Auteur |
Bericht |
Bobster
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 3:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am Berichten: 1526 Woonplaats: South-Garda
|
het laten zien aan iemand:D
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 3:30 pm |
|
|
Met banden is dat zien niet zo zinvol
Nee je neemt kontact op de Fabrikant en ik regel met hem op 3 - 4 banen test dagen waar de mensen het product kunnen testen.
En zo heb je 2 vliegen in een klap
Zeker krijg ik nu te horen dat doen die niet, maar dat is fout die zijn blij als iemand dat overneemt wand dat is goedekoper als een promotor team
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 4:01 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
powerspayk schreef: Nu een andere vraag als iemand iets niet kent,hoe zouden jullie de mensen kunnen overtuigen dat het toch een goed product is 
Dat is een kwestie van handels instinct, verkooptechniek, je hebt het of je hebt het niet.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 4:39 pm |
|
|
Citaat: toen de douglas velgen uitkwamen wist niemand of ze goed waren ?
als men uitprobeert kom je ergens achter, dus geef het spul van powerspayk ook zijn kans om ontdekt te worden Wink Je vergelijkt hier in dit geval appels met peren, aan velgen kan heel weinig mis zijn. Banden hebben een grote invloed op de prestatie, zonder goede banden rijd je geen snelle rondetijden of is de wegligging niet optimaal. Maw klanten betalen liever iets meer zodat ze zeker weten dat het goed is. Wat in de praktijk ook veel gebeurt is dat klanten kijken naar andere karters, en hetgene wat het meeste gebruikt word kopen. Het is heel moeilijk om met een nieuw product in de markt te stappen, het kost veel geld om een product in de markt te zetten. Citaat: Nu een andere vraag als iemand iets niet kent,hoe zouden jullie de mensen kunnen overtuigen dat het toch een goed product is
Dat is een naam die je op dient te bouwen bij de klant,
Als jij een goede naam hebt opgebouwd vertrouwd de klant je veel eerder dan als ze je niet kennen.
Ik vergelijk het in dit geval even met de parfumhandel (handel waar ik ook in heb gezeten, echte parfum). Er komen nieuwe parfums: iedereen wil ze ruiken, maar ze kopen het niet!
Maw iedereen wil het testen etc. etc. maar een kleine percentage gaat daadwerkelijk over tot kopen.
|
|
Omhoog |
|
 |
willie
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 6:57 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
Citaat: ben ik noch de goedkoopste en de Kartrijders kunnen onder de 100.- nieuwe setje zachte banden rijden
Dat is handel wat de echte Nederlande zoekt
precies zo denk ik dus ook
als je nog testers zoekt ik hou me aanbevolen ik test nu een setje conti`s voor 100 euro
als het de hg3 benaderd ben ik als hobbykarter tevreden en bespaar 60 euro per keer
@igot
jou ervaring dat de mensen iets niet kopen wat ze niet kennen zal best kloppen
maar er zullen toch een paar mensen moeten zijn die het proberen ik ben ook zo iemand die best wat wil testen tegen een redelijke prijs
Als het positief is kun je dat op een forum best kenbaar maken en een test onder de leden houden
Ik weet van een kennis in de karthandel die zit te springen om banden te verkopen rond de 100 euro die de hg3 benaderen
maar alle bekende merken geven geen respons (kortom we worden met z`n allen genaaid) WNT DE PRODUKTIEKOSTEN ZIJN ECHT NIET MEER DAN 10 EURO PER BAND
Maar goed het is een gegeven en we zullen gewoon op zoek moeten met z`n allen naar een setje banden die wel rond de 100 euro te koop zijn en dan gaan testen.
dus IGOT en POWERSPAYK kom maar op met de bandjes tegen een scherpe prijs wil ik het wel testen voor jullie
(EN MET MIJ VAST WEL ANDERE HOBBYKARTERS)
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 7:35 pm |
|
|
@Willie, als het toch voor de hobby is.. kan ik voor 100 euro wel banden leveren. Junior banden Bridgestone YHB. Het maakt dan toch niet zoveel uit.
Het liefst verkoop ik ook alles zo goedkoop mogelijk (uiteraard met nogsteeds een gezonde marge), maar alles word onder druk gezet.
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 8:16 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
igot schreef: @Willie, als het toch voor de hobby is.. kan ik voor 100 euro wel banden leveren. Junior banden Bridgestone YHB. Het maakt dan toch niet zoveel uit.
@Igot: lol (u know what i mean).
@Willie: Neem maar van mij aan dat die Conti's niet in de buurt komen van Maxxis, Bridgestone's of Vega's. Dunlop is ook een evt optie.
Duro, (troep) Heidenau ( Misschien een redelijke vervanger voor de hobbyist, maar ondanks alle mooie berichten ook geen partij voor de bovenstaande banden, er zijn ook hobbyisten die ook snoei hard gaan en veel van de banden vergen al is het niet in wedstrijd verband.
Voorbeeldje: setje Duro (+/_ 100 euro) geen/ weinig grip, hoge slijtage.
setje Bridgestone YJB (+/_ 165 euro) veel grip, middelmatige slijtage.
Met een 'duur' setje doe je veel langer als met bijvoorbeeld het bovengenoemde setje, conclusie goedkoop is soms duurkoop.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
willie
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 8:17 pm |
|
Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm Berichten: 471 Woonplaats: Emmercompascuum DR
|
@IGOT
je snapt natuurlijk wel dat ik er wel grote mensen banden onder een icc moeten he
en ik neem de karthandel niks kwalijk hoor maar goed het is nu eenmaal een gegeven dat de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden
mischien toch maar een mailtje naar NELI SMIT
kunnen we niet een mailaktie starten
om de grote merken onder druk te zetten???
dat er prijsafspraken zijn is zo klaar als een klontje aangezien de prijzen overal het zelfde zijn zie ook onderstaande internetadres
http://www.nmanet.nl/nederlands/home/index.asp
|
|
Omhoog |
|
 |
willie
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 8:24 pm |
|
|
Wat doet de NMa voor u?
Prijsafspraken kunnen prijzen opdrijven en dat is niet in het voordeel van de consument.
Concurrentie (ofwel mededinging) bevordert dus de dynamiek van de economie. Gedrag dat de werking van de vrije markt belemmert, verstoort deze dynamiek. De Mededingingswet geeft een impuls aan het bedrijfsleven doordat onderlinge concurrentie wordt aangescherpt. Sinds 1 januari 1998 zijn tal van concurrentiebeperkende gedragingen verboden en worden concentraties boven bepaalde omzetdrempels getoetst op hun concurrentiebeperkende effecten. Zo wordt voorkomen dat u als consument aan het kortste eind trekt.
Mededinging
De NMa bevordert de concurrentie in Nederland ten eerste door kartelafspraken op te sporen en te bestrijden, zoals afspraken over de prijs van een product of een verdeling van klanten. Ten tweede bestrijdt de NMa misbruik van een economische machtspositie. Kartelafspraken en misbruik van een economische machtspositie leiden vaak tot hogere prijzen of beperkte keuzevrijheid voor de consument.
ach ja droom maar lekker verder Willie 
|
|
Omhoog |
|
 |
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: di mei 15, 2007 9:51 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
Heren,
Jullie hebben het allemaal over de hoge prijzen van het karten. Let alleen wel dat er meer is dan alleen het verkopen van artikelen. Bij een kartwinkel moet ook de stroom betaald worden, de voorraden en men moet er ook van kunnen leven. Advies prijzen komen van de fabrikanten omdat ook zij hoge ontwikkelingskosten en logistieke kosten hebben. Importeren vanuit het buitenland kost ook veel geld, ook iets waar je aan moet denken.
Karten is nu eenmaal een dure hobby, waar het kan proberen ook de kartwinkels de prijzen te drukken (bijvoorbeeld de goede 2e hands artikelen) Maar een goedkope sport zal het nooit worden.
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo mei 16, 2007 7:23 am |
|
|
Vanaf het intrenet er is, moeten toch veel kleine zaken eronder leiden is zo met een webshop heb bijna geen onkosten en daarom kun je de prijzen laag houden.
Het is jammer genoeg zo dat de prijzen in de Kartsport hoog gehouden worden, en ook de gebruikte onderdelen niet echt goedkoop zijn laatst moest ik een carburateur hebben gebruikt 35.- nieuw 50.- is toch een groot verschil
Goedkoop of betaalbaar is een verschil, ik heb nooit over goedkoop geschreven maar over betaalbaar en als je over ontwikkelingskosten en logistieke kosten valt echt reuze mee.
Merk als Freeline die over de hele wereld levert die zouden de prijzen 30% verlagen en dan verdienen ze noch Bergen van geld.
Maar wie koopt in een webshop dat is de hobby rijder en de kleine wetstrijdrijder zonder sponsoren die iedere € moet omdraaien om te kunnen wetstrijd rijden.
En de rest gaat naar een handelaar, en die zullen me nu haten hoe de pest maar daar kan ik ook niet aan doen noch heb ik geen webshop en konkurrentie is gezond 
|
|
Omhoog |
|
 |
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: wo mei 16, 2007 11:43 am |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
Ik ben het niet met je eens dat ontwikkelingskosten en logistieke kosten laag zijn. Ik zie zelf die prijzen, en die zijn een stuk hoger dan menigeen denkt.
Het mag logisch zijn dat een nieuwe carburateur duurder is dan een gebruikte. Vergelijk het eens met een nieuwe auto, zodra je de garagepoort uitrijdt is hij al 5000 euro minder waard. Een merk zoals Freeline heeft ook geen torenhoge marges op zijn producten zitten. Het is allemaal hele hoge kwaliteit, en aan hoge kwaliteit zit nu eenmaal een prijskaartje.
groet Jeroen
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo mei 16, 2007 1:18 pm |
|
|
Ik weet dat de Handellaren het niet met me eens zijn is ook normaal.
Ben de Paauw heeft een set in de aanbieding voor 59,95 op een van mijn kart's heb ik dat set monteert meen je nu echt dat de kwalietijd van Freeline beter is zeker niet maar de prijs is 3x zo hoog.
Het is niet veel anders als in de Textiel wereldje daar betaald ook het meest voor het merk!
Veel denken als er een merk erop staat is het goed, dus echt niet veel grote Firma's laten in Landen produseren waar de kosten laag zijn maar dat gaat ook zeer vaak ten kosten van de kwalietijd.
Ik heb iedere dag met dit probleem te doen vanaf de firma waar ik werk in Polen laat produseren is de kwalietijd 40% naar onder gegaan en de omzet schiet in de hoogte
En dat is met die Kartspullen niet veel anders en zegt a.u.b niet dat het niet klopt,
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: wo mei 16, 2007 2:00 pm |
|
|
Je gaat die set van de Paauw toch niet vergelijken met Freeline (lees topproduct, research passend, degelijk).
Zoals Jeroen en Igot al melden, karten is nu eenmaal duur, wil je goedkoper spul dan is dat er wel, alleen de kwaliteit is niet op het hoge niveau als de duurdere producten.

|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo mei 16, 2007 3:51 pm |
|
|
Je moet niet alleen naar de naam kijken, zo super is Freeline ook niet dat het set 3x zo duur mach zijn.
Vergelijk bijden sets en dan de prijs en je weet wat ik meen er zit 100.- verschil in en die vind men niet terug in de kwalietijd.
Maar bekijk Mercedes vroeger had men een heel goede Auto voor je Geld en nu is de kwalietijd een heel stuk minder maar de prijs is het zelfde of noch duurder.
De meeste mensen doen het niet maar vergelijk eens merk producten en No name productken of die echt zo groot verschil in de kwalietijd hebben.
Die wordt als maar minder dat verschil en dat is in Kartwereld niet anders.
|
|
Omhoog |
|
 |