Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 6:57 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Goed dan hebben we geluk dat het Circuit blijven mach =P~


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 8:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Goed nieuws inderdaad.

Wat betreft de 'demper' kwestie.
Kun je lang over blijven discussiëren.
Feit blijft dat het circuit actief bezig moet zijn met het reduceren van geluid.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 12:54 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Basjuh ik ben met je eens, maar 190.- uitgeven voor iets wat niet werkt daar hou ik niet van!

Zeker als ik daar wil rijden moet ik zo een Demper erop hebben anders kan ik weer gaan is ook I.o maar ik doe de Natuur daar niets goeds mee [-X

We hebben laats 2 dezelfde Motoren laten lopen een keer met de Oude en een keer met de nieuwe Demper die nieuwe maakt meer lawaai als die oude dus men wordt verneukt met dit ding #-o

Heeft Genk ook zo een demper nodig?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 1:20 pm 

Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm
Berichten: 112
Woonplaats: EDEGEM BELGIE
In Genk is de ELTO demper inderdaad ook verplicht. Regelmatig loopt daar iemand rond met een geluidsmeter. Ik heb de demper ook tegen mijn wil gekocht en enkele maanden terug werd ik bij het binnenrijden aangesproken door de controleur :cry: . Het uitlaatpijpje stond naar boven gericht en er werd mij gezecht dat de volgende keer het naar onder gericht moest staan want ik zat juist op de limiet met geluidsemmisie. Ik was niet alleen toen dat werd gezegd. Iemand anders werd daar ook op gewezen.

Ondertussen heb ik het gevraagde uitgevoerd voor zover mogelijk EN is mijn bumper al serieus gesmolten. Met een crossblok was het al een probleem en nu met een ICC blok ook. ( in beide gevallen was het echt onmogelijk de demper ideaal te plaatsen :( )

_________________
MS26 + TM K9


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 1:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
RVS plaatje eronder maken, voor de bumper.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 2:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Basjuh ik ben met je eens, maar 190.- uitgeven voor iets wat niet werkt daar hou ik niet van!

Het is zeker in bepaalde mate erg omslagtig.
Maar dat is politiek en bestuurlijk Nederland sowieso zelf ook.
Als ze maar kunnen horen/lezen dat zowel CPB als ook de 'veroorzakers' van het probleem zelf actief bezig zijn met het reduceren van het geluid.
(dat de maatregel niet optimaal werk en er wellicht een economisch belang bij komt kijken staat los ervan dat het idee op papier 'werkt' )
"Iedereen die bij ons komt rijden is verplicht met een gekeurd uitlaatdemper die... "

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
erwinms schreef:
In Genk is de ELTO demper inderdaad ook verplicht. Regelmatig loopt daar iemand rond met een geluidsmeter. Ik heb de demper ook tegen mijn wil gekocht en enkele maanden terug werd ik bij het binnenrijden aangesproken door de controleur :cry: . Het uitlaatpijpje stond naar boven gericht en er werd mij gezecht dat de volgende keer het naar onder gericht moest staan want ik zat juist op de limiet met geluidsemmisie. Ik was niet alleen toen dat werd gezegd. Iemand anders werd daar ook op gewezen.

Ondertussen heb ik het gevraagde uitgevoerd voor zover mogelijk EN is mijn bumper al serieus gesmolten. Met een crossblok was het al een probleem en nu met een ICC blok ook. ( in beide gevallen was het echt onmogelijk de demper ideaal te plaatsen :( )

Heb nergens last van.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 6:50 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
zo is het basjuh ik ken die mensen van kombikart persoonlijk en die zijn er echt niet op uit om die paar kz rijders in nl een poot uit te draaien . hij is er wel opuit om zijn banen open te houden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 6:55 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Een eerlijke oplossing voor dit probleem is dat de rijders er zelf voor moeten zorgen dat het kart niet meer als 90dB. of wat het ook is heeft!
Dan kan je zelf beslissen of je een duure Demper of een betaalbare demper neemt, ook een goedkope demper met het pijpje naar onder gericht is rustig, bij die nieuwe Elto is het lange pijpje wat verandert is meer niet!

