Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: webshop
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 3:07 pm 

Nu ik me laatst heb voorgestel weten jullie dat ik in Duitsland woon en dat daar de Kart onderdelen veel goedkoper zijn als in Nederland, weten jullie misschien ook :!:

Ik loop al langer met het idee om een webshop te beginnen met onderdelen en misschien ook Motoren tegen zeer scherpe prijzen, ik heb ook noch wat Firma's aan de hand die veel aluminium delen kunnen maken.

Maar nu de vraag aan jullie is er ook interesse naar een webshop voor goede en goedkope Kart onderdelen het kost veel Geld en tijd zo wat te starten.

Daarom hoor ik dat graag jullie mening !!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S Ik wil dat de Kartsport betaalbaar word, en niemand de nek omdraaien [-X

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 3:10 pm 

Powerspayk, de webshops schieten met paddestoelen uit de grond.
Iedereen wil een shop starten om zodoende wat bij te verdienen, maar helaas..daar mee red je het niet.

Je zult immers winst moeten maken. Op de onderdelen uit Duitsland (heb hier toevallig ook prijslijsten van een duitse leverancier liggen) moet nog btw berekent worden + dat het meeste spul merkloos is. En de duitse leverancier, waar jij wilt kopen, heeft vrijwel niets op voorraad (alhans heel weinig).

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 3:30 pm 

Citaat:
moet nog btw berekent worden

word er tog niet bij geteld als je kvk hept

maar igot heeft wel gelijk het is heel makelijk om 1 shop temaken maar het wintsgevend of draaiend tehoude is 1 ander ding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 3:34 pm 

@Fun racer,

Jawel, echter kan je het terugvragen.. dus stel:
Je hebt voor 1200 euro verkocht en voor 1200 ingekocht..dan hoef je niets af te dragen.
Stel je hebt voor 1200 verkocht en 500 ingekocht. Dan moet je de BTW van 700 euro betalen.
Stel je hebt voor 1200 ingekocht en 500 verkocht. Dan krijg je de btw van 700 terug.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 4:58 pm 

hoe kan je dan in godsnaam winst maken ????

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 5:10 pm 

Je krijgt dus in bovengenoemde voorbeelden 19% van 700 euro terug of moet je betalen. Er zijn veel dingen waar geen rekening mee word gehouden, bijv. met de kosten aan accountant (een goede boekhouding is belangrijk), voorraad, tijd, telefoon, webhosting, kvk, etc. etc.

Toen wij onze webwinkel opende wilde wij werken met de volgende formule:
Alles afnemen zodra het verkocht is. Echter ging dit helaas niet op...werken zonder voorraden gaat simpelweg niet! Het komt vaak voor dat sommige artikelen niet op voorraad zijn bij de leverancier, en daardoor het artikel niet kan leveren. Voordat de leverancier dit op voorraad heeft kan soms wel 2 maanden duren! Al met al: je zult een voorraad aan moeten leggen. Het is voor een ondernemer onmogelijk om alles op voorraad te leggen, maar een klant verwacht wel dat je veel op voorraad hebt.. en voorraden kosten geld. Houd er rekening mee dat een klant veel voor weinig wilt..

Wij hebben dus besloten om niet meer volgens bovenstaande formule te handelen, en dus een voorraad aan te leggen. Later zijn wij erachter gekomen dat wij dus beter een winkel kunnen starten, en dat is dus ook wat nu gaat gebeuren. Het pand staat..en is medio juni klaar. Je krijgt dan met nog veel meer kosten te maken, het is dan dus niet meer mogelijk om de belachelijk lage prijzen te realiseren.

Het klinkt allemaal heel leuk om een webshop te starten, maar denk goed na voor dat je er aan begint..het kan namelijk van korte duur zijn!

Neem gewoon fatsoenlijke marges zodat je op onvoorziene dingen bent voorbereid. 1. je maakt de markt niet kapot. 2. je voorkomt problemen.

Afgelopen week heb ik 2 andere online kartwinkels bezocht, en beide waren een slechte kopie van onze webwinkel. Algemene voorwaarden overgenomen, afbeeldingen regelrecht overgenomen (dus de door ons aangepaste afbeeldingen) en zelfs tekst overgenomen.

Klanten willen dat je tijd besteed aan ze, en met een lage marge is dit niet haalbaar! Nogmaals: denk na waar je aan begint, je stapt in het ondernemers wereldje en daar spelen meer dingen dan enkel snel geld verdienen, mensen die snel willen verdienen komen er vaak slecht vanaf.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 6:46 pm 

Jongens er klopt volgens mij geen bal van jullie calculatie! Begin maar beter geen shop. En als je er al een hebt, ga dan ook maar eens goed na hoe het met de BTW zit als je invoert binnen de EU. (kan interresant zijn )

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2007 7:27 pm 

@ Dick: Volgens mij is er niets mis mee! Leg jij het op jouw manier dan eens even uit.

