Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 06, 2018 12:05 pm 

Geregistreerd: do jul 26, 2018 6:30 pm
Berichten: 5
Hallo iedereen!! Ik ben Steef en ben 14 jaar jong!!
Ik zit al 2 seizoenen in deze geweldige sport, maar ik wil naar een volgende level.
Ik rij nu (nog) met de RK1 op Driebergen. Het wordt wat langzaam voor mij dus ik wil naar een nieuwe klasse overstappen. Nu komt het probleem. Er zijn zo mega veel soorten en maten karts in de “echte” race wereld dat ik niet meer weet waarvoor ik moet gaan. Ik ben ervaren en zwaar genoeg voor een Rotax senior. Dan zoek ik naar een mooi frame...... maar welke? Ook zie ik veel TM blokjes. Wat is hier anders aan dan een Rotax? En hoe weet ik nou of ik een mooie betrouwbare tweedehands kart koop, waar moet ik op letten??

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Groet Steef


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 7:29 am 

Geregistreerd: do aug 23, 2018 8:18 am
Berichten: 27
Ik zou naar een verdeler gaan die tweedehands verkoopt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2018 12:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Hoi Steef, welkom op het forum !

Ik zou zeggen lees de diverse topics van de mensen eens door die met dezelfde vragen als jij zaten in de afgelopen jaren.
De opmerking dat je het verschil nog niet goed weet tussen een RM en een TM (bijna altijd schakel) blok geeft aan dat je eerst je huiswerk beter moet maken naar mijn mening.

Waar je op moet letten ligt heel erg aan je budget, wedstrijd wilt gaan rijden etc etc.. Maar ik zou zeggen begin eens bij een winkel die je wat meer informatie kan verstrekken, dan krijg je ook meer een idee van de mogelijkheden.

Maar al een klein antwoord op je vraag, een Rotax max senior is een hele gebruikelijke keus, denk dat snel 60% van alle hobbyrijders een max rijdt en je kunt werkelijk overal hulp en onderdelen krijgen.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 4:13 pm 

Geregistreerd: do jul 26, 2018 6:30 pm
Berichten: 5
Bedenkt voor je reactie!! Ik ben gewoon hobbyrijder dus ik hoef niet het beste van het beste. Ik heb veel gelezen over de tm blokjes en dat zijn veel schakel karts idd. Maar een verre vriend van mij heeft random een tm automaat gekocht. Ik kan alleen geen voor en nadelen vinden van een rotax of tm.

Ik zat zelf ook al naar wen rotax senior te kijken. Maar naar wat voor frame moet ik kijken en waar moet ik op letten bij de foto’s?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 4:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
Ik kan alleen maar zeggen ga eens kijken bij de diverse shops en laat je goed informeren, ook op dit forum staat veel info zoals ik al eerder typte.
Veelt hangt af van je budget en je mogelijkheden, met 14 jaar zul je toch altijd iemand nodig hebben die de kart vervoert als absolute minimum.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 9:55 pm 

Geregistreerd: do jul 26, 2018 6:30 pm
Berichten: 5
Bedankt voor je tips!! Ik ga een middag uitzoeken om goede info te zoeken en veel op een rijtje zetten. Budget gaat tot ongeveer 2300. En vervoer gaat prima!

Heb je een goede winkel waarvan jij denkt dat dat een goede is??

Bedankt voor ieders hulp


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2018 9:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
In welke regio ? Maakt afstand niks uit is v/d Spoel en Schepers een goede start denk ik.

Komende vrijdag zijn we weer te vinden in Berghem, je bent ook van harte welkom om daar eens te komen kijken en een babbeltje te doen.

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 21, 2018 5:26 pm 

Geregistreerd: do jul 26, 2018 6:30 pm
Berichten: 5
Regio zuid Holland. Helaas kon ik er niet bij zijn maar ik zal eens kijken in berghem!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David