan maatregelen nemen
Denk er wel aan dat dit idee is ontstaan om er iets meer spanning in te brengen dan inplaats alleen maar je rondjes te draaien. Je krijgt op deze manier een indruk hoe anderen het doen met nagenoeg gelijk materiaal.
Je zal altijd verschillen houden omdat dit niet een officele wedstrijd is en de meeste van ons hobby rijders zijn met niet goed gekeurd spul voor wedstrijden
De een wil er meer geld in stekken om snelle rondjes te draaien dan de ander, dus hou je altijd verschillen.
Maar het is natuurlijk wel leuk als je ziet dat het verschil misschien maar heel weinig is terwijl de andere persoon er verschrikkelijk veel geld in heeft gestoken b.v.
Dit is leuk omdat je toch een soort competitie krijgt met niet reglementair spul, en ligt het dus aan je zelf hoe ver je er mee wil gaan (allevrijheid) en misschien kan jij wel veel beter sturen.
En waar vind je nog een competitie die kostenloos is want dat is wat willen proberen

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 9:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Dat is zeker waar, mijn 390 zou volgens fabrieksgegevens inderdaad op 26 PK zitten...

Volgens mij komen willem schalkwijk & friends ook nog wel eens op driebergen met de biland, echter zijn willem en zijn zoon de enige die een beetje tijden rijden....

Maar je hebt inderdaad een punt dat het anders vrij ingewikkeld gaat worden. Wat ik uit je verhaal begrijp zou je de tkm ook bij de biland indelen, in dat geval zou je inderdaad de honda er ook wel bij kunnen doen....

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:19 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo Marlon,

Ik rij ook met een TKM op Driebergen en ik kan goed meekomen (zelfs iets sneller) met Willem. Zoals eerder aangekaart hangt ook veel af van de rijder, maar ik heb al het één en ander uitgedacht voor wat betreft de klasse indelingen. Dit gebaseerd op eigen ervaringen met de diverse motoren en de tijden die men ermee rijdt op Driebergen. Ik denk dat we tot leuke klasse indelingen komen en dat het voor iedere deelnemer een leuke extra uitdaging zal geven om op het Rondetijden bord te komen...

En ik ben het met je mening eens dat een getunede 390 (zelf die met vermogens boven de 23pk) niet te vergelijken zijn met Bilands/TKM's. Zie ook maar de rondetijden in het rondetijden forum; daarin staat op Driebergen een 390 op de tweede plaats, en dat is een 390 met circa 24pk. Ten overvloede, een TKM staat eerste en ik denk dat een Biland met goede rijder nog sneller moet kunnen zijn op Driebergen (ondanks het gebrek aan echt lange/snelle stukken).

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 11:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Ruud schreef:

Tussen 2x 160 en 2x 200 zit weinig verschil.



Dit verschil is zeker wel aanwezig en zeker op een klein circuit als Driebergen waar acceleratie belangrijk is

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 11:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Oke, had niet verwacht dat de tkm met zoveel minder vermogen toch nog sneller zou zijn dan een biland.

Het zal vast goedkomen, wellicht dat ik mijn honda ook nog wel een keer meeneem naar driebergen dan, wanneer ik hier een geschikt chassis voor heb...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 12:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Pro-kart monster,

Helemaal mee eens ! Ik denk dat de 2x200cc met de licht getunede 390's in een klasse zouden moeten.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 1:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
En wat met de RK1?

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 4:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
De RK1 zou je wellicht ook bij de licht getunede 390's kunnen doen, als ik me niet vergis zit een RK1 op 15 pk o.i.d.?

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 5:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
That's right

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 9:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@Seb en Marlon,

Volgens de eerste opzet qua klasse-indeling zal de RK1 en B&S WF inderdaad bij de licht getunede 390's en pro-karts met 200cc motoren komen te zitten.

Verdere info volgt uiteraard nog als er meer bekend is.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 9:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
ik heb er 1x gereden met me 390 om in te rijden. ( dan is het een goeie baan HAHAHA) verder is het drie keer dubbel NIKS. Beetje je hele kart aangort rijden.

na het rechte stuk die bocht hoef je niet uit te gaan want dan kan je een nieuwe remschijf kopen.
Moet wel zeggen de zweer om de baan heen van de mensen die er komen is zeker wel gezellig.
Wel allemaal amateurisch. Toen ik er was reed er een klein in in een 390cc stnd maar die moest ze hele lichaam verplaatsen. om schuin te gaan liggen voor de gas of rempendaal


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1293 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 87  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David