Afbeelding

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 6:56 am 

Ik wil dan die shop van uit Duitsland of Luxemburg starten, ik betaal mijn omzetbelasting hier en goed is :wink: binnen 3 werkdagen leveren waar is het probleem?

Daar ik een mijn levenlang gek op de Kartsport ben, en vind dat de Kartsport extra duur gemaakt word dat het de voorloper is van F klasse en geen allemans sport mach worden.

Ik weet dat vele dat anders zien maar toch is het helaas zo, bekijk alleen de aluminium onderdelen eens kosten veel Geld en ik ben bij Firma's met wat spullen geweest en over de prijzen gepraat.

Sorry maar dan komen mij de tranen in de ogen, als ik dat zie er zitten tot bijna 600% winst op en we hebben materiaalanalyse gemaakt het is echt geen super materiaal wat daar gebruikt word de merken Wild-Kart of Gold - Kart je betaald er veel Geld voor en het is echt niets beters.

Ik weet zeker als zo iets goed op de bene zet loop dat, maar het is eerst maar een idee van me en ik heb tot nu toe noch te weinig tijd.

@igot als in Duitsland woont kun je veel meer en zeer goede prijzen krijgen ik heb prijzen daar ben ik met winst noch onder alle andere.

Maar vertel jij me eens waarom die sport zo duur moet zijn jij hebt al goeie prijzen dat weet ik, maar ik wou dat eens weten :?:

Het is jammer genoeg zo, dat de prijzen in de Kartsport veel hoger zijn als in andere motorsport neem Motorcross of Trial is goedkoper als Kartsport

Ik zal wel nu te horen krijgen dat ik maar moet stopen met deze sport :evil:

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 12:00 pm 

haha neej da zegge we niet

maar die prijzen worden inderdaad kunstmatig hoog gehoude omda er niet veel merken (concurentie) is

bij de motorcros zijn wel veel merken en dus als 1tje egt duur is gaan ze naar de rest bij karting kan dat niet

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 12:34 pm 

ik denk dat de meeste mensen bang zijn dat de concurentie te groot word tegen over hun shops,

als jij een plek weet die andere net niet weten en die dan juist heel goedkoop is heb jij er voordeel bij.

en dat ze daarom zo gaan reageren op iets wat iemand anders wil opstarten, omdat als mensen die shop ontdenken daar spullen gaan kopen omdat hij/zij goedkoper is.

ik wil hier niets mee uitdrijven van een ruzie ofso maar dat lijkt mij gewoon ofja zo komt het over ik kan zo een paar webshops opnoemen die bijv. duurder zijn dan die van igot.

en wie weet word powerspayk wel nog goedkoper dan igot!!

laat powerspayk zijn webshop beginnen hij ziet zelf wel hoe of wat gaat gebeuren en is oud en verstandig genoeg om te weten wanneer hij moet stoppen of niet !!

( is mijn mening )

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 12:45 pm 

Maar de prijzen zijn toch veel te hoog of niet, ik ga niemand de boterham klauwen maar ik wil dat het betaalbaar word en meer mensen kunnen Kart rijden.

Ik wil geen Motoren rep. of Frames verkopen dat doen al andere genoeg
nee een Webshop wat snel goed en goedkoop is zoeken de Mensen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 12:45 pm 

en daar geef ik je nou eens groot gelijk in Frank :D

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 1:09 pm 

Als ik een Webshop open met super prijzen dan hoop ik dat er veel andere shop's hun prijzen ook verandere en binnen een tijd is het Kartrijden een stuk goedkoper geworden :-k

En dat wil ik niets anders, ik heb zelf al voor gebruikte onderdelen veel Geld moeten betalen en dat vind ik een schande.

En iedereen die hart moed werken voor zijn Hobby verstaat mij, ik ben ieder zaterdag morgen overuren aan het maken om mijn Hobby te betalen
en als alles wat goedkoper word hebben we toch meer tijd om te rijden \:D/

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 13, 2007 7:02 pm 

ik zal een voorbeeld geven.een startmotortje van een max.
veel te duur,want een bijna dezelfde van een ®aprilla scooter kost 55 euro
nu werk ik bij een racetuner van raceauto's.dus kan mijn baas zelf rechtstreeks van de fabriek kopen.
na wat heen en weer gebel[ met Italie] blijkt dat het gewoon het zelfde ding is met wat andere opzet.maar voor de rotaxmax moeten ze die hoge
prijs handhaven : om dat dat beschermde onderdelen zijn.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 65 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende