Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jun 21, 2006 4:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Overigens vind ik het bij de Chrono helemaal geldklopperij worden.. je moet nu opeens met banden rijden met een stempeltje erin (of zoiets) en die zijn alleen te koop bij Kombikart.. hoezo geldklopperij!!

(bovenstaand stuk heb ik slechts gehoord van een aantal rijders dus ik weet niet of het volkomen waar is)

Ik vind trouwens Mojo's ook wel redelijk rijden!!

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 1:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ron88,

Als het zo is als jij schetst.... dan kan ik je verzekeren dat er een hoop Chrono
rijders overstappen naar de NAB.

Een bepaald merk/type band verplichten is OK, maar dat je deze vervolgens
alleen bij Kombikart kan kopen is pure monopoli en zakvullerij.
(ik hoop dus dat je het fout hebt)

thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 1:49 pm 

Geregistreerd: di feb 07, 2006 8:13 pm
Berichten: 364
ja ik was voor mijn zoontje ook verplicht banden te kopen in het park-ferme.
maar met die banden moet je dan ook alle 5 de wedstrijden rijden & trainingen mee doen. daarom stempelen ze die
anders zou je dus elke race nieuwe kunnen nemen.
bij de N.A.B kun je dus wel elke keer nieuwe banden nemen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 2:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Nee hoor Paulo27, dat is correct.

In de ProKart moet je ook met gemerkte Maxxis rijden, als reden geeft men op dat de extra kosten (ja die zitten er aan.. 10e of zo) naar ontwikkeling van de klasse gaan.

De situatie die xx colinxx schets is echter wel weer gunstig, omdat je dus idd verplicht 5 races met een set rijdt. Helaas kan dat in hogere klassen en zachtere banden niet.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 7:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
RJ...

Wat ik aangaf is dat ik het onlogisch vond dat je de banden verplicht bij een leverancier zou moeten kopen..... dat ze gemerkt worden en de 5 wedstrijden met dezelfde set, is OK .

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 7:17 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik geloof dat ze zo ook alle banden van de zelfde druk (gieting ) hebben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 8:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
Heren, ik denk dat het allemaal nog heel veel erger is.

Ik heb vernomen dat het bij Chrono Rotax Max verplicht was om met de Vega banden te rijden welke voorzien waren van het KK stempeltje. Alleen het juiste type, toen de Vega SL6, was niet voldoende. Je raad het al, deze met KK gemerkte Vega banden kwamen per definitie van importeur KombiKart, toevallig ook direct oif indirect de initiator van Chrono en eigenaar van de Kartbaan in Berghem en Veldhoven.

In een telefoongesprek met de voorzitter van de NAB, de heer Evert van de Hoek, weet ik dat enkele van de bandenimporteurs ongelofelijk veel invloed hebben op het bandenreglement van de NAB. Voor anderen wordt het min of meer onmogelijk gemaakt om banden in het reglement voorgeschreven te krijgen, ik heb het uiteraard ook geprobeerd.
De door de NAB voorzitter opgegeven reden is de volgende. Ik citeer "als wij als NAB geen Bridgstone of Vega voorschrijven (nu is daar ook MOJO, importeur KombiKart, bijgekomen) wordt het ons onmogelijk gemaakt om als NAB wedstrijden te organiseren op de kartbaan in Amsterdam (van de importeur van Bridgestone) en ook niet in Berghem en Veldhoven (van KombiKart). Er worden dan extreem hoge huren gevraagd voor de baan.

Dit lijkt wel verdraait veel op Kartelvorming / koppelverkoop ed.

Zolang het NAB bestuur zich op deze manier laat behandelen en niet de keuze maakt om dan maar geen wedstrijden te organiseren in Amsterdam, Berghem en Eindhoven, zullen de wedstrijdkarters en daarmee ook de heren karthandelaren mooi aan het handje van de importeurs moeten meelopen. Deze Importeurs houden dan hun ongelofelijke macht en omdat het geen vrije martk is en kunnen zelf de prijzen bepalen. De klant en de handel koopt ze toch wel.

Zakelijk slim, maar het kan de sportbeoefenaar wel veel extra geld kosten.

Dit is dus precies de reden dat ik met Kartband Online ben gestart. Ik vind het leuk om iets voor de kartsport beoefenaar te doen en het wat beter betaalbaar te maken. Ik wordt er echt niet rijk van maar ik heb er wel plezier in.

Ik ben er van overtuigd dat de wedstrijdrijders zelf wel iets aan het monopolie van de bandenimporteurs kunnen doen. Zij kunnen natuurlijk invloed uitoefenen op de NAB. Zij kopen immers heel veel van die banden om te racen en daar komt het gald vandaan. Als je op de geldstroom zit, dan heb je de macht.