Het lijkt er echt op dat ze de hele Kartsport noch eens willen uitdunnen dat alleen mensen met een dikke portemonnee overblijven en dat is echt klote :oops:

Ik leef in Germany en Handel in Karts hoofdzakelijk die met een Crossblok, ik merk heel goed dat er veel interesse ist maar de mensen hebben geen zin veel uit te blijven geven om de hobby Betaalbaar te houden kopen ze een Kart met een Crossblok en zijn tevreden :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 9:45 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
powerspayk schreef:
Een eerlijke oplossing voor dit probleem is dat de rijders er zelf voor moeten zorgen dat het kart niet meer als 90dB. of wat het ook is heeft!
Dan kan je zelf beslissen of je een duure Demper of een betaalbare demper neemt, ook een goedkope demper met het pijpje naar onder gericht is rustig, bij die nieuwe Elto is het lange pijpje wat verandert is meer niet!

Het lijkt er echt op dat ze de hele Kartsport noch eens willen uitdunnen dat alleen mensen met een dikke portemonnee overblijven en dat is echt klote :oops:

Ik leef in Germany en Handel in Karts hoofdzakelijk die met een Crossblok, ik merk heel goed dat er veel interesse ist maar de mensen hebben geen zin veel uit te blijven geven om de hobby Betaalbaar te houden kopen ze een Kart met een Crossblok en zijn tevreden :wink:

Frank dan moeten ze bij elke kart apart gaan meten kost weer tijd en geld.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 10:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Een eerlijke oplossing voor dit probleem is dat de rijders er zelf voor moeten zorgen dat het kart niet meer als 90dB. of wat het ook is heeft!Dan kan je zelf beslissen of je een duure Demper of een betaalbare demper neemt, ook een goedkope demper met het pijpje naar onder gericht is rustig, bij die nieuwe Elto is het lange pijpje wat verandert is meer niet!Het lijkt er echt op dat ze de hele Kartsport noch eens willen uitdunnen dat alleen mensen met een dikke portemonnee overblijven en dat is echt klote Ik leef in Germany en Handel in Karts hoofdzakelijk die met een Crossblok, ik merk heel goed dat er veel interesse ist maar de mensen hebben geen zin veel uit te blijven geven om de hobby Betaalbaar te houden kopen ze een Kart met een Crossblok en zijn tevreden


Citaat:
Frank dan moeten ze bij elke kart apart gaan meten kost weer tijd en geld.

Daarnaast 'spreekt' die regel ook niet zo duidelijk op papier

Let op; in ben volkomen met je eens dat het een dure maatregel is die zeker de kosten alleen maar hoger maakt.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 10:55 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
En het is gewoon jammer dat we er niets aan kunnen doen, dus mond houden en die dure rommel kopen of een andere hobby zoeken :!:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2014 1:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 10, 2013 9:19 pm
Berichten: 104
Woonplaats: den Bosch
Hoezo omwonenden last van geluid ...... ik was afgelopen weekend nog op Ek autocross in Seelow daar klaagt niemand ik hoef verder niets te zeggen kijk maar naar foto's

en ik weet niet anders dat daar gecrost wordt.

alles heeft alleen met politiek en dus geld te maken.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2014 5:34 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Alles voor het milieu,tweetakt scooters zijn ook al milieu vervuilend,denk nog vaak aan mijn oude kreidler, met breitlerwand,en mijn oude 100cc kart,heb het blokje nog liggen op zolder,maar ja mijn zoon en ik blijven toch doorgaan met deze mooie sport,als je kijkt uitgeest dicht,Amsterdam dicht,niks is meer als vroeger moet allemaal geld opbrengen,regeltje zus regeltje zo,maar vliegtuigen en chemische fabrieken doen ze niet moelijk over heel de botlek is een grote bom,maar ja dat brengt weer geld op,maar wij blijven gewoon karten,het is gewoon een verslafend virus,Mvg Joop :lol: :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2014 6:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
En geluid is ook onzin, heb je die scooters en brommers al eens gehoord op De landsard !

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David