Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 8:46 pm 

In een vorig topic over het agressieve kartgedrag van de thuisrijders op de Kartbaan in Kerpen ontstond een aardige zijdelingse discussie.

Op verzoek van David wil ik die discussie hier wel voortzetten.

Hoe denken jullie over aggressief rijgedrag op de kartbaan?
Wat mag wel en wat zeker niet? Ik rij zelf bijna altijd op Driebergen, en daar halen de eigen rijders een aggressieve gast zelf van de baan. Wordt gewoon gemeld, en als je Bil (= eigenares) echt boos krijgt, dan wil je ook echt niet meer komen rijden

Mijn persoonlijke mening is, dat als je echt kunt rijden, dan hoef je helemaal geen contact te maken.
Ok, een ongelukje kan altijd gebeuren. Maar ff een duw geven omdat je zonodig dat snelle rondje wilt trainen vind ik echt niet kunnen. Botsen doe je maar op de kermis of op een indoorbaan.

Verbaas me maar met jullie reaties :shock: :shock: :shock:

Laatst bijgewerkt door RaceKabouter op wo aug 08, 2007 10:06 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 8:49 pm 

Citaat:
Mijn persoonlijke meening is, dat als je echt kunt rijden, dan hoef je helemaal geen contact te maken

grootste onzin ;), dus als een prutser voor je zit die je gewoon niet langs laat blijf jij der lekker achter zitten zonder hem een tikje te geven dat je sneller bent en dat je langs wilt ??

dan wens ik jou veel plezier, maar als ik jou voor me heb en je laat me niet voorbij, dan tik ik je, laat je me nog niet voorbij duw ik je eraf ;)

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 8:55 pm 

Nou nou Bobby, laatst deed iemand dat bij jou op Genk, en had je toch behoorlijke schade, en ik kan me herinneren dat je daar geen goed woord voor over had, wat ik overigens terecht vind.

Wie denk je wel dat je bent dat je opzettelijk risico's mag nemen met andermans spullen, en andermans gezondheid?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 8:57 pm 

Hey Bobster. Mijn verbazing is er.

Als je een snel rondje wil rijden, dan moet je gewoon zorgen dat je de ruimte hebt. ff een rondje inhouden, en dan knallen is ook een optie.

Maar mi hoef je echt niet te reken hoor. Ik heb je dan allang zien aankomen. Als je lang geraced hebt, en jij reced ook gelooft ik, dan weet/voel je wat er achter je gebeurd.

Ik rij dus vaak op Driebergen waar ook veel (hele jonge) jeugd rijdt. Je gaat me toich niet vertellen dat je een jochie van 10 gewoon van de baan gaat schuiven. Die rijden nl nogal vaal midden op de baan, en sturen op de gekste plaatsen in. Ja, dan moet je soms wel ff wachten. Je kan ook zelf je eigen voorkant eraf rijden. Ik heb het zien gebeuren.

Overigens kunnen tikkies naast de baan ook best hard aankomen. Zal ik zelf nooi doen, maar je hebt er rare bij hoor. :wink:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 8:58 pm 

Ik rij al jaren Kart maar mijn vrouw rijd noch niet lang en 2 vrienden van me ook niet dus als ik het goed gelezen heb mogen die drie dat ze niet mee vooraan rijden van de baan geduwd worden?

Alle drie houden ze zich op de ideale lijn dus geen hinder voor snelle rijders, dus hoeven daar ook geen problemen van te komen!

Ik weet niet waarom het daar in Kempen zo is maar het gebeurt daar zeer vaak per W.E en dat is zeker en niet overdreven, het is een zeer mooie en snelle baan ik vind dat ook de iets langzame rijders daar in het w.e kunnen rijden en niet moeten wachten dat die idioten van de baan zijn!