Robert

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 8:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Zolang het NAB bestuur zich op deze manier laat behandelen en niet de keuze maakt om dan maar geen wedstrijden te organiseren in Amsterdam, Berghem en Eindhoven

Ik denk niet dat ze de keuze hebben wat dat betreft. Dit zijn voor de rijders zo'n beetje de meest interessante banen, dus een kampioenschap zonder deze 3 zal geen volle startvelden trekken.

Nu rijden ze bij de NAB ook vrij veel met Maxxis (Harm Schuurman als ik me niet vergis), geen idee of dat ook een keuze is van de baaneigenaren?

De enige reden waarom zo'n verplicht verkooppunt voor banden nuttig is, is als het aantal setjes banden gelimiteerd is, zodat je niet iedere race 10 nieuwe setjes hoeft te kopen, maar zo te zien is dit dus alleen bij de minis het geval.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 8:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
Maxxis banden komen inderdaad van Harm Schuurman. Evert van de Hoek vertelde me in dat zelfde telefoongesprek dat deze banden in het reglement worden opgenomen omdat Harm Schuurman bij de oprichting van de NAB had geholpen door ze 15.000 gulden te schenken.

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
Citaat:
Ik denk niet dat ze de keuze hebben wat dat betreft. Dit zijn voor de rijders zo'n beetje de meest interessante banen, dus een kampioenschap zonder deze 3 zal geen volle startvelden trekken.


Even door de zure appel heen bijten. Veranderen doet wel vaker een beetje pijn.

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 9:31 pm 

Geregistreerd: za apr 22, 2006 10:45 am
Berichten: 24
Woonplaats: Tessenderlo
Effe een vraagje aan robbert.
Ik ben niet zo op de hoogte van Heidenau. Maar zijn deze banden ook gehomologeerd door de CIK-FIA.
Johan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 9:35 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Hoe je het draait of keert, er is altijd wel iemand die invloed kan uitoefenen zo dat zijn winkel er wél beter van wordt.
Het ware misschien beter als er ofwel beslist werd om banden met een bepaalde zachtheid te gebruiken of als er iemand persé wilt sponsoren dat die dan zegt dat hij per seizoen een bepaald type band aan een promotieprijs beschikbaar stelt aan de federatie. De federatie kan die banden dan voorzien van een kenteken en mits een kleine winstmarge verkopen aan de ingeschreven racers. Maar wel aan zo'n prijszetting dat ze toch nog goedkoper zijn dan wanneer je ze via de gewone weg koopt. Misschien ook niet helemaal eerlijk maar zo worden ook de piloten er beter van en niet enkel de federatie of de verbonden dealer.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 10:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
Citaat:
Effe een vraagje aan robbert.
Ik ben niet zo op de hoogte van Heidenau. Maar zijn deze banden ook gehomologeerd door de CIK-FIA.
Johan


Nee. Maar dat is voor mijn doelgroep, de hobbymatige rijder ook helemaal niet nodig en voor nationale wedstrijden trouwens ook niet.

Maar als de "Kart Bond" dat zelf besluit dan natuurlijk wel.

Robert

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 10:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 8:40 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Uden
Citaat:
Hoe je het draait of keert, er is altijd wel iemand die invloed kan uitoefenen zo dat zijn winkel er wél beter van wordt.
Het ware misschien beter als er ofwel beslist werd om banden met een bepaalde zachtheid te gebruiken of als er iemand persé wilt sponsoren dat die dan zegt dat hij per seizoen een bepaald type band aan een promotieprijs beschikbaar stelt aan de federatie. De federatie kan die banden dan voorzien van een kenteken en mits een kleine winstmarge verkopen aan de ingeschreven racers. Maar wel aan zo'n prijszetting dat ze toch nog goedkoper zijn dan wanneer je ze via de gewone weg koopt. Misschien ook niet helemaal eerlijk maar zo worden ook de piloten er beter van en niet enkel de federatie of de verbonden dealer.


Het gaat natuurlijk niet alleen om de prijs, een andere keuze die een zeker zo grote invloed heeft op de kosten van het karten is natuurlijk de levensduur van de band. Een zachte band heeft een kortere levensduur dan een wat hardere band. Het voorschrijven van zachtere banden heeft een dubbel kostenverhogend effect. Meer banden nodig en ze zijn meestal nog duurder ook.

Als iedereen toch op dezelfde banden rijdt maakt het niet zoveel uit als er op iets hardere banden gereden zou worden met een veel langere levensduur. Dat bespaart voor de rijders echt heel veel geld. Er zijn rijders die een aantal sets nodig hebben voor een wedstrijd, incl. de training (bijv. ICC rijders). Als je dat zou kunnen beperken tot 1 set maakt dat een enorm verschil en wordt het karten plotseling heel veel goedkoper.

Robert

_________________
Kartband Online zegt niet alleen de kartsport goedkoper te maken maar doet het ook daadwerkelijk.

http://WWW.KARTBAND.NL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jun 22, 2006 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Heb deze discussie even in een eigen topic gezet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David