Iedereen bedankt voor de reacties, daar kun je tenminste iets mee.
Samenvattend komt het er gewoon op neer om een recenter chassis te kopen, al is het maar voor de beschikbaarheid van de verschillende onderdelen. Goed argument, immers je wilt kunnen rijden en niet weken moeten wachten of zoeken naar onderdelen.
Stalling en vervoer is geen probleem, sleutelen lukt ook wel (m.u.v. motor zelf), circuits in elk geval zijn Vledderveen en Emmen goed te doen (lees regelmatig), maar zal ook zeker op andere banen willen rijden. Budget heeft iedereen, alleen de hoogte verschilt van persoon tot persoon...
Ik zie aardige bedragen voorbij komen, maar hoop dat ik het een beetje binnen de perken kan houden. Binnen het budget vind ik het heel belangrijk om het gevoel te hebben dat de prijs-kwaliteitsverhouding klopt. Niemand wil te veel betalen, maar ik denk dat het tegenwoordig met internet goed te doen is om een gevoel bij de prijzen te krijgen. Daardoor weet je snel genoeg of een prijs fair is. En ja, wat betreft slijtage onderdelen, als het geld op is moet je even een maandje wachten. Maar goed, dan heb je altijd nog de wintermaanden om het budget weer aan te vullen, toch?!?
Ik moet natuurlijk maar zien hoe het allemaal gaat, maar misschien kan ik bij Nick de boel zo afstellen dat hij net iets onder max toeren blijft (hij zal ook niet gelijk de volle prestaties tot zijn beschikking moeten hebben, maar gewoon langzaam iedere keer een stukje harder laten gaan met zijn 9 jaar). Kan me voorstellen dat de laatste 10% van de prestaties ook de grootste slijtage tot gevolg hebben. Als ik er nou voor kan zorgen dat hij daar onder blijft, dan kan hij misschien iets meer draaiuren uit zijn motortje halen. En als ik dat bij hem doe, moet ik het natuurlijk ook bij mezelf doen.
Maar goed, eerst maar eens kijken of we het beiden leuk genoeg vinden en de juiste karts kunnen vinden. Heb in elk geval al weer twee interessante opties dankzij deze site. Hopelijk dit weekend meer duidelijkheid.
John