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:00 pm 

david dat ben ik helemaal met je eens.
als hij mij zou aantikken zou ik ook kwaad worden.
en als ik daar door ook nog schade kreeg op weke
]plek dan ook zou ik dat op hem verhalen.
je kunt normaal doen of niet.
en zo niet moet je niet gaan karten.
maar moet je gaan boxen.
het is een blijft een sport waar niet iedereen even snel is.
en dat moet je acepteren.
en als je iemnad niet voorbij laat ben je helemaal niet goed bezig.
maar in de praktijk komt dit heel zelden voor.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:04 pm 

@ bobster jij hebt een zeer agressieve insteling over deze sport en dat kan zeer ongezond worden als je de mensen van de baan duwt!

Ik denk niet dat jij op de wereld kwam en je was #1 in de kartsport ook jij heb moeten leren en ik weet zeker dat je veel fouten hebt gemaakt net als iedereen die begint.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:04 pm 

Hey Bobby dat had ik nou echt niet van je verw8 man :shock:
Je kan tog ook wachten totdat er een goed punt komt?
anders ben je gewoon een onsportieve rijder.
Alsof je niet tegen je verlies kunt

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:05 pm 

powerspayk schreef:
Ik rij al jaren Kart maar mijn vrouw rijd noch niet lang en 2 vrienden van me ook niet dus als ik het goed gelezen heb mogen die drie dat ze niet mee vooraan rijden van de baan geduwd worden?

Alle drie houden ze zich op de ideale lijn dus geen hinder voor snelle rijders, dus hoeven daar ook geen problemen van te komen!

Ik weet niet waarom het daar in Kempen zo is maar het gebeurt daar zeer vaak per W.E en dat is zeker en niet overdreven, het is een zeer mooie en snelle baan ik vind dat ook de iets langzame rijders daar in het w.e kunnen rijden en niet moeten wachten dat die idioten van de baan zijn!

ben k het volkomen mee eens...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:08 pm 

heb het gelukkig nog niet echt meegemaakt behalve dat het perongeluk is.
je rijd soms zo dicht op elkaar en naast elkaar dat soms inderdaad tikjes worden uitgedeeld maar dat is racen dat is altijd het geval.
maar ben wel het eens dat het bij "ongeluks"tikjes blijven en niet expres rammen.
als je sneller bent denk ik dat je op het juiste moment moet wachten om erlangs te gaan,of als je ongeveer even snel bent gewoon de druk hoog houden zodat de rijder voor je foutjes maakt en dat je hem er dan voor prikt \:D/

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:08 pm 

Ik ben het met Tony eens,

Snelheidverschil is en zal er altijd zijn. Als je echt sneller bent, dan kan je altijd voorbij. Probeer het maar eens zonder een tikkie uit te delen of iets te raken. In een wedstrijd laten ze toch ook niet voorbij.
Maar ook langzamere rijders moeten leren je de ruimte te geven als je sneller bent.

Hoe wil je eigenlijk schade gaan verhalen. Ik dacht altijd dat rijden op een baan voor eigen risico was?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:12 pm 

ik heb afgelopen zondag op de lansard gereden.
daar reden in het begin de huurkarts tussen de eigen karts door!!!
en dat snelheids verschil is zeer groot.
ben alle karters voorbij gegaan zonder ook er maar eentje te raken.
en als ik dat kan kan iedereen dat lijkt mij.
en je kunt zo als reeds gezegt ff van je gas en ruimte maken en dan een snelle run maken voor een snelle tijd.
ff nadenken voor je wat doet.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:12 pm 

als ik een langzamere rijder voor me zou hebben en hij zou mij niet gezien hebben
en ik kan er niet voorbij komen, tja dan geef je natuurlijk een klein duwtje (bumperen) maar zeker niet rammen en ongelukken creeeren

dan ben je wel heel laag bezig

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:13 pm 

@ racekabouter

ik bedoel eigenlijk mensen (volwassen) die langzamer zijn maar dan extra een andere lijn gaan rijden. tuurlijk elkaar eraf tikken is niks (kben er laatst zelf nog afgereden met NK dus....)
GR.

CRG+MAXTER!!!:D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2007 9:14 pm 

dat tikken of bumperen is ook niet goed.
het is onmogelijk dat je er nergens langs kunt.
kwestie van de goeie plek uitzoeken en hem er naast zetten.

Laatst bijgewerkt door tony kart racer op wo aug 08, 2007 9:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 92 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende