Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: zo mei 06, 2007 10:13 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Je hebt tot nogtoe niet veel mazzel bij het karten Ziggy 
|
|
Omhoog |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 9:15 am |
|
|
JA doffe elende, er kan natuurlijk altijd wat gebeuren. Maar jij krijgt toch wel de pech prijs. Toch heb ik nog even een vraagje! Wat voor kart was het? Normaal zit er toch een extra kabeltje van de pedaal naar de rempomp?
|
|
Omhoog |
|
 |
ziggy
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 10:02 am |
|
Geregistreerd: di okt 31, 2006 12:07 am Berichten: 45 Woonplaats: R'dam
|
MSKart uit 2001.
Dacht ik ook van dat kabeltje. En zeker als je koopt via de officiele handel.
Maar het schijnt (vlgs reactie verkoper) alleen nodig te zijn bij officiele wedstrijdkarts; Recreanten mogen zichzelf blijkbaar vrijblijvend te pletter rijden: neen ik ben eigenlijk behoorlijk KWAAD! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 10:34 am |
|
|
Heeft hij wel gelijk in. Maar remde hij ineens niet meer? Of ging het beetje bij beetje? ( heb je toevallig een VM moter? )
|
|
Omhoog |
|
 |
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 11:31 am |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
Standaard zitten deze kabeltjes er niet aan, deze moet je er zelf aanzetten. Bij wedstrijden is het verplicht (wordt op gecontroleerd)
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
ziggy
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 3:33 pm |
|
|
Als je (als amateur) naar de expert gaat en hem betaalt om de bij hem aangeschafte kart volgens de norm op de baan te zetten, mag je verwachten dat dit wordt geregeld (of minstens wordt opgemerkt).
Ga toch ook niet parachutespringen bij een club, om achteraf van de instructeur te horen te krijgen dat ik te pletter ben gevallen omdat een reservepara niet nodig is buiten wedstrijden!
|
|
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 4:49 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Heb je gelijk in Ziggy!
Ik ben zelf tijdens de wintercup races op uitgeest afgelopen Maart in de sloot gereden op het drooge omdat mijn remdruk ineens weg was.
Ik had al mijn hele stint in de gaten dat de remdruk nihiel was en op het moment dat ik de pits in wilde gaan had ik totaal geen remdruk meer.
Ik merkte dit en gooide de kart nog achterwaars de sloot in.
Die race was dus over 
_________________  Jungleboy no more 
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 4:56 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ja dat zag ik toen kwam ik net het rechte stuk op rijden en het zag er best grappig uit ik zag ineens allemaal mensen vanuit de pits naar je toe rennen en de ronde daarna stond er ineen een voledig zwart iemand is best wel klote lijkt me want je valt daar nog best een end naar beneden
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 5:04 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
@ Jungleboy,
toen op het oude circuit van genk had ik hier ook last van, ik kon de bocht naar de pitstraat nog net halen, toen ik naar binnen reed en toen ik binnewas vloog ik tot mijn voorbanden over de ketting heen,
het is echt klote als je geen rem hebt 
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 5:15 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Even voor de duidelijkheid, als je remdruk wegvalt heb je ook niks aan zo'n kabeltje he, die is er alleen voor het geval dat de stang tussen rempomp en pedaal breekt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 5:18 pm |
|
|
dat wist ik david 
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 5:19 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
@ david,
De remmen waren al het probleem van dat weekend, hij remde subliem maar de druk werd elke keer minder. We moesten de remmen keer op keer ontluchten. Het leek erop dat er valse lucht in de leiding zat. Maargoed.
Ik rij nu in een goede kart en die problemen zijn nu geschied
De sloot was iig een nare ervaring om erin te zitten 
_________________  Jungleboy no more 
Laatst bijgewerkt door Vincent op ma mei 07, 2007 5:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 5:20 pm |
|
|
voor mij ook jungleboy
geen problemen meer mee nu 
Omhoog |
|
 |
ziggy
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 5:34 pm |
|
|
David, In mijn geval was inderdaad de stang losgeschoten, dus geen langzaam verminderde druk door cupjes of zo, maar een ondeugdelijke borging van de remstang:
Dan kan je met zo'n kabeltje in ieder geval voorkomen dat je gelanceerd wordt, zoals in mijn geval.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: ma mei 07, 2007 5:36 pm |
|
|
dat klopt ziggy,
spijtig genoeg heeft dit jou moeten overkomen.
en heeft die dealer niet goed je kart in orde gemaakt wat dus wel de bedoelling was ??
Omhoog |
|
 |