Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 9:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 12, 2015 2:34 pm
Berichten: 138
Hoi iedereen,

Ben aan het uitkijken voor een nieuw paar kartschoenen.
Via het internet kan je wel leuke aanbiedingen vinden.

Daarom de vraag: heeft er iemand ervaring met de maten van alpinestars kartschoenen?
Vallen deze groter, hetzelfde of eerder kleiner dan jullie 'gebruikelijke' maat?

Alvast bedankt,
Grtn,
Flor

_________________
Work hard, play hard!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 12:08 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Tsja, zelf had ik vroeger alles van Sparco en net als met allerlei Italiaanse spulletjes werd al bij de kartzaak aangegeven werd viel alles minstens een maat kleiner.
Nu hebben we alleen ervaring met een aantal Alpine stars paren in kleine maten en daarbij lijkt dat een beetje hetzelfde. Het is duidelijk dat de kwaliteit waar we zeer tevreden over zijn de hogere prijs van de schoenen rechtvaardigt.
Hoe goed eea zal passen hangt voor een groot gedeelte af van de bouw en vooral breedte van je voet en hoe je zelf ervaart hoe ruim of strak je dagelijkse schoeisel zit en hoe je dat bij het karten wil hebben. Da s dan ook meteen het lastige bij internet aankopen, wil je goedkoper uit zijn dan bepaalt al gauw hoe doorsnee je bouw is en hoe kritisch je bent, het is heel persoonlijk en goed vergelijk is er niet. Kijk hoe flexibel de aanbieder met evt retourneren en verzendkosten daarvoor is. Is het je allemaal te lastig of wens je meer keuze en zekerheid, gun dan een naburige/bekende kartzaak met voorraad op de plank een paar euro extra voor de extra geboden service.
In het verleden heb ik zelf gemerkt dat een goed zittende kartschoen van het juiste type hét verschil maakt voor de feel en dat vertaalt zich letterlijk in veel betere tijden.
Iig succes met je aankoop!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 1:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Wat petrolhead is helemaal waar allemaal zeker een maat groter nemen mits ingelopen of gezeten..
Zo pas ik met moeite de allergrootste handschoenen van alpine (xxxl) en zijn mijn schoenen een maat groter dan normale confectie.
Succes

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 4:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Het is best dat je ze kan passen.
Zoals reeds aangegeven durven de maten klein uit te vallen. Hetzelfde had ik voor met de overalls, deze zijn blijkbaar gemaakt op maat van kleine Italiaantjes. Bij het ene merk waren de broekspijpen zo kort alsof ik een bermuda aanhad, bij het andere merk kwam alles mooi uit, en we spreken over dezelfde maat.

Qua schoenen heb ik een eenvoudig model, en dat voldoet prima als recreant:
http://speedwear.be/contents/nl/p1651_Alpinestars_Tech_1-K_Karting_schoen_Carbon_Black.html

Natuurlijk voldoet eenderwelke sportschoen (naar mijn mening).
Andere modellen kan je trouwens ook op hun site vinden (winkel is in Herentals):
http://speedwear.be

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2016 12:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Super content trouwens van die winkel speedwear! Goeie service en uitgebreid gamma!
Ik zou best ook een maatje groter nemen.. Mijn schoenen zijn toch nipt op de juiste maat. Maar beter is natuurlijk nog is passen. :)

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 7:21 am 

Geregistreerd: zo aug 26, 2007 7:49 am
Berichten: 29
Ik heb vorige week de Alpinestar schoenen eens gepast, Normaal heb ik maat 42 en nu was maat 42 te groot en zat 41 als gegoten.

_________________
CRG Road rebel + TM K9C spec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David