Auteur |
Bericht |
Seb
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 2:48 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Hallo,
Ik had al eens een topic gestart met dat ik hoofdpijn krijg na 't rijden. Dit is verholpen.
Nu een ander probleem: nekpijn. Ik krijg vaak nadat ik ongeveer in totaal een uur heb gereden last van mijn nek. Als ik dan te lang doorrijdt krijg ik hoofdpijn. Als ik dan nog over een kerbstone rijdt wordt het allemaal weer iets erger.
Hebben jullie misshien tips, of weten jullie hoe dit komt?
Ik ga trouwens ook nog een keer naar de dokter met deze klacht
MvG
Seb
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
RJ
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 4:52 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Dat heeft met meerdere dingen te maken.
Spieren en vochtconsumptie.
Hoe vaak rij je, als je geen rij ritme hebt dan gebruik je voor je lichaam vreemde spieren die onderontwikkeld zijn. Meer rijden wordt dus vanzelf minder last. Bouw het op en voorkom extreme pijn.
Houding: Een correcte relaxte houding is zeer belangrijk voor balans, kracht enz. Ga relaxt in je stoeltje "hangen" en zet bij het sturen geen kracht tegen je stuur. Hang achterover en een beetje MEE met de bochten met je hoofd.
Je hoofdpijn komt van kramp in je nekspier, maar kan ook veel voorkomen bij te weinig drinken gedurende de dag. Let op dat je minimaal 2 liter water drinkt!
Succes
|
|
Omhoog |
|
 |
Tommeke
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 6:57 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 12, 2007 6:50 pm Berichten: 242 Woonplaats: Born en Driebergen
|
Maar ik vind het vreemd dat je eigenlijk nekklachten hebt, je hebt zelfs een nekband? Probeer anders gewoon eens zonder nekband te rijden en zo beetje spiertjes te kweken. Of het is toch echt iets anders.
GreetZzZz Tom
|
 |
Lex
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 7:15 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@ Tommeke,
Goeie tip.........................NOT !!!!!!!!!!
In de wedstrijd is het voor de juniorklasses verplicht om met een nekband te rijden, om oa nekklachten en beschadigingen te voorkomen.
Wees dan zo verstandig om het met vrij rijden / trainen ook te gebruiken.
Laatst zelf een crash meegemaakt, en mede door de nekband een beperkt letsel (vraag maar aan Paulo)
Ik zal de eerste zijn die instemd met een verplichte nekband voor alle rijders.
Greetz Lex
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 7:22 pm |
|
|
@ RJ,
Misschien lag het wel aan de duur van de runs. Mijn zithouding is goed en drink genoeg (soms te veel )
@ Tommeke
Daar ligt het niet aan bij indoorkarten reed ik ook zonder nekband want daar heb je achter je stoel zo'n ding die de klap opvangt, outdoor heb je dat niet.
@Alex
Helemaal mee eens!
Wel allemaal bedankt voor de tips/info. Meer is natuurlijk altijd welkom
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
Tommeke
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 7:25 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 12, 2007 6:50 pm Berichten: 242 Woonplaats: Born en Driebergen
|
Nja, dat verplicht voor alle rijders zal een grote discussie worden. Ik vind dat je vanaf een bepaalde leeftijd zorg moet KUNNEN dragen voor je eigen veiligheid, dus nekband, body protector e.d. Ik wil helemaal geen nekband omdat ik dan niet fastoenlijk kan draaien met me helm op. En zo zal iedereen wel een rede hebben om hem wel of niet te dragen. Body protector heb ik gewoon voor klein beetje comfort en een stevigere zit in de stoel, aangezien ik maar een smal mannetje ben. Maar een nekband zal ik never niet dragen.
GreetZzZz Tom
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 7:38 pm |
|
|
ben ik met je eens tommeke.
ziet niet uit en zit beknellend.
als je die om hebt is het net of je al een wiplash hebt.
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 8:55 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
beetje overdreven vind tony kart racer
Ik vind juist fijn om, om te hebben.
Zekker op banen als venray, daar hobbelt de kart alle kanten op en is het juist fijn als je helm wat stiller op je hoofd zit (kan ff geen andere verwoording gebruiken).
Seb, mischien moet je op internet ff kijken voor oefeneningen om nekspieren te trainen
|
|
Omhoog |
|
 |
Bo
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 9:16 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 04, 2007 9:41 pm Berichten: 260 Woonplaats: Vught
|
Seb, waarschijnlijk is het omdat je nekspieren nog niet sterk genoeg zijn en/of je conditie nog niet goed genoeg is. Dus veel conditie en krachttraining  . En Alex, een nekband dacht het niet!!! Heb vroeger altijd gereden ermee (tot ik 13 was ofzo) Als je sterke nekspieren hebt wil je zo'n ding niet op. Ook is het met bijv. Schakelkarts eerder gevaarlijk omdat je niet naast je kan kijken. En jah bodyprotecter zou wel verplicht moeten worden.
_________________ LenzoKart
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 9:43 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ik ben blij dat ik die nekband niet meer hoef te gebruiken  rotding
maar seb ik denk dat je wel een keer zondernek band moet proberen te rijden
verder ben je natuurlijk aleen huurkarts gewend dan is zo'n 390cc wel wat anders
waarschijnlijk moet je gewoon vaak rijden (met of zonder nekband) om gewoon nekspieren te kweken
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: zo aug 19, 2007 9:45 pm |
|
|
Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb ook nekspieroefeningen gevonden om ze te laten ontspannen dat ga ik even gebruiken. Als dat niet helpt zijn mijn nekspieren gewoon te zwak.
Ik vertel uitslag wel als ik weer heb gereden (pas 2 september weer ivm versleten bandjes  )
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: wo aug 22, 2007 5:57 pm |
|
|
Vincent heeft nog eens goed foto's van mij in kart bekeken, en is toch tot de conclusie gekomen, (zoals RJ al zei) Dat mijn houding veel te gespannen is. Misschien kunnen jullie dat ook wel zien aan de foto in mijn onderschrift. Hopelijk zijn hier de problemen meer verholpen
|
|
Omhoog |
|
 |
Daan1976
|
Geplaatst: do aug 23, 2007 10:31 am |
|
Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm Berichten: 47 Woonplaats: Alicante
|
zal ook ff een hint geven
de zoon van mn baas zit nu in de formule 1 een beetje te testrijden en die traint zn nekspieren nu ook
en dat doet ie op de volgende manier
heeft een oude helm genomen en die volgeplakt met lood(die ze in de garage op de wielen van je sportvelgen plakken)
en dan op je rug gaan legge en dan iedere keer je hoofd omhoog zien te krijgen of op een stoel zitten en dan rondjes draaien met je hoofd
mss heb je hier wat aan en kun je lekker met je nekband rondjes blijven rijden
groetjes daniel
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: do aug 23, 2007 10:36 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Ik ben nog niet veel gaan karten keer in ostricourt maar heb nooit klachten gehad aan mijn nek hoor, draag ook geen nekbeschermer heb ik dan gwn spieren in mijn nek of niet? Is het het eigenlijk wel waard om een nekbeschermer te kopen?
mvg Damien
|
|
Omhoog |
|
 |
Daan1976
|
Geplaatst: do aug 23, 2007 10:44 am |
|
Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm Berichten: 47 Woonplaats: Alicante
|
dat is t zeker waard anders kom je er vanzelf achter als je een x een crash meemaakt
en van 1 x karten weet je niet hoe je nekspieren zijn ik werk op een kartbaan en weet uit ervaring 8 min. maar een uur of 1 1/2 uur ga je t wel voelen
|
 |