Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: do aug 09, 2007 7:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Jeffrey1991,
Ben het helemaal met je eens; denk ook dat de meeste karters hier gewoon fun willen hebben op en naast de baan.
Bottom line: Respect voor het materiaal van anderen is van groot belang voor de onderlinge sfeer en het plezier dat je aan je hobby beleeft.
Helaas ben ik zelf ook wel de dupe geweest van een niet oplettende (jonge) karter en kon ik mijn achteras vervangen !
Mensen die racen begrijpen niet altijd dat wanneer je met andere (al dan niet recreatieve) rijders op de baan bent, je dus ook rekening met elkaar zult moeten houden; een kartbaan is tijdens niet-wedstrijddagen een openbare gelegenheid. Gelukkig houden ook de meeste wedstrijdrijders hier rekening mee, maar er zijn er zeker bij die alleen maar denken dat iedereen aan de kant moet; koste wat het kost ( letterlijk, want papa en/of sponsor betaald hun schade toch wel...).
En soms zie je al aan het rijgedrag van bepaalde rijders hoe de vork in de steel zit en kun je zelf de verstandigste zijn en laat je ze gewoon voorbij cq ben je erg voorzichtig als je hen inhaalt!
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: do aug 09, 2007 11:43 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
ik vind dat je van andermans spullen moet afblijven en ze al zeker niwt moetwillig moet slopen
een kart is net te duur om ff te TE SLOPEN
maar ja als je 15 bent weet je natuurlijk ook nog niet wat het leven kost. En hoe hard je er voor moet werken
maarr dat komt nog wel als ze het zelf moeten betalen
DOE GEWOON EN DENK AAN JE MEDE KARTERS
|
|
Omhoog |
|
 |
Ross1961
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 1:18 am |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm Berichten: 269 Woonplaats: Nieuwegein
|
Ja, ja, Tikjes uitdelen, bumperen, pushen, allemaal prachtige termen voor iets dat hele grote gevolgen kan hebben.
Achteraf je excusses aanbieden aan iemand die in de kreukels ligt is wellicht heel hoffelijk, maar als diegene door niet te pushen of te bumperen die ander ongeschonden had kunnen laten ligt daar wellicht toch de oplossing voor dit "probleem".
Mij moeten ze in ieder geval met rust laten. Ik probeer zoveel mogelijk met andere rekening te houden en moet eerlijk zeggen nog zeer weinig slechte ervaringen te hebben. Echter, als iemand mij moedwillig van de baan gaat duwen kan ik hem verzekeren dat hij dan wellicht op de baan sneller mag zijn, maar hij dan beter ervoor kan zorgen dat hij buiten de baan sneller is.
Grootspraak van sommige forumleden (zij delen zelf wat corrigerende tikjes uit) klint misschien heel stoer maar komt toch eigenlijk wel heel kinderlijk over. Zeker als ze ook nog menen te kunnen inschatten hoe de ontvanger van het corrigerende tikje dan maar hierop moet reageren.
Je weet namelijk nooit hoe iemand gaat reageren. Dan maar een wat minder rondje. Het grappige is dat sommige coureurs die soms dagelijks hun snelste rondentijden weer met een paar hondersten schijnen te verbeteren (ander topic) dit nooit doen als ik ze een keer tegenkom.
Mijn credo is: lekker elkaar met rust laten. Als je er langs wil dan doe je dat op een professionele manier maar vooral met respect voor diegene die voor je zit. Lukt het je niet met goede stuurmanskunst dan ben je waarschijnlijk toch niet zo goed als je zelf denkt. En wil je dan toch wat tikjes uitdelen....gewoon lekker wedstrijden gaan rijden zodat je met gelijke munt wordt terugbetaald.
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 1:33 am |
|
|
zeer mooi gesproken ross.
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 6:11 am |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
bas ik moet het meeste ook zelf betalen, alleen de chassis en motoren niet 
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 7:23 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
bobby
oh je bedoeld eigenlijk alleen de dure spullen niet.
iemand met een normaal iinkomen heeft schat ik 1500 euro in de maand.
als je daar de vaste lasten aftelt [+-1000] euro]
heb jij denk ik op school wel geleerd hoe lang iemand moet sparen om dat aan te schaffen wat jij krijgt.
en dat verziek jij dan even met een tikje.
een TIKJE OP JE BROEK MOET JE HEBBEN.
vroeger noemde ze dat een verwent nest........
eerst denken en dan schreuwen bobby...
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 7:35 am |
|
|
ik ben teminste eerlijk dat ik wel vaker een tikje uit deel  ik durf het hier teminste te zeggen, maar daar gaat het nu even niet om.
natuurlijk moet je er lang voor sparen maar wat jij zegt klopt ook niet, alleen de dure dingen hoef ik niet te betalen ??
wat dacht je van een achteras ?? 250 euro ??? motorsteun ?? 109 euro ???
is dat niet duur ???
en buiten dit,
als je goed gelezen had met een tikje, bedoel ik hier dus mee niets kapot rijden bij iemand anders
alleen even een licht duwtje
verder heb ik geen zin meer om met iemand hier een domme discussie over het duwen te gaan volgen dus begin er niet meer over
alsof jullie hier van het forum nooit iemand geduwd hebben ??
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 8:46 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
ikke bob... Nog nooit iemand kijk maar naar mijn voorkant helemaal schoon
En die prijzen valleen opzich vergeleken van jou kart + blok kost mee hoor.
En je zei op het begin dan duw ik hem ervan af en geen tikje..
En een tikje daar kan je iemand mee kapot douwen als die gene ergens verkeerd terecht komt en nergens meer heen kan en tegen iets aanknalt.
Bij races kan je douwen dan is het voor iets maar voor het recratief is het voor de lol en kan je toch gewoon wachten tot je er echt langs kan? ( licht eraan wat voorn persoon het is )
ben je nou echt aan het racen met die gene, en die doet het bij jou kan je het ook terug doen als je het zo graag doet.
Dan race je met die gene maar mensen die er niks mee te maken hebben en hem toch in sturen voor jou in de bocht... Dan hoeft het toch niet ???
jef
edit: alles is normaal bedoeld niet voor kretiek 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 8:52 am |
|
|
ik duw alleen mensen die mij gaan liggen duwen of mij gaan blokken als ik wil inhalen
zoals ik al vaker mee gemaakt heb met inhalen,
nu geef ik geen reacties meer hier in dit topic.
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 10:12 am |
|
|
je moet normaal doen.
als je er niet langs kunt komen ben je niet goed genoeg.
en dat je er nooit langs kunt is een grote leugen.
dus hou je wat rustig en ga ff van je gas of zo.
maar tik mensen niet an.
daar komt ergernis en ellende van.
ook ik heb nog niemand aangetikt.
en zo hoord het ook al recreant zijnde.
maar er zijn altijd mensen met een plank voor de kop
waar voor het niet snel genoeg kan.
|
 |
pulles
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 10:44 am |
|
|
uhm david of paulo misschien is het leuker voor dit forum als je dit topic sluit.ook leuker voor de mensen die dit lezen.
alvast bedankt!
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 10:57 am |
|
|
Citaat: je moet normaal doen. als je er niet langs kunt komen ben je niet goed genoeg. en dat je er nooit langs kunt is een grote leugen. dus hou je wat rustig en ga ff van je gas of zo. maar tik mensen niet an. daar komt ergernis en ellende van. ook ik heb nog niemand aangetikt. en zo hoord het ook al recreant zijnde. maar er zijn altijd mensen met een plank voor de kop waar voor het niet snel genoeg kan.
dat komt omdat jij altijd word ingehaald.
Pulles:
dat vind ik ook.
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 11:11 am |
|
|
en hoe wil jij dat nu weten?
je hebt mij nog niet eens zien karten.
dus kun je daar ook niet over oordelen.
ik geef anderen ook de gelegenheid tot karten.
watik niet van iedereen kan zeggen.
en ik tik niemand of duw niemand van de baan.
asso gedrag is dat.
maar jij hebt altijd je oordeel klaar over anderen.
kijk eens in de spiegel en laat anderen in hun waarde.
het topic sluiten is aan david of paulo.
|
 |
-Shifter-
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 11:11 am |
|
Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm Berichten: 221 Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
|
Ik zal ook maar even mijn mening geven,
ik vind als je achter iemand zit en je bent iets sneller als hem dat je gwoon het goede moment moet afwachten om in te halen en niet gaan duwen want daar krijg je grote problemen van en je hebt zelfs kans dat je eigen kart ook schade krijgt. en als je echt sneller bent kom je er wel langs  en van de andere kant is het ook wel leuk om eens zo kort achter iemand te zitten..en oefene om in te halen voor als je in de toekomst wedstrijden gaat rijden ofzo.
_________________ Lifegoesonnn.hyves.nl 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobster
|
Geplaatst: vr aug 10, 2007 11:12 am |
|
|
ik kijk elke morgen in de spiegel,
en de meeste mensen voelen zich toch erop aangesproken kan ik niets aan doen.
Omhoog |
|
 |