Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1786 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2016 1:47 am 

Geregistreerd: zo jun 20, 2010 4:08 pm
Berichten: 198
Wow mooie helm ninethree.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2016 12:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Thnks Wilfred en Ron zal ik ook doen, en hij zei zelf autowax om te poetsen.
@jws je pb is gek genoeg verwijderd......

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2016 11:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 7:27 pm
Berichten: 144
Design is klaar:
Afbeelding

Even wat uitleg erbij, britse vlag omdat ik half Engels ben, de roos is het ''wapen'' van Engeland, net als we in Nederland een leeuw hebben.
Verder rood wit blauw, van onze 3 kleur.

Nu maar wachten tot hij klaar is.. 8)

_________________
Never drive faster than your guardian angel can fly!
Facebook


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2016 3:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ziet er veelbelovend uit! Mooi design, niet te druk.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2016 5:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Mooie helm Daniel, echt heel netjes geworden.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 08, 2016 9:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Bedank Tim hij heeft idd ze best gedaan.
Wel foto's he jublo wanneer hij zo ver is.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do feb 18, 2016 11:57 pm 

Geregistreerd: zo dec 20, 2015 9:33 am
Berichten: 5
Woonplaats: Beigem
Hi Iedereen, ik weet nog niet goed hoe hier foto's op te posten, maar mijn helm staat op mijn facebook pagina

www.facebook.com/kayhelmetdesign

Ik bevind me in Grimbergen België

gr
Kevin


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2016 9:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
Citaat:
Hi Iedereen, ik weet nog niet goed hoe hier foto's op te posten, maar mijn helm staat op mijn facebook paginawww.facebook.com/kayhelmetdesignIk bevind me in Grimbergen BelgiëgrKevin


Kies de knop Img dan krijg je [img]......[/img] de puntjes haal je weg en daarop zet je de link van je foto's ( rechtermuisklik op foto properties en dan adres kopierren:)

Afbeelding

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 21, 2016 9:01 pm 

Geregistreerd: zo okt 16, 2011 10:43 pm
Berichten: 161
Woonplaats: Willebroek
bij deze al een preview van mijn helm
Afbeelding


ondertussen is hij bijna af, ben benieuwd naar jullie reacties

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 8:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Omdat ik van plan ben een nieuwe helm aan te schaffen, heb ik wat input nodig van jullie.
Er is de keuze tussen een duurdere type helm/autosporthelm Arai SK6 (+/- €400-500)of een goedkopere motorhelm (het merk LS2 als voorbeeld) vanaf +/- €100.
Waar zit het prijsverschil?

Veiligheid: Ze hebben allebei een keurmerk. Ik kan me inbeelden dat je met een motorhelm sneller de grond raakt dan met een autosporthelm (wanneer je met een wagen rijdt natuurlijk...). Dus ik zie niet direct in of het ene type helm echt veiliger is dan het andere.
Wel merk ik bij het testen dat een Arai zwaarder is en dat het vizier niet kan 'plooien' zoals bij een motorhelm.
Ik veronderstel dat het type schaal (fiberglas...) ook veel meespeelt in de prijs?

Comfort: Zeer duidelijk een verschil. Bij de goedkopere modellen is het windgeruis sterker aanwezig. Oordopjes kunnen dit eventueel oplossen. De pasvorm lijkt me redelijk hetzelfde.

Design: De Arai kan je personaliseren door deze te laten spuiten, daar waar je bij de goedkopere helm vastzit aan het design. Bij de goedkope helm kan je wel een officieel vizier aanschaffen vanaf €30.

Wat is jullie keuze?
Waarom hebben jullie wel/niet voor een bepaald type helm gekozen?

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 8:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ziet er goed uit SvenS, maar heeft de kart of jij zelf insuline nodig :)

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2016 12:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
KurtVdV schreef:
Omdat ik van plan ben een nieuwe helm aan te schaffen, heb ik wat input nodig van jullie.
Er is de keuze tussen een duurdere type helm/autosporthelm Arai SK6 (+/- €400-500)of een goedkopere motorhelm (het merk LS2 als voorbeeld) vanaf +/- €100.
Waar zit het prijsverschil?

