Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 5:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie ervaring met het verschil van oude banden tegen nieuwe banden.
Ben nu al een aantal dagen al me oude banden aan het op rijden (hebben een aantal jaren stil gelegen)
Gevolg is ervan hoe ik hem ook af stel , dat de banden partij herrie maken en het erg lang duurt voordat de voorkant "hapt"

Canvas is inmiddels ook wel te zien , op dit punt blijf ik hangen kwa tijden op de "34.33" (Driebergen,Honda390)
Andere dag , ander set oude banden ook tot canvas "34,4"

Nu was ik benieuwd of iemand een indicatie heeft kwa verschil in tijden met nieuw rubber.

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 8:13 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Dat is een wereld van verschil Frank en kan je heel wat tijd schelen.
Banden verharden ook waardoor ze meer gaan glijden dan nog grip leveren, zelfde als ze verbranden.
Dus nieuwe banden halen en als je een tijd niet gaat rijden huishoudfolie er om heen tegen het uitdrogen, verharden door uv licht.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 9:04 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Afhankelijk van de compound, kan een nieuwe band t.o.v. een band waar je het canvas al kan zien , al wel 4 seconde per rondje sneller zijn.
Oude banden t.o.v. verse banden kan ook zo maar een seconde ( of meer schelen )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 12:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
@Spacedeee & Gewoon Maarten

Bedankt voor jullie informatie
Het is zo dat op dit moment ik met de 390 gewoonweg geen Rk1`s bij kan houden
Was bezig een afstelling te maken en kijken hoeveel tijd ik daar in kan vinden (paar tienden)

Heb al een setje nieuwe banden liggen, maar het gaat te pijn doen als ik dan alsnog in de 33 blijf hangen.
Hoef niet de snelste te zijn maar om nou de langzaamste op de baan te zijn... doet beetje pijn ;)
Vandaar de vraag, nu heb ik beetje een indicatie op wat voor tijden ik terecht kom

Nogmaals dank voor de hulp!

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Laatst bijgewerkt door Frankje op ma mei 29, 2017 12:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 12:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Gezien je verleden, zal je zeker een van de snelsten zijn op de baan met nieuwe banden; ga daar maar vanuit !
Als je nog met de gebruikte banden van een paar jaar geleden rijdt, waarbij het canvas al te zien is, dan ga je met nieuwe banden zeker 2 seconden winnen op Driebergen denk ik. Dus geen paniek, komt helemaal in orde als je nieuw rubber monteert.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 2:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Bedankt Wilfred,
Ben nog niet helemaal zeker , maar rij dan ook sinds eind 2016 op oude banden
Dus weet onderrand niet beter dan dat ik 9 van de 10x het sloomst op de baan ben
Enigste moment dat ik sneller kan zijn is als het regent
Vraag me dan ook af of niewe/oude slicks in de regen ook uithaalt?
Een complete dag met alleen maar regen , plassen op ideale lijn lukte het alsnog om op oude slicks om rond de 39/40 seconden te rijden
Scheelde dat ik 4 weekenden achter elkaar het zelfde regenachtig weer had dus kon perfect ervoor een afstelling maken (begon met 44/45`ers)
Maar 5/6 seconden verschil in de gietende regen op oude banden t.o.v gister in de volle zon is voor me gevoel wel erg weinig

Vriend van me was er trouwens gister ook , heeft ook een tijdje in Kings gereden en op een kartbaan gewerkt
Die dacht dat me linker Achterband het niet ging halen tot einde van de dag dus dat is beetje een indicatie van de staat van banden waarmee ik rijd.
Wel grappig, moest aantal bochten letterlijk een tik op me rem geven omdat liften nog steeds teveel onderstuur gaf
Bandenspanning ben ik maar op 0,5 / 0,6 gaan rijden om nog beetje de herrie van de banden eruit te halen

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 2:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Haha, duidelijk tijd voor nieuw rubber dus !

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 3:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Dankzij jullie informatie durf ik het nu wel aan om ze eronder te zetten
Was gister wel een leuke uitdaging om ermee constant te rijden
Ik laat het wel weten wat uiteindelijk het verschil is

Nogmaals dank voor de info

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 4:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Je hebt echt geen idee wat het uitmaakt, maar op een baan van 33/34 sec is 5 seconden echt mega nl.
Wat Wilfred zegt denk zomaar 2 seconden je moet immers ook je rijstijl,aanpassen zonder grip.
Met me eigen kart zou ik niet eens meer rijden met dat vermogen daar voel je hem bijna iedere ronde wel minder worden.
Wel chapeau dat je in de regen rijd dat is aan mij niet besteed en doe ik me kartje liever niet aan.
Succes en laat het weten.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 4:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Tijdwinst is in zoveel dingen te halen. Ik win bijvoorbeeld (op beide velgen liggen nieuwe banden) al meer dan 1 seconde als ik met een ander type velg rijd. Dan is er ook nog het verschil in merk banden. Even vanuit praktijk: Mojo D3 is ongeveer voor mij 1 seconde (ruim) minder snel dan de Apex Medium by Vega waar ik nu in België mee rijd. Tussen nieuwe banden (zelfde type) zat bij mij vorig jaar tussen de 1,5 en 2 seconde met de Mojo's.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 4:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Na het lezen van jullie berichten ziet iengeval me volgend weekend er beter dan gedacht uit
Had namelijk zelf gehoopt op iets meer dan een halve seconde verschil , waardoor ik nog gigantisch veel te kort kom.
Opmerkelijk trouwens dat er in type velg/banden al zoveel verschil zit (had ik niet verwacht)

Watbetreft de rijstijl klopt inderdaad wel, nadat de vriend had opgemerkt van me achterband en het zichtbare canvas heb ik nog een stint van 50 rondes gedaan
Maar na aantal rondes constant te rijden moest ik weer anders gaan remmen/insturen/gewicht verplaatsen omdat ze iets minder grip hadden
Voelde aan alsof ik om de 10 rondes een andere "huurkart" aan het rijden was en om de zoveel tijd de ideale lijnen verwisselden :lol:

Rem werkte trouwens daarintegen perfect (nogmaals dank daarvoor @gewoon maarten )

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 6:13 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Net ff bij tom op alfano gespiekt,afgelopen donderdag op driebergen 33.08 met maxxis
Slh half weg,maar niet uitgedroogd,dus frank ander rubber goede gebruikte of nieuwe
En je bent een stuk sneller :D :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 8:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
@Jomito
Bedankt , is wel handig om een indicatie te hebben
stond zelf op Heidenau rkm linksvoor, rechtsvoor Hg2
Links & rechts achter Hg3 , allemaal meer dan 5 jaar oud en geen puntjes meer

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
#-o En dan vindt je het raar dat je weinig grip hebt en een onvoorspelbaar weggedrag... Haha

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm
Berichten: 1318
Woonplaats: Heemskerk
Uitgeharde oude banden proberen te reanimeren met een bandenspanning van 0,5/0,6 gaat hem ook niet worden denk ik :-s

_________________
Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David