Auteur |
Bericht |
powerspayk
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 7:15 am |
|
|
Hallo ik heb een vraag aan jullie
Mijn Vrouw is beginner zij rijd nu voor de derde keer en langzaam en zeker gaat het ook wat sneller.
Ik heb haar geleert dat ze op de rechte stukken rechts moet houden en voor de bocht kijken of het vrij is en de ideaal lijn volgen dat is toch OK zo hé
Ik vond dat Berghem goed was om te leren, en dat ging de eerste keer ook goed de rijders zagen dat zij niet zo snel was en reden om haar heen.
De 2de keer was het niet zo tof daar reden ze haar de demper in flarden,en met de weg af snijden jaagde haar van de baan.
Maar wat ik haar daar geleert heb is toch I.O. of is dat anders in de loop der tijd geworden 
|
|
Omhoog |
|
 |
fastshadow
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 8:23 am |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
ze kan het beste gewoon haar baan rijden en daar niet van af gaan een ervaren rijder komt dan met gemak langs haar en word ook niet verrast met een plotselinge beweging naar links of rechts
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 8:27 am |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Mee eens,
Vorig weekend gingen we met de prokart testen op t circuit van Spa, en de rest was allemaal trainen met een rotax max. Maar omdat daar zowiezo een stuk verschil kwa snelheid is kan je het beste op je lijn blijven rijden. Dan halen ze je niet in een bocht in maar gewoon op een recht stuk waar het mogelijk is en waar je ze ook kan verwachten.
_________________  Jungleboy no more 
|
|
Omhoog |
|
 |
speesman
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 8:36 am |
|
Geregistreerd: di sep 06, 2005 11:56 am Berichten: 13 Woonplaats: Ekeren/Leuven
|
Dat is inderdaad de regel. Gewoon op de ideale lijn blijven rijden, en voor het insturen even kijken of er net geen kart u aan het inhalen is. Geen plotse maneuvers uitvoeren m.a.w.
Op de rechte stukken rechts rijden lijkt me dus niet zo ideaal.
|
|
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 10:04 am |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
laat haar btw ook opzij wijzen als iemand haar kan inhalen. dan houd je vrouw en de snellere rijder er beide rekening mee.
_________________  Jungleboy no more 
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 10:15 am |
|
|
Goed ik was dat gewent van vroeger als ik een Kart bij me had die niet zo snel was of met inrijden.
Maar als dat zo kan is dat noch beter, dan leert ze het noch sneller
Als ervaren rijders haar ook noch met rust laten is dat noch beter 
|
|
Omhoog |
|
 |
mats
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 11:04 am |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Hand opsteken bij verlaten van de baan!
Slechte ervaringen met mensen die dat niet deden. 
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
 |
fastshadow
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 11:23 am |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
en kijken voordat je de baan oprijd
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
 |
fun racer
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 11:43 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
ik deed altijd als ik al zag dat er 1tje aan kwam en ik wouw dat hij me links voorbij kwam gewoon seintje geve met linkerhand het iq van de meeste karters is hoog genoeg om dit tesnappen
en op rechte stuk eff naar achter kijke dan zie je of er een paar komen
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 4:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
iderdaad gewoon ideaale lijn volgen
ook als je stil staat op de baan hand omhoog en staa je gevaar lijk dan zwaaien gevaarlijke punten zijn op de ideaale lijn en daar waar het gras kapot is daar gaan er namelijk meerdere af
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 4:54 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
op rechte stuk gewoon je lijn blijven rijden en bij wijde bochten even kijken en als er iemand vlak achter je zit hand uitsteken naar de kant waar hij/zij mag inhalen en dan iets wijd gaan komt degene er goed langs en je verliest niet superveel tijd
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 9:57 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
PowerSpayk....
Als je vrouw net rijd mag je (op Berghem) vragen of zij met de mini's mag meerijden.
Dat mag over het algemeen wel, mits ze echt pas rijd en niet die kleintjes van de baan afrijd....
Als je het vraagt aan de vader van Carlo (de oudere man waar je ook afrekent), weet ik zeker dat hij jou vrouw niet laat stikken.
Het voordeel hiervan is dat ze dan lekker haar gang kan gaan, zonder dat ze direct van de baan geknalt wordt. Die kleintjes rijden over het algemeen ook wel snel, maar het zijn er veel minder en jou motor is een stuk sneller waardoor je niet echt in de weg rijd.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 10:01 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik weet zeker dat ze niet met de mini's mee mag rijden, spreek uit ervaring. Het is niet omdat hij het je niet gunt, maar als hij voor 1 persoon uitzonderingen gaat maken zal hij dat voor meerderen moeten doen, en das onbegonnen werk.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 10:10 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
David,
Ik heb het al met mijn eigen ogen gezien, vandaar deze tip.
Het was zelfs een volwassen man (die goed kon rijden) maar die achter/naast zijn zoontje mee reed.
Op vragen staat nooit een doodstraf, dus ik zou het doen.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 10:15 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Tja vragen kan altijd, bovenstaande is het antwoord dat ik kreeg toen ik het vroeg.
|
|
Omhoog |
|
 |