Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 12:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Hello,

Heeft iemand wel eens last gehad dat de rem blijft hangen.(aanlopen)
Als ik rem blijft hij heel even hangen, dit voel je nauwlijks met rijden maar op de pitkar voel je het duidelijk, denk ook dat het iets belemmert daar ik hem onderin na een bocht iets minder fel vind.
Met de hand de wiel ronddraaien dan ff remmen en je voelt hem aanlopen alleen de voorwielen.
Let op gaat alleen om de voorremmen en alleen rond de 25 graden of hoger.
Heb hem nog niet uit elkaar gehad wat ik dit weekend van plan was maar vroeg me af of iemand zoiets heeft gehad, oude olie misschien? Iemand zei teveel olie in het begin...
Vast bedankt daniel

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 6:44 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Hoi Daniel,
Als je nog een nastelbaar remsysteem hebt -daar had ik dit ooit ook bij- kan het zijn dat je een klein beetje terug moet stellen om voor de uitzetting bij hoge temperaturen iets meer ruimte te geven.
Teveel olie kan ie eigenlijk niet oppompen, hoogstens zou het niveau in het reservoir wat te hoog kunnen zijn maar das een kwestie van zelf even checken.
Met materiaal waar je dergelijk hoge snelheden mee haalt en remmen het belangrijkste stukje veiligheid zijn is het zaak dat je geregeld je remsysteem serviced, minimaal cupjes en olie. Bij voorkeur na een uur of 15 (CRG heeft ook iets in die trant op de VEN hrc staan) maar als je daar niet aan komt jaarlijks en uiterlijk om de 2 jaar. Als je zelf aangeeft dat de olie mogelijk te oud is is het zeer waarschijnlijk te lang geleden en zaak dat voor de komende keer rijden geheel weer a-ok te hebben, niet alleen voor jezelf maar ook voor de mede rijders.
Al met al geen moeilijk klusje als je maar secuur werkt en de juiste spullen voorhanden hebt. Je zal er verbaast van staan wat er voor vuil uit een remsysteem kan komen en hoeveel fijner het naderhand rijdt. Succes!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 12:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Bedankt Petrolhead,

Heb hem vorig jaar gekocht van iemand die er werkelijk waar kaas van had gegeten gezien de staat en hoe hij zijn onderhoud verricht.
De olie die er in zit was vers, heb er nu zo'n 10 uur mee gereden en remt nog steeds als een huis, resevoir stond wel erg hoog..
Het vreemde er van is dat boven de 25 graden dit gebeurt zonder een meter te hebben gereden..
Dit weekend zal ik jou tips eens uitproberen maar ik denk dat hij helemaal los gaat want dan kan ik ook de cups bekijken op slijtage.
Olie verversen hebben we laatst bij een maat gedaan en is idd een peace of cake
Thx daniel

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 2:38 pm 

Geregistreerd: za feb 02, 2013 8:38 am
Berichten: 253
Dit kan zijn omdat je mss onbewust je rem tijdens het rijden lichtjes indrukt ( heb ik ook gehad ). Een andere mogelijkheid is da je as los staat en dat deze in de bocht opschuift en de rem tegen de remblokken aanloopt. Of nog een optie is dat de rem niet genoeg gekoeld wordt, dit kan je verhelpen door een luchthapper te plaatsen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2015 2:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Hellaas goovearts was dat het maar want dan wist ik het.(rem licht aandrukken)
Tot 25 graden gebeurt er niets, daarna blijft hij iets aanlopen na het remmen en zakt de hendel tot 1mm terug, vandaar het aanlopen, door het rijden trilt hij weer terug tot de volgende rempunt.
Ik heb dan nog NIET gereden dus de olie kan niet warm zijn en op koudere dagen heb ik hier geen last van.
Bedankt en uiteraard loop ik ook jou tips door

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David