Veiligheid: Ze hebben allebei een keurmerk. Ik kan me inbeelden dat je met een motorhelm sneller de grond raakt dan met een autosporthelm (wanneer je met een wagen rijdt natuurlijk...). Dus ik zie niet direct in of het ene type helm echt veiliger is dan het andere.
Wel merk ik bij het testen dat een Arai zwaarder is en dat het vizier niet kan 'plooien' zoals bij een motorhelm.
Ik veronderstel dat het type schaal (fiberglas...) ook veel meespeelt in de prijs?

Comfort: Zeer duidelijk een verschil. Bij de goedkopere modellen is het windgeruis sterker aanwezig. Oordopjes kunnen dit eventueel oplossen. De pasvorm lijkt me redelijk hetzelfde.

Design: De Arai kan je personaliseren door deze te laten spuiten, daar waar je bij de goedkopere helm vastzit aan het design. Bij de goedkope helm kan je wel een officieel vizier aanschaffen vanaf €30.

Wat is jullie keuze?
Waarom hebben jullie wel/niet voor een bepaald type helm gekozen?


Persoonlijk heb ik altijd voor Arai gekozen wegens het 'veilige' gevoel. Ik heb ook ooit de goedkopere gekeurde helm gehad en had daar zelf weinig gevoel van veiligheid bij. Het voelde allemaal ook wat goedkoper en minder degelijk aan. Arai is denk ik wel de beste keuze. Mijn laatste helm heb ik voor de Stilo gekozen wegens design, maar qua degelijkheid en dergelijke vind ik nog altijd een Arai de beste keuze.

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2016 12:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
Hey Kurt,

Grootste verschil in dit soort helmen is de opbouw om een impact op te kunnen vangen.
Daar je met autosport (karten) bijna altijd de grootste impact aan de voorkant hebt is deze ook versterkt aan de voorkant, bij motorhelmen aan de zijkant.
Ook en misschien wel het belangrijkste verschil zit hem in de D sluiting t.o vaak een snelsluiting welke in de autosport niet goedgekeurd is om een keuring te krijge b.v (ece brommer motor) SNELL Cmr oid voor wedstrijden.
http://www.knaf.nl/veiligheid-voertuig/helmen
Tevens zit er brandvertragende voering (Arai) in.
Ook het vizier is kleiner en dikker bij een autohelm, omdat je meer zicht nodig hebt bij motor rijden hebben deze vizieren een ruimer kijkoppervlak.
Voordeel is dat het wat rustiger aan de ogen voelt en meer focus on track hebt, dikkere vizieren ivm steenslag en veiligheid.
Pasvorm...die is belangrijk ieder hoofd is anders dus zitten ze ook verschillend, ik had de bell rs3 gepast maar vond deze aanzienlijk minder lekker zitten dan een maat kleinere van arai sk6.
Airbrushen is iets persoonlijks en kost een klap geld, ik heb dat er zelf voor over (zie boven) maar is nl niet nodig uiteraard kan je dit in stappen doen als je geen siliconen gebruikt want dat schijnt heel moeilijk er af te kunnen.
Vizieren zijn normaal 150€ ps maar op ebay (wel op wereldwijd zoeken zetten) haal je ze voor 80/90 inc verzenden.
Bij schepers was de sk6 in de aanbieding voor 450.
Succes bij deze moeilijke keuze. :lol:

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2016 7:16 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 17, 2014 11:23 am
Berichten: 473
Woonplaats: Tielt-Winge
Bedankt Ron en Spacedeee!

_________________
<< ThePhotoGrid | http://www.thephotogrid.be | https://www.facebook.com/thephotogrid | www.instagram.com/thephotogrid.be >>


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 7:27 pm
Berichten: 144
Maandag m'n helm opgehaald bij Olierook:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Never drive faster than your guardian angel can fly!
Facebook


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1786 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David